[Foto]Tripje NY en DC voor, tijdens en na hurricane Sandy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

[Foto]Tripje NY en DC voor, tijdens en na hurricane Sandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:29

Anderhalve week geleden kreeg ik de vraag of ik op zaterdag mee kon op een vlucht naar NY om paarden weg te brengen. Na snel bellen met een vriendin en een hoop geregel stonden we zaterdag op Schiphol om te helpen met 15 paarden op laden die naar New York gingen. Helaas wisten we toen ook dat er een storm op komst was. Gelukkig hadden we al het plan om de volgende dag richting Washington DC te reizen waar de storm minder heftig zou zijn.
Ondanks dat hebben we wel een dag binnen moeten zitten maar gelukkig zaten we bij hele gezellig mensen en niet in een hotel wat het allemaal een stuk aangenamer maakte.
Foto's zijn misschien niet helemaal van de kwaliteit die ik normaal heb maar ik heb geen camera meegenomen alleen mijn iPhone.

Op de dag van aankomst zijn we nog even op pad gegaan en hebben een rondje langs het Capitool gelopen, The Mall bij de Botanical Gardens zijn we even naar binnen gelopen. Prachtige plek waar je net als bij de andere musea van het Smithsonian en de dierentuin gratis naar binnen mag.
We zien wel al dat er aardig wat voorbereidingen getroffen worden. Er rijden grote vrachtwagens met zandzakken en beelden worden met touwen vastgebonden.

Ananas in The Botanical Gardens
Afbeelding

Beelden zijn vastgebonden en afgezet in afwachting van de storm.

De volgende dag is er helaas niet veel anders te doen dan binnen zitten en naar het nieuws kijken. We houden gelukkig tijdens de storm gewoon stroom, internet en televisie en hebben super veel lol met de vrouw bij wie we slapen en haar buren. Niet helemaal wat we bedacht hadden maar toch ook wel weer bijzonder om mee te maken.

De dag na de storm gaat de metro rond twee uur weer open. Musea en veel andere dingen zijn nog dicht maar we ontdekken dat het Spy Museum open is en de monumenten kunnen we ook bezoeken. In de stad valt de schade ons erg mee. Er zijn wel stukken die wat onder water staan en bomen die omliggen maar als we het vergelijken met de vreselijke beelden van de kust en New York dan zijn we er ontzettend goed vanaf gekomen.
Zandzakken
Afbeelding

Washington Moument
Afbeelding

Close up bij World War II Memorial
Afbeelding

Enorme hoeveelheid hout die vanaf de Pontomac rivier komt.

Jefferson Memorial
Afbeelding

Op onze derde dag is alles eigenlijk weer normaal. Omdat het in New York een puinhoop lijkt te zijn boeken we nog twee nachten hotel in DC. De bus waarmee we naar NY zouden reizen gaat in ieder geval nog niet dus we hebben ook niet heel veel andere optie. Dat geeft ons in ieder geval de kans om nog wat meer van de stad te zien. In de ochtend vertrekken we eerst naar ons nieuwe hotel en daarna richting de dierentuin. We stoppen onderweg nog even voor een ontbijt/lunch en dan lopen we door naar de dierentuin. Ik vind het echt bijzonder dat je hier zo gratis naar binnen loopt en het is een prachtige ruime dierentuin zo in de stad. Onze favorieten waren de panda's, de orang oetang die met een Halloween tafelkleed aan het spelen was en de grote inktvis die enorm fascinerend was. Door alle vrijwilligers die enorm veel te vertellen hebben is deze dierentuin extra bijzonder. Vanwege de storm zijn de dieren volgens mij extra actief want die hebben een paar dagen binnen gezeten.
Panda in de dierentuin
Afbeelding

Orang Oetan in Halloween stemming
Afbeelding

De laatste dag die we in DC hebben besteden we aan een aantal mooie musea en het Library of Congress. Omdat we binnendoor vanaf de laatste naar het Capitool kunnen lopen kijken we daar ook nog even rond. We kunnen binnen vijf minuten met een toer mee (uiteraard ook weer gratis) en besluiten dat even mee te pakken.
Library of Congress
Afbeelding

Air and Space Muesum
Afbeelding

Vlinder in The Museum of Natural History, Washington DC
Afbeelding

In de avond heeft de vrouw waar we de eerste nachten geslapen hebben nog een verrassing voor ons. We kunnen mee naar de premiere van een (tv) film van National Geographic. Super cool om mee te maken want we worden als VIP's behandeld.

De volgende morgen is het tijd om richting New York te gaan. Met een beetje gemengde gevoelens want we weten niet wanneer we terug naar huis zullen vliegen en alle hotels zijn onbetaalbaar vanwege de marathon waardoor we in een twaalf persoons slaapzaal eindigen in een hostel.
We gaan eind van de middag richting Times Square en lopen wat rond en bekijken New York van boven vanaf Rockefeller Centre.

Manhattan vanuit de bus. Geen storm meer maar wel donkere wolken.
Afbeelding

Vanwege de storm waren de beperkt metro's degene die reden gratis
Afbeelding

Rockefeller Centre
Afbeelding

Uitzicht vanaf Top of the Rock
Afbeelding

Times Square
Afbeelding

De volgende ochtend vertrekken we richting het vliegveld en we kunnen die avond mee op een vlucht naar Amsterdam.

Ik heb nog meer foto's en uitgebreide verslagen op mijn blog staan: http://nydc2012.wordpress.com

CoonArt

Re: [Foto]Tripje NY en DC voor, tijdens en na hurricane Sandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:10

Gaaf en hele mooie foto's! Mocht je daar zomaar fotograferen in het Library of Congress? *ineens zin in VS hebben!* :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:12

Je mocht daar op sommige plekken fotograferen. De beroemde leeszaal helaas niet en bij de exposities ook niet maar er was gelukkig nog meer dan genoeg moois om te zien waar het wel mocht.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:32

Moet toch maar eens een tripje naar DC boeken - Library of Congress ziet er gaaf uit!! :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:41

Moet je echt doen, het is een heerlijke stad met super veel te zien en doen zonder ooit iets te betalen. En héél veel fijne plekken om te eten.
Wij zijn met de Boltbus gegaan en als je een beetje op tijd boekt kost het super weinig. Hoorde een kennis door voor $6,50 een retour had maar dan moet je heel flexibel zijn en ver vooruit boeken. Wij waren met een last minute boeking rond de $40 per persoon kwijt voor een retour.

Zie dat ik een verkeerde foto heb geplaatst. World War II memorial moet natuurlijk deze zijn:
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:37

Ik zie sterretjes XD

Nee, even serieus, mooie foto's! Blijf posten!! :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:46

Leuk verslag Katja!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:22

WW2 memorial staat dubbel! Sorry!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 23:24

Dat is het Jefferson memoriaal. Heb het World War II memorial hier een paar posts boven geplaatst.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 01:08

jeetje mooie foto's zeg ik herkende annie op de foto van de webcams op www.earthcam.com daar zheb iik ookn een zogoed als uitgestorven broadway gezien

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:14

Gaaf om een verslag te lezen van jouw reis. Gelukkig zat je in het gebied dat niet zo'n last had van de storm. Mooie foto's ondanks de Iphone-kwaliteit :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 23:41

Broadway moet er bizar uitgezien hebben toen het zo uitgestorven was. Helaas was het internet wat we op dat moment hadden te traag om het zelf te bekijken.

Dank je Anne.