"Jongeren"vakantie: leuk uit gaan maar ook wat kunnen zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

"Jongeren"vakantie: leuk uit gaan maar ook wat kunnen zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:03

Ja wij zijn al lekker vroeg aan het kijken voor vakantie, wat een gedoe is dat elk jaar! Maar dit jaar zijn we het redelijk eens met elkaar, het word buitenland met een vliegreis.
Maar nu komen we bij puntje 2, waar gaan we heen? Er zeggen er een paar dat ze geen dure vakantie willen en veel willen zien en niet perse uit willen gaan, terwijl er weer andere zeggen dat ze wel uit willen gaan maar overdag ook wel wat willen zien.

Dus, wij willen op vakantie naar een gebied:
- waar het warm is
- waar we uit kunnen gaan
- waar we overdag nog wel wat kunnen doen (buiten op het strand liggen)
- waar we leuk kunnen gaan stappen
- liefst niet te duur -O-

Ik zit al te kijken naar malta, albufeira, kos of rhodes. Ik persoonlijk zou graag naar mallorca willen maar dat vinden er al een paar te duur. We zijn met een groepje van 6, allemaal rond de 21 jaar dan. Weet iemand een leuke plek om heen te gaan voor ons allemaal?

Edit: ik weet ook nog niet precies wat er nu te duur is en wat niet, je bent overal wel ongeveer 500 euro pp kwijt en dat zou ik prima vinden, maar de rest?? Hoop daarom op tips van hier, kunnen we alles bekijken!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:01

Turkije
Egypte
Bulgarije

Dit soort landen zijn wat goedkoper meestal

Mowoah

Re: "Jongeren"vakantie: leuk uit gaan maar ook wat kunnen zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:04

Kos is inderdaad erg leuk, je kan bijvoorbeeld met de boot naar Turkije, een auto huren en het eiland verkennen of fietsen/scooters huren en zo ook het eiland verkennen!

Mallorca vond ik ook super, je kon daar bijvoorbeeld ook met een auto het eiland verkennen en een jeepsafari doen. Ook ben ik gaan duiken en snorkelen. Het hoeft niet per se duur te zijn, als je (net) buiten het hoogseizoen gaat is het goed te doen!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:19

Wij zijn afgelopen jaar ook naar Mallorca geweest en het was echt TOP! Zaten in een all-in hotel met echt alles erbij dus goedkoop was het niet, maar als je goed zoekt kun je ook in El Arenal goedkoop zitten :)
Stappen kun je er als de beste en er is genoeg te zien en te doen. Ook is er een heerlijk strand!

Het is dat ik niet persé meer op stapvakantie hoef, maar El Arenal zou ik gerust weer eens terug gaan..... (nadat ik alle andere mooie plekjes van de wereld waar in nog niet geweest ben gezien heb ;) )

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:21

Lanzarote is ook een aanrader!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:16

Sunnybeach? Misschien is Krowatie ook wel leuk? Of Tunesie?? :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:19

* Mallorca: Palma
* Portugal: Albufeira

Allebei heerlijk warm, super mooie stranden, je kunt er goed stappen & ook cultuur ;) :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:43

Wij hebben appartementen te huur in Benidorm :D .
De grote appartementen zijn geschikt tot 8 personen.
Alles wat je zoekt is in Benidorm te vinden, zon, strand, stappen, pretparken ect.
Voor meer info kijk even op onze site http://www.holiday-spain.nl
Alvast veel succes met je zoektocht en fijne vakantie toegewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 12:48

Mallorca is idd een heel mooi Eiland :j Je kunt scooters of een auto huren en dan kun je het eiland zelf verkennen. Zie hier de foto's. [BEU] [FOTO]Weekje Mallorca!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:29

Zo hee bedankt voor de tips! Na dit weekend ("even" 24 uur werken in totaal op 3 verschillende plekken) ga ik alles eens rustig bekijken. We komen volgende week bij elkaar, hoop dat we er dan ook een beetje uit komen :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:32

Mallorca inderdaad :) , wel vond ik de ene avond in Magalluf véel leuker dan El Arenal! (Qua uitgaan)

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:35

lloret de mar ik had 2 jaar terug met de bus net een week buiten hoogseizoen 300 euro p.p.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:02

Ik ga van al deze info een mooi lijstje maken, donderdag komen we bij elkaar en hopen we wat af te spreken :)

Ben alleen enorm bang met het vliegen, achja kleinigheidje blijf je houden :')

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:10

Ik ben met een grote groep naar Rhodos geweest. Echt een aanrader! Veel te zien (o.a. voor 20 euro een dagtrip met de boot naar stadje Lindos (echt geweldig!), de oude stad (voor cadeautjes etc), de nieuwe stad om gewoon lekker te shoppen, veeeeeel strand) en het uitgaan is ook erg leuk daar!

Wij zaten in het Panorama hotel (wij hadden 4 appartementen gehuurd). Dit lag niet direct aan het strand/stad/uitgaanscentrum, maar ongeveer 30-40 minuten lopen. Taxi kost zo'n 5 euro per rit, dus met uitgaan of als je moe bent goed te doen! Het eten daar is lekker goedkoop (ook bij het hotel) dus je kan de kosten laag houden. Natuurlijk ligt het er helemaal aan wat je zelf wil gaan doen. Jeepsafari is ook mogelijk en een dagtocht naar Turkije kan ook. Wij konden dat allemaal in het hotel regelen.

edit: wij waren per persoon voor het verblijf en de vliegreis 350 euro kwijt (via gogo). Daarbij kwamen natuurlijk alle kosten die je daar maakt maar de meesten hebben die niet hoger gemaakt dan 250/300 euro. Dit incl alle uitstapjes/cadeautjes/eten!

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:20

Ik ben zelf naar Mallorca geweest, El Arenal. Erg leuk. We hebben een jeepsafari gegaan, hebben een marktje bezocht, zijn gaan winkelen in Palma, hebben een fiets gehuurd, zijn naar een excursie van een parel fabriek geweest, kortom genoeg te doen!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:24

Porec in Kroatie kan ik je aanraden!
Al ligt dat er wel aan wat je onder 'uitgaan' verstaat.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 10:37

Albufeira vond ik echt géweldig! Veel te zien, strand dichtbij, uitgaans mogelijkheden genoeg, aardig mensen, leuke excursies! :D

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:26

In 2008 zochten we eigenlijk ook een vakantie die jullie nu zoeken: zon, zee, stappen, maar ook dingen te doen en niet al te duur.

Wij zijn toen naar Medulin in Kroatië geweest en hebben alles zelf geboekt:
Met German Wings zijn we naar Pula gevlogen, daar hebben we 3 nachten in Pula Youth Hostel gelogeerd, waarna we de taxi naar Medulin hebben genomen en een week in een 6 persoons appartement zijn verbleven (http://app-medulin.com appartement Miskovic, de eigenaresse Tatjana Miskovic is een hele aardige vrouw die in Nederland heeft gewoond en dus ook Nederlands spreekt). In totaal waren wij 323 euro kwijt voor vlucht + accommodatie + hostel. Het appartement lag op een hele rustige plek (de taxi kon het nog amper vinden) maar met het centrum op loopafstand (wel een stukje lopen) en zee heel dichtbij waarbij we het (kiezelstrand) zowat voor onszelf hadden. Een heerlijke perfecte vakantie was dat voor degene die geen 'zuipvakantie' meer willen maar evengoed wel nog af en toe op stap willen gaan en meer dingen willen doen.