En het was waanzinnig!
Canada is gróót, dit zijn foto's van het zuidwesten: Alberta, de Rocky Mountains, Brittish Columbia en Vancouver! Veel kijkplezier

Graan en olie -en Canola een koolzaad- in hoofdlijn waar het zuiden van Alberta op draait

In het midden van dit alles reed ik de paarden, maar daarover meer in dit topic: [ITP] Zwarte parels op de gouden grond van Canada
De wegen heb je soms voor jezelf

En qua paardensport vooral western: ranchwork en Rodeo rijden

Kalf neerleggen
De rodeosport is trouwens erg professioneel en veel diervriendelijker dan ik dacht toen ik het met eigen ogen zag. De dieren worden echt goed behandeld en weten wat ze te doen staat in de 'penn', geen angst, pijn of paniek, ze zijn simpelweg getraind voor deze sport.
Dan de Rocky Mountains, een ontzettend ruig gebergte, met echt waanzinnige natuur en wildlife!

Ligt in Alberta uniek direct aan de prairies, geen voorgebied met bossen en zogenaamde foothills.

Tussen de bergen vind je de meest prachtige meertjes, de mineralen in de bodem maken de kleuren bijna caraïbisch

Je moet er soms wel even voor klimmem, maar als je eenmaal boven bent!
Tijdens mijn roadtrip de eerste sneeuw van het jaar zien vallen, die de bergtoppen wit kleurde, en daarna weer een stralend zonnetje!

Letterlijk op het randje van herfst en winter
Tijdens een overnachting midden in de bergen, als in hut zonder electriciteit of water het Noorderlicht mogen zien!!!!

Wildlife, om te beginnen de Caribou, een soort rendier:

De berggeitjes

En een Grizzly beer in de sneeuw!

Maar ook schattige eekhoorntjes
Vancouver, de eerste grote stad die ik ben tegengekomen waar zoveel licht, ruimte, en rust is, ongelooflijk!

En de Maple trees, de boom waaraan canada zijn vlag ontleent stonden intens rood te zijn in de parken

En dit is slechts een kleine selectie van de vele mooie dingen! De door ons gedoopte 'Facebook mountain' vat het nog even samen: