Ski en snowboard leraren topic.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jakizi

Ski en snowboard leraren topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 14:53

Ik dacht leuk een topic voor alle ski en snowboard leraren onder de bokkers.

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Nicole, 23 jaar, ik ga nu mijn 3e jaar in als leraar bij Snowworld Zoetermeer.
Ik ben daar begonnen met snowboardles geven en geef inmiddels ook skiles.
Daarnaast ga ik elke winter een paar weken naar Oostenrijk, zou nog wel eens een seizoen willen gaan maar wil me geliefde paardje niet zo lang achter laten.

Ik ben 3 jaar geleden voor het eerst in Oostenrijk gaan werken. Eerst een weekje opleiding in december via snowsports vervolgens een week met school in januari naar axamer lixum en eind februari heb ik 3,5 week gewerkt bij skishule unterwurzacher in koenigsleiten (zillertal arena).

Afgelopen jaar ben ik weer een maandje wezen werken, bij de zelfde skischool alleen nu zat ik op de vestiging op de berg tegenover ons, de gerlosplatte. Ben van plan dit jaar weer 3 of 4 weken te gaan.

Het leek me leuk om een topic te openen waar alle ski en snowboardleraren hun ervaringen kunnen delen.

Brand maar los!

P.s ( hoop dat dit topic op de goede plek staat anders mijn excuses.)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 10:32

Wat leuk! Ik heb in januari een introductiedag bij Huski om snowboardles te geven aan scholen die op wintersportreis gaan (ga vanuit Nederland mee voor een weekje). Afhankelijk van hoe mijn studie loopt, ben ik van plan om volgend jaar mijn Anwärter te halen en een seizoen in Oostenrijk te gaan werken.

SSmonamiSS

Re: Ski en snowboard leraren topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 20:22

Ik ben zelf geen skileraar maar me zus en me vriend wel.. maarja ik woon ook aan de piste dus skileraren zat hier! haha succes iedereen met het halen van jullie Anwärter die dat dit jaar gaan doen!!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:12

Npoot, wij zitten de week met kerst 21 tot 29 dec in huisje tussen hippach en mayrhofen. Zit je dan toevallig ook in dat gebied als leraar? Wij zijn met twee jongens en twee meiden en denken er namelijk over om eerste twee dagen met een gids/ski/snowboardleraar gebied door te gaan.

Dus zit je daar dan toevallig? En anders heb je enig idee van de kosten per dag voor zoiets?

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 00:02

Heen Tenerife, nee ik zit er niet rond die tijd. Meestal rond de krokus.
Geen idee wat het kost, je kan het best informeren bij plaatselijke skischolen of even googlen.
Bij ons kost een priveleraar voor 2 uur 90 euro dus dan heb je een beetje in indicatie.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 01:39

Dan is 8 uur op een dag duur;)

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 22:17

Ja maar misschien heb je ook wel speciale prijzen voor een tour, lunch pauze gaat er zoiezo af.