Rondreizen op Cuba?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grobegni

Rondreizen op Cuba?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 12:05

Mijn vriend en ik zijn ons aan het orienteren op een reis naar Cuba volgend jaar. We willen liever niet naar een resort waar je nauwelijks af kan. Nou is er niemand in mijn omgeving al eens geweest en ik vraag me af hoe makkelijk het rondreizen is. Zijn twee weken voldoende of moeten we er een week bij plannen? Is het verkeer veilig genoeg om een auto te huren of kan je beter met het openbaar vervoer gaan?
Alle tips over mooie dingen zijn ook welkom!

Mootje

Re: Rondreizen op Cuba?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:15

Rondreizen is erg makkelijk :j
Qua slapen, zou ik gaan voor Casa Particulares. Resorts zijn er eigenlijk alleen op Varadero.
Er is nauwelijks verkeer en de hoofdwegen vielen mij alles mee qua wegen. Ik zou er denk ik zelf voor kiezen om met het OV te gaan, omdat mij dat leuker lijkt en de benzine is er ook niet goedkoop.

Wil je op de bonnefooi of vooruit uitgestippeld? Ik heb alleen de linkerhelft van het eiland gedaan in twee weken. Twee weken het hele eiland zou ik niet aanraden.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 17:28

Eigenlijk wel op de bonnefooi, als we ergens willen blijven hangen, kunnen we wat langer blijven! Casas particulares zijn pensions? De hostels hebben we wel een beetje gehad...
Ik heb zelf Guatemala en Belize ook volledig met het OV gedaan, beviel mij prima, dus dat is geen probleem. Wat meer tijd heeft ook mijn voorkeur, de tickets zijn niet goedkoop!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:15

Ik ben op de bonnefooi geweest dit jaar :)

Het leukste is om je eerste casa vooraf te boeken, en dan die mensen vrienden te laten regelen waar je steeds kan slapen :j

Mijn verslag staat hier op BEU, eventueel heb ik ook nog een paar top adressen voor je :j hoe lang wil je gaan? Twee weken is te kort voor het hele eiland, wij zijn drie weken geweest en dat vond ik ook eigenlijk te kort. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:18

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 11:10

Zo Jans, daar ben ik even voor gaan zitten :D Wat een gaaf verslag! We weten nog niet wat we precies willen zien, nog niet begonnen met inlezen ;)
Dank voor de tips tot nu toe!