Eerste keer alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Eerste keer alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 23:07

Hoi bokkers!

Dit jaar word ik 18 en samen met vriendinnen zijn we van plan een vakantie te boeken. We zoeken voor elk wat wils: winkelen, strand, natuur/avontuur,... Ja hoor, we zijn al volop aan het brainstormen :') Weet iemand leuke ideetjes? *D

Ijsland of Noorwegen leek me bv. wel leuk, net als Athene en Rome.

zap

Re: Eerste keer alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:09

Houden jullie van zon? Welke temperaturen? Willen jullie stappen? Willen jullie cultuur of juist vooral strand? De dingend die jij noemt zijn wel een beetje uiterste van elkaar: natuur versus grote stad en ook qua temperatuur lijkt het me erg verschillend.

En wat is jullie budget? Niet geheel onbelangrijk ;) (hoe lang willen jullie?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 23:11

Welke periode wil je?

In de zomer is Athene snikheet en dan moet je niet lekker even dingen willen zien := is met 45 graden echt geen succes!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 07:43

Stap 1: Wat is je budget?
Stap 2: Hoe lang willen jullie gaan?
Stap 3: Hoe ver wil je maximaal gaan.

Ijsland zou ik niet doen. Vrees dat het ver boven je budget zal liggen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:53

Ik kan je Berlijn aanraden! Natuur, cultuur en stappen ineen!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:55

Barcelona?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:52

_AB_ schreef:
Ik kan je Berlijn aanraden! Natuur, cultuur en stappen ineen!

Alleen geen strand.. en dat zat ook nog in het eisenpakket :P

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:54

IJsland of Noorwegen zou ik niet doen, daar is geen strand, althans niet de moeite waard. Qua natuur wel helemaal super. IJsland is qua winkelen ook niet leuk en Noorwegen is qua winkelen stikduur.

Zou het wat zuiderlijker zoeken, bijv. Canarische eilanden, Spanje, Portugal.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:55

barcelona! Alleen daar iets minder natuur.. Nouja, strand is eigenlijk ook wel een beetje natuur.. Maargoed ;-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:35

Het is gemakkelijk om de stad Barcelona uit te komen hoor, dan heb je wel een beetje natuur. Het avontuur in Barcelona is alleen wat minder :')

Of Turkije (Alanya), Jeepsafari, strand, winkelen...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:13

Noorwegen is extreem duur :j wel heel mooi. Maar vooral het noorden vind ik mooi. Maar dan heb je een huurauto nodig.en niet verzekerd van mooi weer.

Ik zou Spanje of Turkije kiezen. Iets in die richting

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:15

Canarische eilanden doet het ook vaak goed, helemaal als eerste vakantie. Daar heb je vanalles en kan je vaak wel wat uitstapjes maken. Je hebt er ook meer dan genoeg strand!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:45

Maflinger_S schreef:
IJsland of Noorwegen zou ik niet doen, daar is geen strand, althans niet de moeite waard. Qua natuur wel helemaal super. IJsland is qua winkelen ook niet leuk en Noorwegen is qua winkelen stikduur.

Zou het wat zuiderlijker zoeken, bijv. Canarische eilanden, Spanje, Portugal.

IJsland is winkelen juíst wel leuk. Kan me ziekshoppen in Reykjavik. _O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 17:52

@Tellie: ik geloof er niets van!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 18:07

...? >;)

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:23

Budget hebben we het nog niet over gehad, maar de ouders betalen *\o/* Over het algemeen: niet té duur maar spotgoedkoop hoeft niet meteen. We zoeken liefst in all inclusive, zodat we inderdaad een beetje alles kunnen doen. We willen rond de 7-10 dagen gaan, een dagje meer of minder maakt het niet. We moeten van onze ouders wel binnen Europa blijven. En qua temperatuur pff... Warm mag, maar is helemaal geen vereiste. We willen namelijk allemaal eens iets anders, een plaats waar wat variatie is (; Meer of zo is trouwens ook wel leuke vervanger voor een strand.

Barcelona gaan we al met school en we zijn eigenlijk allemaal al een beetje uitgekeken op Spanje en Frankrijk. :D

@Tellie: Reykjavik, was dat leuk?

Oh ja, alleen extréme temperaturen zijn wel uitgesloten! :D En we gaan net na de examens, dus tijdens de zomervakantie! *\o/*

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:28

Uhm, sorry dat ik misschien vervelend klink. Maar als jullie allemaal wat anders willen, is het dan wel zo slim om met zijn allen op vakantie te gaan? Eerst moeten jullie het erover eens worden wat jullie willen. Jij zegt nu dat warm mag, maar geen vereisten is. Denkt degene die strand belangrijk vindt daar ook zo over?

Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als ik met mensen op vakantie zou gaan die niet op het strand willen liggen (wil ik bijvoorbeeld wel) en andersom waarschijnlijk ook. Vakantie met een groep lijkt leuk, maar dan moet jullie het er wel overeens zijn wat jullie willen.

Je zegt dat ouders betalen (mazzel!) maar die zullen ook niet voor alles willen gaan denk ik. Dus rond de 500,- of richting de 1000,-?

[edit] ik snap dit niet: we willen het liefst all inclusive zodat we alles een beetje kunnen doen? Juist als je all inclusive gaat, vind ik dat je erg aan het hotel/resort gebonden bent. Je hebt immers betaald voor het eten en dan zou het zonden zijn als je alsnog buiten de deur gaat eten. Maar ook dit ligt aan jullie budget. Willen jullie gezellig uit eten? Een bakker is zo gevonden in de buurt of een supermarkt voor ontbijt + lunch en dan hoef je geen eten bij je verblijf te boeken.
Laatst bijgewerkt door zap op 10-10-12 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:28

Streep Griekenland dan maar door; daar is het in de zomer echt snikheet := (en structureel bosbranden in de zomer)

Wel leuk in het voorjaar!

Corsica? :) is ook vrij heet hoor, maar daar heb je wel strand, natuur en cultuur :) en winkelen kan vast in een souvenirshop? :=

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:35

zap schreef:
Uhm, sorry dat ik misschien vervelend klink. Maar als jullie allemaal wat anders willen, is het dan wel zo slim om met zijn allen op vakantie te gaan? Eerst moeten jullie het erover eens worden wat jullie willen. Jij zegt nu dat warm mag, maar geen vereisten is. Denkt degene die strand belangrijk vindt daar ook zo over?

Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan als ik met mensen op vakantie zou gaan die niet op het strand willen liggen (wil ik bijvoorbeeld wel) en andersom waarschijnlijk ook. Vakantie met een groep lijkt leuk, maar dan moet jullie het er wel overeens zijn wat jullie willen.

Je zegt dat ouders betalen (mazzel!) maar die zullen ook niet voor alles willen gaan denk ik. Dus rond de 500,- of richting de 1000,-?

We zoeken gewoon eens wat anders, maw: plaatsen waar veel te doen is. Er zijn mensen die graag het warme strand willen, maar die zouden dan ook wel eens willen shoppen in Londen of zo.

Het belangrijkste is: we willen niet elke dag hetzelfde doen :D

Rond de €500 mag wel :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:43

500,- mag wel...dat betekent dat dat een beetje de max is?

Kijk eens naar Albufeira (Portugal): stappen, strand, leuk stadje en je kan ook leuke excursies boeken.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:45

zap schreef:
500,- mag wel...dat betekent dat dat een beetje de max is?

Kijk eens naar Albufeira (Portugal): stappen, strand, leuk stadje en je kan ook leuke excursies boeken.

Rond de €500 :) Ik zag Triëst in Italië ook ergens, zag er ook wel leuk uit :) Zal Albufeira eens opzoeken :)

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 21:45

Ik zeg Kroatië!

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 21:48

adnil35 schreef:
Ik zeg Kroatië!

Welke streek is dan het interessants?:D

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:22

jumpiewumpie schreef:

Ik vind het uitgaan er heel leuk. Maar je moet er niet langer dan 2-3 dagen écht zitten. :P

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 22:29

Tellie schreef:
jumpiewumpie schreef:

Ik vind het uitgaan er heel leuk. Maar je moet er niet langer dan 2-3 dagen écht zitten. :P

Oke, dus ook geen optie dan :(