Wij willen vlak voor kerst op stedentrip maar zitten met de handen in het haar waarheen?! Dus graag tips! Waar moeten we heen volgens jullie en waarom!?! Graag romantisch en mooi
Wij zijn 2 jaar geleden naar Parijs geweest, vlak voor de kerst. Was heel erg koud, maar wel erg mooi en romantisch. Op de Champs-Elysees was een kerstmarkt en de winkels waren langer open. Zeker een aanrader!
Monchou
Geplaatst: 09-10-12 18:36
Wenen lijkt me prachtig! Ik ben er zelf nog nooit geweest maar wel overwogen en wat info opgezocht
Als ik nog effe een paar plekjes moet noemen die me erg leuk lijken:
Londen Riga Barcelona
Laatst bijgewerkt door Monchou op 09-10-12 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 09-10-12 18:36
Ik ben dus ook een paar jaar terug met kerst geweest, maar ik vond er niks aan Ik had er totaal geen kerstsfeer bij. Volgens mij zijn wij op de verkeerde plekken geweest
Wenen is ook zeker een idee!
My Dominique
Geplaatst: 09-10-12 18:38
Wij zijn vorig jaar rond Sinterklaas in Ljubljana geweest. Alles was daar al in kerstsfeer. We waren er op het moment dat alle lichtjes officieel aan gingen. Erg leuk om mee te maken. Mooie stad met een leuk en knus centrum.
Barcelona, dat is echt heel mooi met kerst (vind ik zelf dan!) of Rome (niet met kerst geweest, maar wel prachtig en romantisch )
Knijn7
Geplaatst: 09-10-12 18:42
Ik vind Edinburgh heel erg mooi! Je kunt er heel mooi naar het kasteel of andere culturele dingen doen, ontzettend veel kerstinkopen doen, heerlijk eten bij oa 'fridays' of een heerlijke pubmeal nemen. En daarnaast kun je een leuke ghost-tour doen. En rondom kerst is er vaak een kerstmarkt en kermis in het centrum.
Edinburgh is inderdaad erg geslaagd. Lissabon ook, erg mooie stad.
kimberley82
Geplaatst: 09-10-12 18:57
Er gaat voor mij niks boven Praag Ook mooi als het koud is, sneeuw, en de stad is prachtig verlicht s'avonds. Naast dat het betaalbaar is, raak je niet gauw uitgekeken op de historische gebouwen. Nog een tip: Petrin heuvel met kerst... Stukje natuur midden in Praag. Mooi uitzicht. De sfeer in Praag is top. Kom er zelf minstens 1 keer per jaar.
Met geld teveel zou ik inderdaad voor New York gaan
beetje ver maar heel erg gaaf als het mooi weer is. Chicago, je zal het eigenlijk niet denken maar stiekem is het een geweldige stad met super leuke plekjes en niet zo massaal als New York. Al heb ik geen idee of ze daar kerst ook groots aanpakken aangezien dat in LA zo erg tegenviel een paar jaar terug.
eclair98
Geplaatst: 09-10-12 19:21
Ik ben in Berlijn, Parijs, Wenen, Amsterdam, Antwerpen, Bratislava (en nog wel meer geweest!) Ik vond Wenen en Parijs romantisch!
Brugge wilde ik ook gaan zeggen inderdaad. Dat is buiten de kerst al een hele romantische stad, dus rond de kersttijd zal dat nog veel meer zo zijn.
Doubtless
Geplaatst: 10-10-12 09:57
citroen schreef:
Denk dat Lapland ook wel gaaf zou zijn maar ook wel erg duur
Norse mensen, weinig daglicht & -20
Afgelopen nieuwjaar zijn we naar Londen geweest, super! Reims (Frankrijk, champagnestreek) en Leuven (belgie) zijn ook erg leuk, maar dat ken ik alleen 's zomers. Rome en Barcelona zijn beide erg mooi en veel te zien!
jobamara
Geplaatst: 10-10-12 10:01
Wil zelf in het voorjaar naar Stockholm, was zelf verbaasd hoe mooi het er uitziet. Ze noemen het vaak het noordelijke Venetie.
Wij gaan in november samen naar Praag.. niet duur en het lijkt ons een prachtige en romantische stad! Andere opties waren Wenen en Boedapest.
mbkaatje
Geplaatst: 10-10-12 11:49
Brugge lijkt mij ook een hele mooie, romantische stad. Weet verder niet of er ook een beetje kerstsfeer hangt. London of Berlijn, lijken mij toch ook wel mooi zo rond de kerst, maar ik heb met geen van alleen ervaring. Alleen met Disneyland en dat is rond de kerst ook heel mooi. Maar goed, daar moet je van houden.
Hoe koud wil je gaan? Ik vind Stockholm echt geweldig, maar dan zit je natuurlijk wel met koude (al vond ik dat wel meevallen als je je warm kleedt), sneeuw en erg korte dagen. Of misschien Dublin? Dat is ook een fantastische stad