Alleen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 20:38

Komende zomer wil ik graag alleen op vakantie wegens verschillende redenen. Nou is mijn probleem dat ik geen flauw idee waar ik heen wilt! Dus misschien dat het verstandig is een goedkoop land te kiezen of weet ik veel wat? Nou zou ik graag advies van jullie willen hebben.

Waar is het leuk om heen te gaan? Ik hou niet van uitgaan en dat zou ik sowieso al niet in mijn eentje doen, het zal mijn eerste vakantie alleen zijn en ik ben 18 jaar.

Kunnen jullie me vertellen waar ik op moet letten, wat leuk is om te zien etc etc?

Danseresje

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:46

Ik weet niet precies waar je heen wilt, maar misschien is het leuk om mee te gaan met een groepsreis met een jongerenorganisatie. Een voorbeeld hiervan is labyrinth. Ben daar twee jaar geleden mee op vakantie geweest naar Zweden, wat echt een onwijs leuke vakantie is geweest. Zo'n organisatie heeft meerdere bestemmingen en de ene vakantie is meer een doe-vakantie en de andere vakantie is meer een soort luier-vakantie. Mambo is volgens mij ook zo'n organisatie.
Maar nogmaals, ik weet niet wat voor soort vakantie jij in gedachten hebt!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:16

Een collega was vorig jaar alleen op vakantie geweest.
Zij was toen geloof ik 19... Was wel een stap vakantie.

Maar zij heeft wel de vakantie van haar leven gehad ;)
Ze ging toen naar Chersonissos.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 17:13

Ja, ik zit te denken om gewoon zelf ergens heen te gaan, ik ben niet iemand die op stap gaat (daar zit een reden achter) ik wil mooie dingen zien. Ik wil niet via een jongeren vakantie maar echt echt zelf! :) ik wil gewoon de wereld zien en weg van hier voor een korte tijd :) (de reden dat ik overigens alleen wilt is omdat me vrienden of niet willen en de gene die wel wilt mag niet)

Ik wil een actieve vakantie, maar niet non stop wandelen of iets, gewoon mooie plaatsen bekijken misschien een beetje de toerist uithangen haha

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:15

Misschien een werkvakantie?
Als je meer info wilt kun je een pb sturen :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:06

Via Foxreizen heb je reizen voor als je alleen bent. heb ik toen ook gedan. Ben naar Bali geweest en het was echt top. Heel goed georganiseerd

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:18

Vorig jaar ben ik ook met Fox gegaan, heb een mooie reis gehad :)
Ben nu op zoek om in de carnavalsvakantie of voorjaarsvakantie een weekje weg te gaan.
Maar er wordt nog niks aangeboden voor die periode (of het is net buiten die periode) -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:21

mirthheee schreef:
Ja, ik zit te denken om gewoon zelf ergens heen te gaan, ik ben niet iemand die op stap gaat (daar zit een reden achter) ik wil mooie dingen zien. Ik wil niet via een jongeren vakantie maar echt echt zelf! :) ik wil gewoon de wereld zien en weg van hier voor een korte tijd :) (de reden dat ik overigens alleen wilt is omdat me vrienden of niet willen en de gene die wel wilt mag niet)

Ik wil een actieve vakantie, maar niet non stop wandelen of iets, gewoon mooie plaatsen bekijken misschien een beetje de toerist uithangen haha

Als je echt echt alleen alleen wilt, mag je wel gaan oppassen hoor, er zijn vrouwen verdwenen, die waren ook echt echt alleen op vakantie gegaan en met veel wandelen enzo.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 21:37

Costa Rica, dan heb je van alles wat!!!!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:44

begin anders eens bij griekenland? en amerika kan ik ook aanbevelen (ben daar ook alleen naartoe gegaan en misschien komend jaar weer) vooral new york is heel goed te doen alleen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:47

Je zou ook een rondreis door Europa kunnen maken, vriendin van m heeft dat gedaan, met de trein. Ze waren wel met z'n 2en.
Je kunt geloof ik zo'n soort treinkaart kopen waarmee je redelijk voordelig europa rond kunt reizen.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:21

Ik lees ook graag even mee of er nog tips en ervaringen zijn.

Wil graag een keer naar Ierland en dan met name Belfast, voornamelijk om te fotograferen (dus veel bezichtigen). Helaas ziet het er naar uit dat ik er alleen ga komen als ik en mijn eentje ga.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:27

ik heb 3 steden (boedapest wenen praag en of Bratislava is makkelijk te combineren) bezocht 3 dagenbij de een en toen boot na bratislave en daarna dag later weer met boot na wenen

het was hartstikke leuk. juist omdat ik alleen was kon ik doen en laten wat ik wou.. ik ontmoete nog Nederlanders en ben een avond nog met een van hun door de stad s avonds gaan lopen.. echt mooi met al die lichten..

ik had ook een mini rondtour door de stad met zon busje plus gids. ik ontmoete daar een amarikaan verder was er een hele groep amerikanen bij.. automatisch dus dat ik met die amerikaan aan de praat raakte.. (veel ouder gewoon gezellig)

leuke was dat ik in de andere stad in zon hop on hop off bus stapte en hij daar dus net uitkwam.. klein wereldje.. hij deed 3 steden geloof ik.

je moet wel tegen de stilte kunnen, wat ik heerlijk vind..
en ten tweede is er vaak een een persoontoeslag.

ik ging express na steden omdat ik niet alleen ergens in een stadje wou zitten of ergens aan het strand..

een paardrijvakantie heb ik daarna nog wel eens alleen gedaan, dan zit je wel in een groep.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:31

Vind het ook heerlijk om alleen rond te reizen. Nog een weekje of wat en dan ga ik weer :D Ik zou voor de eerste vakantie alleen in ieder geval een land uitkiezen waarvan je de taal een beetje spreekt (dus geen Turkije :P) en wat qua cultuur een beetje dichtbij de onze ligt. Dan moet het allemaal wel goedkomen hoor :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:34

18 jaar en alleen op vakantie? Pas je wel op?

Ik zou zelf in elk geval voor een land gaan waar ik de taal spreek.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:36

18 is toch geen rare leeftijd? Dan gan de meeste juist backpacken na hun school.

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:38

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:39

quera schreef:
18 is toch geen rare leeftijd? Dan gan de meeste juist backpacken na hun school.

backpacken/werkvakantie/jaar high school ben je meer onder de mensen dan helemaal in je up 'doelloos' op pad... maar misschien zie ik spoken.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:46

npoot schreef:
Marokko schijnt ook heel mooi te zijn. Marktjes bezoeken op de meridiaan, de rode stad bekijken of een nomaden tocht maken.

Kijk even op de onderstaande website
http://www.marokkoonline.nl/rondreizen-marokko.htm

Dat is nou geen land waar ik een meisje van 18 voor een eerste vakantie alleen naar toe zou sturen :=

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:11

Op vakantie alleen op je achttiende kan prima hoor :j Als jij van jezelf weet dat je niet snel in paniek raakt of bang bent of je eenzaam gaat voelen, waarom niet?

Ik kan je aanraden om te gaan interrailen. Je koopt een interrailticket, dit kan via de site van de ns, maar ook via bijvoorbeeld de treinreiswinkel en dan kan je helemaal zelf je vakantie invullen. Je kan steden bezoeken, maar er zijn ook prachtige routes langs dorpjes. Overal waar de trein komt kan jij heen. Het kan ook relatief goedkoop zijn. Hostels zijn sowieso een fijne plek om in te gaan slapen en andere mensen te ontmoeten en niet duur. Verder is het fijne aan in je eentje op vakantie zijn dat je alleen afspraken maakt met jezelf. Interrailen is zo fijn, omdat het veel vrijheden biedt. Vind je een plaats niet zo leuk of ben je ergens op uitgekeken? Dan reis je zo verder.

Wil je niet te lang weg, dan is het misschien het leukst om een stedentrip te doen. Ook hier kan ik aanraden om als achttienjarige voor een hostel te kiezen. Het lijkt misschien wat eng op een kamer met andere mensen, maar het is juist heel veilig, omdat iedereen op je let. Daarnaast zijn er ook veel hostels waar ze vrouwenkamers hebben als je gemengd niet comfortabel vindt. In een stad is vaak genoeg te zien en meestal kan je makkelijk tripjes naar buiten de stad boeken.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:40

marokko, tunesië of egypte is voor een 18 jarig meisje wat voor het eerst alleen op vakantie gaat toch af te raden hoor! mijn ervaring (en van kennissen) is dat je als vrouw zijnde toch wel vaak benaderd wordt en dan was ik nog niet eens alleen...

oooh wil ook nog eens zo graag naar Ierland! lijkt me echt geweldig! ben nu al aan het bedenken waar ik komend jaar heen wil!
ook wil ik nog eens naar Groot Brittannië naar de geboorteplaats van mijn opa en waar ook waarschijnlijk nog kennissen van vroeger wonen (familie van opa)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 12:44

Narya schreef:
npoot schreef:
Marokko schijnt ook heel mooi te zijn. Marktjes bezoeken op de meridiaan, de rode stad bekijken of een nomaden tocht maken.

Kijk even op de onderstaande website
http://www.marokkoonline.nl/rondreizen-marokko.htm

Dat is nou geen land waar ik een meisje van 18 voor een eerste vakantie alleen naar toe zou sturen :=

Hihi nee, echt niet, grote kans dat je lastig gevallen wordt en zelfs verkracht te worden.

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 15:22

Wat leuk dat je alleen op vakantie wil gaan!

Ik hou ook heel erg van reizen en ben dit jaar dan ook drie keer alleen op vakantie gegaan, twee keer naar Engeland en een keer naar Jordanie.

Jordanie is zeker een land wat ik je kan aanraden. Er zijn heel veel toeristische plekken te vinden zoals de Dode zee, Petra, Wadi rum, Aqaba.
Allemaal wel een must-see of must-do ervaring vond ik zelf.. Er zijn ook veel nederlandse mensen met een B&B dus altijd wel een leuke verblijfplaats.
Het feit dat Jordanie wel een islamitisch land is valt niet echt op. De mensen gedragen zich gewoon normaal als je je een beetje aanpast aan de cultuur.
Ik ben 16 jaar en heb me 10 dagen helemaal alleen kunnen redden om van plaats naar plaats te komen, zonder lastig gevallen te worden en zonder problemen.

Deze reis heeft mij echt heel veel nieuwe inzichten gegeven en als je alleen gaat leer je zoveel nieuwe mensen kennen, echt top!
Van de winter zeker weten weer terug :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:51

Wil je tijdens je vakantie alleen zijn tijdens de dingen die je gaat doen of daarin eventueel met andere mensen. Ik zou gewoon eens op internet gaan lezen welke gebieden je aanspreken en dan bedenken wat je budget is. Op dit manier weet je in ieder geval waar je heen wilt.
Als je kiest voor hostels tijdens je reis dan leer je vanzelf mensen kennen om uitstapjes mee te maken en als je rondreist zijn dit steeds weer andere mensen.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:20

Schotland is een erg leuk land als je van dingen en natuur bezichtigen houd , engeland hetzelfde :)
Spanje en frankrijk heb je ook een mooie natuur,
In wales/engeland heb je ook het gebied de new forest, erg leuk om heen te gaan je kan er zo door heen rijden met vele paarden om je heen :)