Qua lekkere restaurants heeft Antwerpen veel te bieden 
Restaurant Marie is wat uit het centrum, maar de tram stopt op 200meter van het restaurant. Wij eten er bijna elke week (wonen letterlijk om de hoek) en kennen de eigenaresse ook erg goed, zij staat in de zaal. Super lekker eten, wel te reserveren als je gaat.
Spaghettiworld is in het centrum, hebben ze heerlijke pasta's aan eerlijke prijzen.
Nog wat uit het centrum, maar ook weer met tram zo te bereiken:
Italiaans: A Tavola in de Lange Lozannastraat, Brusketta, Il carpaccio, ... Allemaal in dezelfde buurt gelegen.
Ga niet bij Da Giovanni op de Groenplaats eten als je gezellig wil tafelen, want dat is fastfood op z'n Italiaans, daar willen ze je zo snel mogelijk weer buiten hebben.
Brasserie Appelmans in het centrum is ook erg gezellig en lekker, staat wel in alle boekjes.
Lekkere Sushi en andere Oosterse gerechten bij Zao Wang, in de straat waar ook Spaghettiworld is. Voor heerlijk Thais eten (mmmh
) moet je bij Mai Thai zijn, ook pal in het centrum (http://www.mai-thai.be/)
Om te lunchen moet je bij Lunchbox zijn, ook in het centrum. Heeeel erg lekker eten en ecologisch verantwoord
. Ook een goede prijs/kwaliteit-verhouding. Daar kan je trouwens ook een heerlijk luxe-ontbijt krijgen.
Exki is een keten, soort van broodjesbar met soepen en slaatjes etc. Ook allemaal eco-friendly.
Slaapgelegenheid ken ik niet zo goed, aangezien ik te voet naar de Groenplaats stap van thuis uit
.
Andere tips heb ik met hopen, als ik weet waar je interesses een beetje liggen?
Edit: met de bus/tram ben je ook zo in Zurenborg (of ze Vélo fiets tot aan het station van Berchem). Op de Draakplaats kan je heerlijk eten bij Moskou, de Burgerij (enkel burgers
) en op de Dageraadplaats heb je ook ontzettend veel lekkere plekjes. De wijk is echt heel erg hip bij de Antwerpenaren zelf, maar net iets uit het centrum waardoor het niet zo toeristisch is en er leukere authentieke eetgelegenheden zijn. De huizen die er staan zijn ook magistraal mooi in bepaalde straten.
Tip! Zoek via http://www.delijn.be de route op om met de tram van het centrum naar dit soort wijken te gaan, want het is echt de moeite waard.
Het Zuid en het Eilandje zijn ook hippe wijken. Ga 's avonds naar het MAS (museum aan de stroom) en neem de roltrap tot op het dak, waar je kan uitkijken over de hele stad en alle lichtjes (gratis!)