Wie heeft er hier ervaring met couchsurfing? Ik wil komende jaren wat meer reizen en steden in Europa bekijken.
Hoe gaat dit in zijn werk? Wat is gebruikelijk aan vergoeding? Zijn er jongen mensen die dit willen. Ik ben 23 en vriendin 20 dus willen het liefste bij jonge mensen die ons ook de stad en of uitgaan kunnen laten zien.
Kortom wie kent dit/doet dit en hoe zijn de ervaringen?
Ik ben al een paar keer wezen couchsurfen. 2 keer in in Lissabon. Dat is onwijs goed bevallen en was erg leuk! Wij hebben beide keren geen vergoeding betaald maar alleen boodschappen gedaan. Wij zijn ook alleen maar bij jonge mensen geweest
Als je weet waar je ongeveer heen wilt, ga dan zoeken op de site, dan zie je vanzelf welke leeftijdsgroepen en wat voor vergoeding ze vragen of je overlegt dat van tevoren
Guess001
Geplaatst: 04-10-12 21:21
Ik heb wel gelet op foto's, referenties, en gewoon gevoel! Dit was gelijk goed en we gaan nu samen, met nog anderen naar een concert. En ze laten me de stad zien! Zo cool!
Sta ook absoluut open om mensen bij mij te ontvangen, lijkt me enig!
Vergoeding? Niet eens in me opgekomen. Boodschappen / eten betalen, uiteraard!
Ik heb echt hele goede ervaringen met couchsurfen!
Vorig jaar ben ik met een vriendin in Italië gaan couchsurfen, was heel leuk! Begin september ben ik in Portugal (alleen) gaan couchsurfen, was ook een hele leuke ervaring! Heb ongelofelijk veel mensen leren kennen en het was een onvergetelijke week!
2 weken geleden heb ik een Australiër gehost, en vandaag en morgen heb ik een Serviër in huis Heel gezellig! Verder heb ik al verschillende keren mensen de stad laten zien (die dan niet bleven overnachten).
Kortom, als je een beetje uitkijkt is het een héél mooi initiatief!
Er zijn zeker jonge mensen die eraan meewerken, gewoon goed zoeken en dan vind je wel iemand die bij jullie past Ik denk dat het een beetje bij couchsurfing hoort om de stad te laten zien en ze mee uit te nemen, dat is toch wat ik doe als host!
Een vergoeding vragen/geven doe ik niet, past niet helemaal in het concept.. Gewoon beetje beleefd en vriendschappelijk met elkaar omgaan en dan loopt het allemaal wel los
Ja ik! Ben met Nikki (Wildwings op bokt) 5 dagen in Boedapest wezen couchsurfen.. Was echt een super ervaring, heb leuke mensen ontmoet en was echt een leuke tijd! Je moet op het forum gewoon wat mensen aanschrijven en zoeken naar mensen met referenties, het liefst die je ook willen rondleiden of het nachtleven laten zien.
Swah
Geplaatst: 03-11-12 14:00
Ik ben nu in Dublin bij een stel gasten en het is echt supergezellig, zo leuk!
Afgelopen week heeft er bij mij een meisje uit Boedapest gelogeerd en echt enig ook om haar mijn stad te laten zien.
Couchsurfen is echt super! Wat hier al eerder genoemd is, vertrouw op je gevoel, let op referenties en informatie op iemands profiel. Ik heb een paar keer 'gesurfd' in Canada, wat geweldig was en afgelopen weekend in Antwerpen. Dat was ook super, alleen dacht mijn host dat ie de hele dag met ons op stap moest gaan, wat op mij nogal opdringerig overkwam. Ik zeg vooral, doen!!