Zomer 2013 zou ik graag 4 weken naar het buitenland willen, alleen. Speel al langere tijd met het idee en het begint wat meer vorm te krijgen. Het lijkt me namelijk een hele mooie ervaring om dat eens mee te maken. Ik kreeg de tip van een kennis voor deze organisatie; http://www.pakorphanage.org en heb hen ook gemaild voor meer informatie, tot op heden nog geen reactie gehad maar dat geeft niet.
Dat is in Indonesië, dan heb ik natuurlijk ook een vliegticket nodig en die zijn erg prijzig die kant op. Vind het niet erg om ervoor te betalen uiteraard, dat maakt mij allemaal niet heel veel uit, maar wil graag breed oriënteren en tot een weloverwogen keuze komen.
Ik hou die optie wel open, maar sta ook open voor andere mogelijkheden. Wat ik graag wil: - vrijwilligerswerk of werkvakantie - in het buitenland (binnen of buiten EU) - als het kan met fysiotherapeutische insteek (geen officiële stage, ben tegen die tijd klaar met het 2e jaar dus zou graag daar iets mee doen) - bij voorkeur met kinderen (weeshuis oid)
Waar moet ik beginnen? Op hoeveel kosten moet ik ongeveer rekenen, wat zijn jullie ervaringen? Welke organisaties zijn er en hoe zijn jullie ervaringen ermee?
Hoop dat jullie me een stapje verder kunnen helpen!
Groetjes, Ilse
quera
Geplaatst: 30-09-12 23:11
Kijk eens bij activityinternational Ik zit nu in Noorwegen via hun
Kijk eens bij www.hetanderereizen.nl Ik ben afgelopen mei via hen naar India geweest, als je wat wilt weten mag je altijd PBen!
Phylos
Geplaatst: 01-10-12 17:55
Mijn zusje is momenteel met deze organisatie 9 weken naar Suriname http://www.activityinternational.nl/. Zij gaat in een weeshuis werken met kinderen die besmet zijn met HIV Ze hebben ontzettend veel projecten over veel verschillende landen. De communicatie is echt super goed, je wordt goed begeleid in je voorbereiding etc. Wij hebben er een goed gevoel bij Zelf wil ik in de zomer ook met deze organisatie naar het buitenland (5 weken) welk land weet ik nog niet