Huwelijksreis eind mei/begin juni, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Huwelijksreis eind mei/begin juni, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:17

Volgend jaar trouwen we op 24 mei en de week erop willen we uiteraard lekker op vakantie.. In het kort wat we graag willen.. Mooi weer, zon, zee, strand, maar ook mogelijkheden om leuke dingen te ondernemen en te zien. Geen orkanen en regen. Beide zijn we niet echt vakantiegangers, vriendlief is een keer naar Gran canaria geweest en ik ben, op zuid afrika na, nooit echt ver op reis geweest.. Rondreizen ed zijn dus ook niet echt aan ons besteed. Het liefst willen we buiten europa en het hoeft niet perse iets 'honeymoon-achtigs' te zijn..

Ik zat zelf te kijken naar egypte en Dominicaanse republiek, maar is Egypte momenteel wel zo'n fijn vakantieland?

Ook een cruise behoort wat mij betreft tot de mogelijkheden, maar dan moet het dus wel echt warm zijn..

Na ons trouwen zijn we nog 2 weken vrij, dus max een dikke week willen we op vakantie..

Brand los! :D

josewoos

Re: Huwelijksreis eind mei/begin juni, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:25

Wij waren op 1 juni (2011) getrouwd en gingen 3 juni voor 10 dagen naar Curacao en dat was heel goed bevallen! Natuurlijk heerlijk weer en daar ook leuke dingen ondernomen!
Bij aankomst in het hotel was onze mooie kamer helemaal versierd met rozenblaadjes en stond een fles champagne koud, dat is nog eens leuk aankomen na een lange reis :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:29

Ik zou ook zeggen Curacao. Lekker makkelijk wat taal betreft, lekker de ah. Schitterend eiland, erg mooie stranden. Genoeg te zien en te doen. Absoluut een aanrader,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:35

Curacao spreekt mij idd ook erg aan. Hoeveel sterren moet je dan doen qua hotel/appartement? In sommige landen is het toch zo dat je wel 5 sterren moet boeken anders is het vies enzo? (denkt aan red mijn vakantie :+ ) Hoe is dat op curacao?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:43

Dat durf ik je niet te zeggen, wij waren hier: http://www.avilahotel.com/
In dit hotel verblijft de koninklijke familie ook, dus we gingen er vanuit dat het wel een goed hotel moest zijn :+ En dat was het zeker!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:43

Zanzibar?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:54

Als je 'maar' een week gaat zou ik niet te ver gaan. Je bent dan al snel 2 dagen kwijt aan de heen- en terugreis en dat is zonde van je tijd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:59

Zanzibar is idd een prima bestemming voor een week. Het is er mooi, warm en ook wat te zien. Zeker 1 of 2 dagen Stonetown erbij doen en de rest aan het strand. Vond het er geweldig.

Caribean is leuk, maar net wat verder vliegen. Overigens zou Curaçao niet mijn eerste bestemming zijn op de Caribean. St-Maarten vind ik persoonlijk leuker en mooier. Maar vooral St-Barths is echt heel gaaf. Net wat kleiner dan Curaçao, maar meer sfeer en minder verpest.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:04

Turkije? gemiddelde temperatuur in Mei/Juni is 25 a 30 graden. Geweldige all inclusive hotels, vriendelijke mensen, zon,zee en strand en een voordeel: geen lange reistijd.

Mijn broer is afgelopen jaar in Juni naar Curacao geweest, heerlijk weer en 4 sterren is prima te doen! Enige nadeel is de lange reistijd voor een korte vakantie.

Egypte en Mexico? ook leuke opties maar je zit wel weer met die langere reistijd. Het is maar net wat je er zelf voor over hebt natuurlijk.
Een cruise lijkt mij ook geweldig,heb hier alleen totaal geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:20

Ik ga er sowieso vanuit dat we 2 dagen reistijd kwijt zijn :j Ook al zit je dichtbij, als je pas laat in de middag gaat vliegen ben je die dag ook al kwijt.. Turkije lijkt me ook super, is volgens mij niet duur, dus kan je voor 5* en all inclusive gaan + nog leuke excursies en heb je volgens mij geen dure vakantie..

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:21

Domenicaanse republiek is echt een aanrader! :j

Turkije 5* + ook maar niet zo "speciaal" en tropisch als de Domenicaanse Republiek vind ik. :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:25

Wij waren in Moreno resort...is een aanrader. Weet ook niet meer hoeveel sterren. Maar was hartstikke netjes. We hadden een 3 kamer appartement, maar wilde die graag updaten naar een vrijstaande villa met 4 kamers. Bij aankomst bleek dat er een teveel 3 kamer appartementen verhuurd waren en werden we al gratis overgeplaatst naar de villa. Was echt super, heerlijk groot terras met eettafel, bankjes en een tafeltje en een hangmat. Echt heerlijk....het is wel helemaal ecologisch. Warm water komt van zonne energie, dus s ochtends wilde de douche nog wel is koud zijn. Dit is ook wel het enige wat wij aan te merken hadden. Restaurant heeft heerlijk eten. Het is niet erg groot, dus ook niet erg massaal. Je moet wel een stukje lopen naar het strand (Jan Thiel) maar was zelfs met 2 kleine kids prima te doen. Daar erg leuke terrasje met soms live muziek. (Ow wil nu alweer terug als ik het er zo over heb)