Kenia, Reiservaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Kenia, Reiservaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 07:51

Hallo allemaal,

In de kerstvakantie heb ik 2 weken vrij (jippie!!) *\o/*

Graag zou ik dan op vakantie gaan, het liefst naar de zon. Na een aantal websites van reisorganisaties bezocht te hebben ben ik bij Kenia uitgekomen. Qua natuur en stranden lijkt me dit een hele mooie plek.
Waarschijnlijk zal ik in mn eentje er naar toe gaan.

Nu is mijn vraag aan jullie, wie is er al eens in Kenia geweest? Is het echt zo mooi qua natuur en stranden als er gezegd wordt door de reisorganisaties. Tips voor Hotels en dergelijke? En last but not least, is het een land waar het ok is om als vrouw (meid) alleen naartoe te gaan? (ik heb wel wat ervaring met alleen weg te gaan, heb stage gelopen in Portugal en Griekenland, maar dat lijkt me toch anders omdat je daar wel een aanspreekpunt heb omdat het een stage is...) Hier is dat natuurlijk ook wel zo met je reisorganisatie, maar voor de rest ben je dus alleen.

Ik hoor het graag van jullie!! :D (en als iemand interesse heeft om mee te gaan is dat natuurlijk altijd een optie)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:58

Ik ben begin dit jaar samen met mijn vriend in Kenia geweest.

Wij hebben Mombasa Centrum, Mombasa Noord (Bamburi), Mombasa Zuid (Diani)en het binnenland gezien ( Tsavo East / West, Saltlick, Alice springs, Amboselli, Taita Hills enz).

Wij hebben op de volgende locaties overnacht:
- 3 dagen Bamburi Beah hotel, middenklasse. Vonden wij niet aan te raden ( te simpel en basic, weinig voedsel keuze, wij houden van luxe) Daarentegen wel leuke animantie en prijsgunstig.
- weekje Kole Kole Resort aan Diani Beach. Erg luxe, super mooi resort en kamer, veel keuze qua maaltijden&snacks, prachtig strand, leuk personeel, veel apen op het resort (ook beetje een nadeel).

Diani Beach is mooier als Bamburi Beach. Ik zou je dus mombasa zuid aanraden.
Kenia is geen veilig land voor toeristen, van je resort af gaan is (zeker alleen!) niet aan te raden. Daarnaast is het een heel arm land, armoede, dierenmishandeling en kinderarbeid zie je met regelmaat. Daarentegen is de natuur en het wildlife prachtig!

Mocht je een safari overwegen; (mutsdo in dit land!) Kayoli Safari's is echt fantastisch!
Wij hebben een 4daagse prive safari gedaan en dit overtrof al onze verwachtingen. Tijdens de safari hebben wij in Ngulia, Kibo Tented Camp en Sarova Saltlick overnacht. Vooral deze laatste was erg bijzonder (9+ op Zoover :) )

wollie2004

Re: Kenia, Reiservaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 20:29

Dankjewel voor je reactie Megan_!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:25

Ik ben er in 2007 geweest met ouders&broertje! Supergave vakantie gehad! Wij zaten drie weken in een hotel in Mtwappa, net buiten Mombassa! Heerlijk genoten! Geen 10000 verkopers op het strand maar gewoon 2/3verkopers! En binnen 2minuten lopen zaten we in een lokaal dorpje! Zo appart!

Wij hadden toen geboekt bij Neckermann die ons aanrade niet van het resort af te gaan, eerste dag gingen we al met een Keniaan van het strand mee de bush in! Supergaaf! :D Gewoon aan het personeel vragen wat kan! Bij ons zei het personeel dat we tot de rotsen konden en dat het erna niet meer veilig was! Ook werd ons door ze aan geraden niet na half7 zonder begeleiding het resoer te verlaten.

Hebben safari's geboekt bij de beach boys! 4daagse.safari Tsavo west, oost en amboselli en een bezoek aan de masai stam gebracht. Big 5 gespot echt geweldig !<3 Daarna zijn we nog een dag naar simba hills gegaan waar we met een ranger naar de waterval gingen lopen! Onderweg nog een fel groene slang en wat feranen tegen gekomen!
Zee safari is ook erg leuk! Met een beachboy een soort wad lopen! Hebben zoveel zee egels, zeesterren, slakken alles gezien! Overal een kleine uitleg bij! Mensen wisten alles van die dieren!

Tip: neem waterschoenen mee!

Ook nog een dag Mombassa en Malindi gedaan! Super aanraders! Vooral Malindi had een erg mooi strand! Ook ruiinens enz gezien daar!
Wat ook erg leuk is is het gehandicapten dorp bombululu! Erg goed opgericht en zeker de moeite waard om te bezoeken! :D

Ga echt naar Kenia want het is een droom vakantie <3

Misschien is het leuk trouwens om het boek 'de blanke masai' te kopen! Over een zwitserse vrouw die in Kenia heeft geleefd met een masai! Onwijs goed boek!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 07:57

Wauw klinkt echt super! Dankjewel voor je reactie!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 19:54

Net terug van Diani Beach, Papillon Lagoon Reef, in 1 woord: geweldig, aanrader!!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:32

Ik ben in 2003 in Tsavo East/West en Amboselli geweest, 2006 in Masai Mara en daarna in 2009/2010 verschillende malen doordat mijn toenmalige vriend daar woonde. Hierdoor ben ik wel een beetje meer bekend in Kenia met hotels/restaurants enz.

In 2003 en 2006 heb ik op de neushoorn na de Big Five gezien. Maar de Masai Mara is zoveel x mooier, hier is de link naar mijn fototopic: [BEU] [Foto] Vakantie Kenia in de Masai Mara. Met mijn toenmalige vriend ben ik nog naar Lake Victoria geweest, richting zijn geboortedorp en echt geweldig. Zo ontzettend mooie omgeving, echt een aanrader. Nairobi zou ik afraden, het is hectisch en er wordt ontzettend veel gestolen. Nakuru daarentegen kan in ten zeerste aanraden.

Ik raad aan om lokaal te boeken. Wij hebben in 2003 en 2006 alles lokaal bij een vriendin geboekt en dat scheelde zoveel. Bij de Masai Mara trip zaten we in hetzelfde vliegtuig/hotel als de mensen van neckermann, alleen die hadden veel meer geld betaald. Ik zal je de link van die vriendin van mij geven, je kan bij haar altijd vrijblijvend een offerte aanvragen en kan alles regelen wat je maar wilt en waar je ook maar naar toe wilt gaan: http://www.monikasafaris.org/. Je kan haar je wensen mailen, ook dat je zo graag wilt wandelen en het basic wilt houden.

In Kenia raad ik de volgende plekken aan voor een safari:
- Lake Victoria
- Lake Nakuru
- Mount Kenya
- Masai Mara: dit is mooi te combineren met Serengeti.
De eerste drie zijn niet heel erg toeristisch. De Mara is wel toeristisch, maar wel een absolute aanrader. Het is prachtig om de trektocht van de wilde dieren mee te maken.

Als je naar de kust gaat raad ik je aan om naar het zuiden van Mombasa te gaan, de mooiste stranden zijn ten zuiden van Mombasa, de noordelijke stranden zijn niet zo tegenwoordig meer. Ga niet naar Sentido hotels, want die zit te zuidelijk en heb je last van insecten. Mijn vader had destijds over de 200 bulten over zijn gehele lichaam. Qua hotel raad ik je Diani Sea Lodge, een heerlijk hotel aan het strand all inclusive met geweldig personeel. Je hebt hier in de buurt vele verschillende restaurants zitten, van italiaans genaamd Leonardo's (max.30 euro voor twee personen voor een voor/hoofd en nagerecht) tot voor hun chiq genaamd Nomad (max.50 voor twee personen voor een voor/hoofd en nagerecht). Dicht in de buurt van dit hotel zit Forty Thieves waar bijv. op zondag onder het genot van live muziek heerlijk kunt lunchen (max.5euro p.p) of Ali Barbours ondergronds restaurant. Of gewoon lokaal bij een african pot waar je voor nog geen 3euro p.p. kan heerlijk lokaal en internationaal kan eten. Overdag kan je gewoon met de matatu (lokaal busje) en s'avonds met de taxi.

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag. Heb best wel ervaring op het gebied van Kenia. En ja, je kan als vrouw alleen naar Kenia. Ja, de mannen zullen je proberen te versieren. Maar ze zijn totaal niet vervelend en nee is ook nee.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 09:15

Hee Douraque, bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Ik zal Kenia nog in in de wacht moeten zetten, ik wil hier toch graag met mn vriend samen heen, of met een goede vriendin en ze kunnen beide niet in de kerstvakantie. (nu wordt het dus een weekje zonnen. in Eqypte..)

Maar toch bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:38

Douraque schreef:
In Kenia raad ik de volgende plekken aan voor een safari:
- Lake Victoria
- Lake Nakuru
- Mount Kenya
- Masai Mara: dit is mooi te combineren met Serengeti.
De eerste drie zijn niet heel erg toeristisch. De Mara is wel toeristisch, maar wel een absolute aanrader. Het is prachtig om de trektocht van de wilde dieren mee te maken.

Dat zijn precies de plekken waar wij zijn geweest, echt geweldig!! Was met vriendje, zijn ouders en broertje, hadden 2 weken privegids, vanui bongo asili, perfect geregeld allemaal!

Denk wel met kerst niet beste tijd is, wij gingen vorige jaar rond deze tijd weg, eb toen begon net het regenseizoen, dus dan wel veel wegen onbegaanbaar.