Jamaica, Curaçao of Aruba?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Jamaica, Curaçao of Aruba?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 12:40

Mijn ouders willen - samen met mijn zusje, mijn vriend en ik - volgend jaar zomer een verre reis gaan maken naar een warm en mooi land.
Nu kijken ze specifiek naar Aruba, Curaçao en Aruba.
Ze willen twee weken in een land verblijven en hun eerste intentie is echt pure ontspanning zoeken.

Is iemand wel eens in (een van) deze landen geweest?
Wat waren jullie ervaringen?
En is twee weken voldoende om in een van deze landen op vakantie te gaan?

Kelly_ann

Re: Jamaica, Curaçao of Aruba?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:51

Ik heb goede ervaringen met Aruba, een heel afwisselend eiland! Je hebt er zon, zee en strand, met drukke gezellige, brede stranden. Maar ook rustige baaitjes en kleine strandjes waar je soms zelfs alleen zit!
Verder een berg te zien qua natuur boven én onder water, meestal gingen we in de ochtend met de huurauto (must have, anders moet je mee met dure excursies) eropuit en 's middags strand en snorkelen.

Bijna 2 weken geweest, en iedere dag wel iets gezien of gedaan waarvan onze mond open viel, zo mooi!

Curacau schijnt wat drukker te zijn. Jamaica geen ervaringen mee maar ongetwijfeld ook mooi!

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:55

Wij zijn een week naar curacao geweest. Ik vond het persoonlijk echt een heerlijk eiland, prachtige stranden, hardstikke lekker weer ( heb je daar nou eenmaal ) en heerlijk relaxed sfeertje. Alles lekker rustig aan en het heeft geen haast! Wij zaten bij het Avila hotel, en dat is echt een aanrader! Prachtige kliffen en eigenlijk zou je gewoon een week op elk eiland door moeten brengen en dan gewoon 3 weken op vakantie gaan :P .

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 20:48

Ik heb zo'n idee dat Curaçao behoorlijk toeristisch is. Zeker in vergelijking met Aruba of Jamaica. Klopt dat? Jamaica trekt mij persoonlijk het meeste. Het relaxte sfeertje daar schijnt echt heerlijk te zijn, heb ik me laten vertellen. :j

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 21:52

Dat is de reden dat wij naar Aruba zijn gegaan, Behalve het gedeelte waar de grote appartementencomplexen staan zijn er veel rustige plekjes.

Jamaica is denk ik nog minder druk :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 06:45

zonder twijfel..............Jamaica.
Jamaica heeft veel tropisch woud, watervallen, mooie groene natuur.

Maar Aruba en Curacao zijn ook geen straf hoor.

Alle drie heel leuk om heen te gaan.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:12

Jamaica.......erggg leuk ! Wij zaten in een Riu hotel.....heeeeerlijk.
Zijn op excursie geweest en dwars door het land gereden. Mooie natuur. wel veel sloppen. De mensen zijn superrrrrr leuk. Heeeel lief en heeel relaxt !

Wij zijn daar ook met oud en nieuw geweest. Wat een feeeeeesttttt

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:20

jha ik ben in curacou geweest! ze ruimde met 4 mannen heel relaxt ons ontbijt tafeltje op en gezellig erbij kletsen! de pondjesbrug met die gekleurde huisjes en "markt"eromheen en de sfeer echt geweldig!

daarnaast nog nooit zo mooi kunnen zwemmen op sommige baaiien was de zee echt zo mooi niet normaal!

het hele sfeertje was gewoon geweldig!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 07:26

Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar mijn broer en schoonzus zijn op huwelijksreis geweest naar Jamaica. Ze hebben toen letterlijk een rondje Jamaica gedaan en vonden het er prachtig, al waren sommige stukjes volgens hun niet zo prettig al blanke zijnde.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 10:51

Bedankt voor de reacties. :)

Staat zowel Jamaica, Aruba als Curacao bekend als veilig voor toeristen?
Is er veel criminaliteit en zijn er gebieden die je echt moet mijden als toerist?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:12

Jamaica is niet echt het meest veilige eiland.
Arubais leuk. Curacao is persoonlijk niet mijn smaak.

Kijk ook eens naar St-Maarten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:19

Alle drie leuke eilanden, maar niet vergelijkbaar.

Curaçao is klein Nederland alleen dan op de Antillen. Weinig natuur boven water, snorkelen en duiken is waanzinnig.

Aruba is veel meer Amerikaans georiënteerd. Boven water ook weinig leuks, onder water ook heel mooi.

Jamaica heeft wel échte natuur boven water. Bijzonder mooi eiland. Volgens mij wel onveiliger dan aruba en curaçao.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:11

Hou er ook rekening mee dat het in de zomer echt behoorlijk warm en plakkerig is op de Antillen, 35 graden in de schaduw en een luchtvochtigheid van 90% zijn eerder regel dan uitzondering.
Wat wil je precies doen/meemaken/zien in de vakantie?
Denk ook eens aan Bonaire, iets minder amerikaans van opzet dan Aruba, een stuk veiliger en minder toeristisch dan Curacao én een hoop natuur/bezienswaardigheden.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:29

Hè dit stond ook op het Ellegirl forum :D
Ik vertrek morgen naar Aruba dus tot nu toe ook nog geen ervaring ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:30

als ik mocht kiezen ging ik voor jamaica, veel meer natuur, sfeer en cultuur

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:13

Aruba is geweldig! Ik ben er 3 jaar terug op vakantie naar toe geweest. De zee is zo helder blauw. Vriendelijke mensen, lekker weertje, heerlijk eten.

Jacquelien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:31

Ik heb zelf 3 weken ontwikkelingswerk gedaan in Jamaica. Prachtig land, zonder meer. Alleen heb ik wel echte de slechte wijken gezien. De terugweg kwamen we langs alle grote vakantieverblijven waar je 'u' tegenzegt. Heel vreemd, 2 werelden zo dicht bij elkaar. Maar dat zal in veel meer landen zijn.

Ik kan dus niet zeggen hoe het echt is als vakantieland, maar dat het prachtig is, dat sowieso!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:33

Aruba ben ik nu 3 keer geweest 7 weken in totaal. Heb me altijd wel vermaakt. (gingen met de hele familie)
Wij zaten alle keren in Hotel Renaissance. Eigen prive eiland waar je met een boot naartoe gaat. Dicht bij het centrum (restaurants/winkeltjes/bioscoop). En als we naar andere stranden toe wilden gingen we met de taxi.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:36

Jamaica! Zeker weten :j ik ben daar in 2007 geweest en heb daar zoooooo ontzettend genoten! Het is daar nog niet zo super toeristisch, het is gewoon nog lekker authentiek allemaal. Prachtige natuur en geweldige mensen. Als je daar bent moet je zeker niet op je vakantiepark blijven, maar er lekker op uittrekken. Dat hebben wij ook gedaan en het was zeker de moeite waard :j Wij zaten trouwens op Royal Decameron Club Caribbean, erg leuk en netjes verzorgd resort. Wat betreft veiligheid.... ik heb me geen moment onveilig gevoeld daar :n natuurlijk moet je 's nachts niet in de achterbuurten gaan rondhangen, maar dat doe je in Nederland ook niet. Als je op stap gaat weten taxichauffeurs ook wel waar je wel en niet kunt komen als toerist. Ze zijn daar echt heel bezorgd om je (op een positieve manier) dus ze zullen echt niet ergens met je heen gaan waar het niet veilig is voor jou als toerist.