Engeland openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Engeland openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:14

:z Ik ben lekker aan het dromen geslagen , mijn moeder en ik zijn diehard openbaar vervoer cracks :') . Nu wil ik eens naar engeland en dan Chester zoo , maar is deze droom mogelijk? Beiden rijbewijs loos en samen kunnen we alles hebben , de ns hi speed gaat tot London. Hoe moet het verder? , het ligt vrijwel onder Liverpool dus als we daar gewoon heengaan?

Het is puur de toekomst denk volgend jaar of jaar erna , bijvoorbeeld 3 dagen London 3 Dagen Liverpool en dan dagje naar de dierentuin en via Liverpool weer terug?

Iemand een idee?

Warboel

Re: Engeland openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:16

Metro denk ik? Genoeg van te vinden in Londen :Y) Of van die leuke bussen, of die leuke taxi's :D

2 jaar geleden met school geweest, ook alleen OV, ging super en was echt een onwijs leuke ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:18

dat is alleen London hoe moeten we verder? Liverpool is een flinke kluif vanaf the capital :P

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:19

Zolang je naar grote steden / toeristische plekken reist is Engeland goed te doen met de trein. In mijn herinnering wel duur, maar dat is al zo'n vijf jaar geleden, dus geen idee wat de prijzen nu zijn. Londen-Liverpool zal waarschijnlijk wel een directe verbinding zijn.

Londen is helemaal top met de metro, je komt op (bijna) alle toeristische plekken. Tip: neem een Oyster Card, da's een stuk makkelijker dan losse kaartjes.

Kleine toevoeging: via http://www.nationalrail.co.uk/ kun je je reis alvast plannen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:24

zou volgens mij prima moet kunnen, als je van tevoren op internet kijkt hoe en wat. Ik woon in Ierland en waar wij wonen rijdt maar 1 bus die je eigenlijk nooit kunt pakken, maar wij wonen dan ook in the middle of nowhere. Als ik met de bus wil brengt iemand me naar het dichtstbijzijnde dorp en vanaf daar pak ik de bus. T is hier niet zo mooi als in Nederland met de schermpjes en alles helaas, maar prima te doen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:29

Wat ik me nog wel herinner: zorg dat je op tijd in de trein zit. 1 minuut tot 30 seconden voor vertrek gaan namelijk de deuren dicht, en dan kom je er niet meer in :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:31

Flink aan de google :P , We kunnen een tussenstop in Birmingham doen . En dan verder naar liverpool :P , vandaar de taxi naar de Zoo (lekker duur vermoed ik).

Eens kijken naar hoteletjes

:= Trajectum wordt een uidaging nog , we zijn al ramptoeristen soms :')

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 22:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 23:29

Die merseyrails is ideaal :D , kan zelf een combiticket zo te zien kopen.

Mijn moeder kan geen reet engels , ik ben de tolk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:09

Ik denk dat we gewoon op Liverpool vliegen (geen idee hoe ik mijn moeder zover krijg...) , maar wat heeft liverpool nou te bieden? Als we 2 weken blijven staat london hoog op mijn moeders wenslijst dan kan dat in elk geval met de trein .... Enige wat ik vindt op internet is dat stomme voetbal :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:11

Chester is vlakbij Manchester, daar zou je dus ook op kunnen vliegen. En terug vanaf London.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:15

Is dat mogelijk dan? , idd manchester is wel wat meer levendig... *kijkt op google wat er nog meer is :P*

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:19

Jahoor, dat kan, je koopt dan twee enkeltjes ipv een retour.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:19

Oh ik zie het :D dan doen we dat , naja als moeder durft. Dan naar london en kunnen we altijd nog met de hi speed terug , ik haat vliegen ivm mijn oortjes.

Heerlijk toekomstplannen <3

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:44

De bus is langzamer dan de trein, maar vaak wel goedkoper. Enkele websites van goedkope busmaatschappijen: http://uk.megabus.com en http://www.citylink.co.uk Die maatschappijen hebben ook regelmatig acties waardoor je heel goedkoop kunt reizen binnen het VK.
Je kunt met Megabus tegenwoordig ook vanuit Amsterdam naar Londen, maar dat is wel een verrekt lange busrit. :P Ik denk dat ik dat persoonlijk ook liever met de trein zou doen. :j

Als je wel met de trein wil reizen binnen het VK kun je het beste ruuuuuim van tevoren boeken. Dan is het het goedkoopst. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:43

Dat is stiekem best leuk! van manchester naar london is dan 5 uur maar zal wel een mooie route zijn :P.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 02:23

Ja, die route heb ik ook gedaan. :j Ik ben van Edinburgh naar Londen gegaan met de bus, dan stop je ook in Manchester. Het was vooral veel snelweg, maar toch leuk om op die manier iets van de omgeving te zien. En het is gewoon spotgoedkoop. :P