Metro Barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt90

Metro Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 13:58

Hoi bokkers!

Volgende week zaterdag vlieg ik om 06.00 naar Barcelona.

Ik heb her en der op internet gelezen dat het openbaar vervoer als metro's etc. erg goed zijn te doen. Ik wil veel dingen bezoeken dus dit lijkt mij prima. Het schijnt dat je in de metrostations kaarten kunt kopen voor meerdere dagen?

Ik land op Barcelona, en moet dan eerst naar het hotel om in te checken. Hebben ze op de luchthaven ook van die automaten staan, en gaan er ook van die tour bussen vanaf het vliegveld? Het schijnt dat je bij die tour bussen op heel veel plaatsen in-, en uit kunt stappen? Iemand ervaring hiermee?

Ik hoor het graag!

Aanraders voor restaurantjes etc. zijn ook welkom :D

Winged

Re: Metro Barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:08

In Barcelona heb je inderdaad kaarten voor meerdere dagen, maar je kan ook een rittenkaart halen waarop je meerdere malen kan reizen. Weet niet hoe lang je gaat? Ik ben aangekomen op het treinstation daar, dus wat betreft het vliegveld e.d. kan ik je verder niet helpen.

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 15:20

Ah, oke :) Ik ga van zaterdag t/m dinsdag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:22

Bus A en B gaan naar het centrum en stoppen bij diverse metrostations :j Daar kan je een kaartje kopen, bus kan je beter een los kaartje voor kopen = speciaal = goedkoper :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:23

Op het vliegveld van Barcelona zit een infostand (incheckkant). Daar kan je ook dit soort dingen regelen. Ging bij ons erg makkelijk.
Wij hebben een Barcelonacard gekocht, daarmee kon je op veel dingen korting krijgen. Als je veel wilt bezichten is dat het overwegen waard. Als je echt van het rondstruinen bent dan is het handiger om alleen een meerdaagse metrokaart aan te schaffen.

Vanaf het vliegveld kan je als je naar het centrum moet het beste met de trein gaan en dan later met de metro.

Citybus hebben wij niet gedaan, heb geen zin in de stukken uitleg ed. Daarom hebben wij alles met de metro gedaan. Systeem is makkelijk te volgen en echt top. Prima metro, schoner dan bv Parijs en lang niet zo druk.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 15:29

Ik ben er pas geweest en om niet met je koffer te zeulen in de metro is het handiger om van de luchthaven met de bus naar de binnenstad te gaan.
Via deze link zie je de route die de bus rijdt: http://www.aerobusbcn.com/index.php/en/ ... robus.html
Kost maar een paar euro en is comfortabeler dan met de metro zeker zolang je bagage meesleept.
Vertrekt ieder kwartier geloof ik en werkt heel simpel.
Voor de rest van het verblijf is de metro prima te doen!

en ik ben jaloers dat ik niet mee kan!!!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 15:58

Bedankt voor jullie reacties!!

Een bus lijkt mij inderdaad handiger met bagage (Is maar een klein koffertje, maar toch...)

@ Agee; je kunt in die bus zelf een kaartje kopen neem ik aan?

@ Marlies: wat kost zo'n Barcelona card?

Dank! :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:03

Wij nemen in Barcelona altijd een 10-rittenkaart voor het openbaar vervoer, die kan je daar gewoon kopen aan de automaat :j

De tickets van de tourbussen betaal je op de bus zelf.
Mocht je geen openbaar vervoer vinden kan je altijd een taxi nemen, zo duur zijn ze daar niet :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:04

De kosten van zo'n Barcelona card zijn afhankelijk van het aantal dagen dat je neemt. Wij hebben een dergelijke kaart wel vaker meebesteld vanuit Nederland, maar afgelopen keer was dat niet goed bevallen want onze kaarten waren al verlopen (vond de automaat in ieder geval). Gelukkig hadden wij een heeeeel erg meewerkende meneer gevonden (vaak zijn die metro stations helemaal verlaten) en die hebben we met handen en voeten uitgelegd dat we dit in Hollanda al gekocht en betaald hadden en dat ie het niet deed... Dat kon hij zien want hij kon de kaart op een speciale manier uitlezen... Toen heeft ie de kaarten via de automaat ingenomen en weer opnieuw aangemaakt - thank god want in ons geval was het toch iets van 15 eur per kaartje ofzo dat je zo weg kunt gooien anders..

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 16:27

tessyke schreef:
Mocht je geen openbaar vervoer vinden kan je altijd een taxi nemen, zo duur zijn ze daar niet :)

Haha dit had ik mij al voorgenomen ja :Y)

Dank!

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 16:48

Ja, bij het instappen koop je gewoon een kaartje voor die bus.
En ik zou niet al in Nederland vanalles gaan kopen, maar dat gewoon daar doen.
Is veel makkelijker en dan weet je zeker dat 't werkt.
Let met de metro wel goed op de zones. Dit is met kopen niet heel duidelijk.
Ik had een te 'grote' en dus duurdere zone gekocht dan nodig was, maar is allemaal toch niet duur, dus niet zo erg.
Taxi's zijn ook goedkoop en in overvloed aanwezig, dus dat kan ook makkelijk.
Heel veel plezier!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:21

De kaart in de Aerobus is zo'n 6 euro. Dan kun je uitstappen waar je wilt, wij zijn uitgestapt bij Place de Catalunya. Dat is het meest centrale punt en ook het eindpunt van de bus. Daarna hebben wij de taxi genomen naar het hotel. Ook erg goedkoop. Al rekenen ze er zelf de fooi bij aan het einde ;)

Ik vond persoonlijk de trein 10x niks, vond de bus veel fijner.

De metro is ook erg fijn in Barcelona! Veel beter dan in Parijs. Goede verlichting, niet te druk, alles staat heel duidelijk aangegeven.

Heel veel plezier!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 09:43

Dankjulliewel! Eerst een HELE drukke week, maar heb er onwijs veel zin in. :D Weerbericht kon alleen ietsje beter.. we hopen er het beste van!