oh help, we moeten naar Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

oh help, we moeten naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 09:09

Aanstaande vrijdag gaan ik en 2 vriendinnen naar de Heideroosjes in de Melkweg :D.

Aangezien we daar nog nooit zijn geweest heb ik wat tips nodig met betrekking tot parkeren etc. We kunnen namelijk de auto op een P&R zetten of in een parkeer garage. Nu hebben we het niet breed, dus dat zou financieel beter zijn, maar welke P&R kunnen we het beste pakken? we komen vanaf Breda, Brabant dus. ik zie net dat de bus tijden in ieder geval geen probleem zijn, die lopen tot vrij laat.

en dan nog een vraag, 1 iemand gaat 's middags al met ov naar Amsterdam, wij komen pas later met de auto. Hoe druk is het daar 's avonds. Want we kunnen er voor kiezen om met zijn 3en in Amsterdam te eten, maar hoe lastig is het om rond een uur of 6 Amsterdam binnen te rijden? Kunnen we dan beter gewoon in Breda met zijn twee eten?

en hebben we een tom tom nodig om bij die arena te komen, of kunnen we het ook op de borden doen?

alvast bedankt voor de tips:)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:43

Melkweg is in de centrum van Amsterdam, aan de leidseplein. Dus met auto daar naartoe gaan lijkt me geen sterk plan :D Parkeren daar in de omgeving is ook idioot duur (4 á 5 euro per uur. Weet alleen niet wanneer je gratis kan parkeren.)

P+R Amsterdam Sloterdijk is wel heel fijn, je kan vanaf daar met tram/fiets/metro naar de stad gaan. (je krijgt zelfs een OV kaartje).
Of je parkeert op de treinstation Diemen/Weesp en je neemt daarvandaan de trein naar Amsterdam Centraal.

Of was je eigenlijk van plan om na de concert meteen naar huis te gaan? Leidseplein naar Sloterdijk,
Nachtbus 348, 1x per uur.

6 á 7 uur in amsterdam, dan zou ik zeker ervoor kiezen om gewoon in Amsterdam te gaan eten. Een punt afspreken met je vriendin en dan kijken waar je wilt eten. Zat leuke/goedkope eettentjes in Amsterdam.

milatje

Re: oh help, we moeten naar Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:32

Als ik jouw was zou ik je auto bij een station rondom de steden van Amsterdam zetten en verder gaan met het openbaar vervoer óf je auto bij de Amsterdam ArenA parkeren en vanaf daar verder gaan met de metro. De ArenA heeft nl. een vast tarief voor parkeren en het is makkelijker om het OV naar het centrum van Amsterdam te gaan als met de auto. :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:33

's Nachts is Arena niet makkelijk met OV te bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:37

De ArenA is wel het makkelijkste als je over de A2 komt. De A2 is al een ramp in de spits en als je dan ook nog naar Sloterdijk wilt kan je wel een middagje uittrekken. Het is handiger om gewoon met OV te komen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:01

Als ik met de auto naar Amsterdam ga en op het Leidseplein moet zijn (Melkweg/Paradiso) zet ik de auto in Amstelveen neer, net op de grens met Amsterdam. Dan ga ik verder met tram 5, die stopt op het Leidseplein en gaat nog tot vrij laat terug. Daarna neemt de nachtbus het over. Bij halte Van Boshuizenstraat zit een klein winkelcentrum waar je vanaf een bepaalde tijd (18 uur?) gratis kunt parkeren. Is het daar vol, dan parkeer ik bij Uilenstede (één halte verder Amstelveen in). Maar als je nog tot laat terug kunt komen met de trein, dan zou ik de auto mooi thuis laten staan.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 16:18

bedankt voor de reacties:). ik ga even kijken waar we dan onze auto neer kunnen zetten, :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:35

Succes ermee!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:27

MoonChloe schreef:
's Nachts is Arena niet makkelijk met OV te bereiken.
't metronetwerk gaat de hele nacht door hoor. :D www.gvb.nl / www.9292.nl

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:35

Uh, ik zie op 9292 toch alleen nachtbussen? Op GVB zie ik ook niet echt iets over 's nachts rijden van metro's?
En ik herinner dat mijn ex regelmatig met taxi ging omdat hij de laatste metro had gemist :+