Koekenpan in handbagage vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Rebecca

Koekenpan in handbagage vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 19:58

:wave:

Een hele stomme vraag :') Ik heb al op de website van schiphol gekeken en de EU-veiligheidseisen doorgelezen maar ik weet het toch nog niet zeker :=

Mag je een koekenpan en/of mokken (bekers) meenemen in het vliegtuig in je handbagage? Ik moet dinsdag namelijk terug naar Nederland nadat mijn hele stage in de soep is gelopen ( -O- ) en ik vind het wat zonde om mijn mokjes en koekenpan hier achter te laten, aangezien ik ze gisteren heb gekocht en gebruikt :+

Of kan ik beter een hoop kleren extra in mijn handbagage gooien en op die manier proberen om mijn koekenpan en mokjes in de ruimbagage mee te krijgen? :Y)

Wie oh wie heeft het antwoord.... :')

Shadow0

Re: Koekenpan in handbagage vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:01

Ik zou de mokken in je handbagage (breekbaar, en geen enkele reden dat daar een probleem mee zou zijn) nemen en de koekenpan in de ruimbagage (zwaar, minder breekbaar, en het zou als slagwapen uitgelegd kunnen worden, dus geen reden om risico te nemen.)

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:01

ik kan het niet 100% zeker tegen je zeggen maar ik denk dat je het wel mee mag nemen.
Volgens mij mag je alleen geen vloeibare dingen, of nouja dan alleen een bepaalde hoeveelheid.
zolang je handbagage maar aan een bepaalde afmeting voldoet.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:03

Naja, vooral om dat slagwapen twijfel ik dus :j Knuppels en dergelijke mogen ook niet en volgens mij kan een koekenpan nog bijna harder aankomen :') Maargoed, dan moet ik dus zorgen dat ik een stel kleren in mijn handbagagetas ga proppen zodat de koekenpan er in past.... Dat wordt een gevalletje efficiënt inpakken :')

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:04

Goed inpakken en met een postpakket opsturen :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:07

Ik denk dat een postpakket bijna duurder is dan het pannetje op zich :') Het is meer een principekwestie dat-ie mee moet :+ Hij is ook niet gek groot, dus opzich moet het wel lukken, ik moet alleen even een goede methode zoeken denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:10

Waar vlieg je mee?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:11

x_Rebecca schreef:
Naja, vooral om dat slagwapen twijfel ik dus :j Knuppels en dergelijke mogen ook niet en volgens mij kan een koekenpan nog bijna harder aankomen :') Maargoed, dan moet ik dus zorgen dat ik een stel kleren in mijn handbagagetas ga proppen zodat de koekenpan er in past.... Dat wordt een gevalletje efficiënt inpakken :')

Koekepan is grotendeels plat, dus hoeft niet zoveel plek in te nemen, toch? Zou 'm gewoon in een plastic tasje wikkelen en dan de kleren in het platte deel stoppen: dat zou haast geen ruimte moeten nemen. En 1 trui in je handbagage ofzo.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:12

Jammer van je stage! Maar ik moest echt ontzettend hard lachen bij je topictitel. Overigens denk ik ook dat de pan beter in je koffer kan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:18

Een koekenpan zou niet extreem veel ruimte in je koffer innemen denk ik... Als je 'm op de bodem van je tas legt kunnen er een hoop sokken e.d. in en de steel zal ook niet de plek van een tiental shirtjes inpikken :))

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:37

Nou het is meer dat mijn manier van inpakken is om alles zo dun mogelijk op te rollen :+ Dus er moet een hoop eerst weer uit voor het gaat passen en dan nog wordt het passen en meten :+ Maar het komt wel goed denk ik :j

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 20:46

Een mok mag sowieso, ik heb er tenminste geen enkele opmerking over gekregen toen ik afgelopen zomer vloog.

De koekenpan is een ander verhaal. die zou ik inderdaad in je koffer doen :p

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:42

Ik ben heel benieuwd naar het antwoord eigenlijk :D probeer het gewoon en vertel het dinsdag avond :D

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:46

Wat balen dat je stage niet is gelopen zoals je wilde! Maar volgens mij mag het, je mag geen knuppel in je auto meenemen omdat het een slagwapen is maar een tafelpoot wel :') . Dus volgens mij kan een koekenpan gewoon mee!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:52

Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen en de koekenpan gewoon in je koffer stoppen. Zal vast wel wat passen en meten worden maar dan weet je in ieder geval zeker dat deze niet word 'afgepakt'.

Wel balen dat je stage niet is gelopen zoals je het wilde... Kan je je stage wel voortzetten hier terug in Nederland?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:55

Past het echt niet meer in je koffer dan?
Koekenpan kun je goed mee slaan, ik zou het er niet op gokken.

Balen dat je stage idd niet door is gegaan! Loop je nu veel vertraging?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-12 13:37

Ik hoop dat mijn school mee gaat werken zodat ik alsnog kan doen wat ik zou doen en dat zij mijn opdrachtgever willen spelen. Als dat niet werkt loop ik inderdaad behoorlijk wat vertraging op helaas.

De koekenpan zit in mijn koffer! Ik moet nu alleen twee paar schoenen en een handdoek in mijn handbagage mee sjouwen, maar dat red ik wel! :)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 13:40

Verstandig besluit. Ik werk op Schiphol en ligt aan de security of ie mee mag of niet. De een is wat strenger dan de ander. Alles wat een potentieel wapen is mag niet mee, sommige laten paraplus wel toe, anderen niet. Koekepan, tja. Je zult net zien dat ie je word afgepakt. :') Fijne reis!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:48

LZP -> BEU