Overmatig zweten en actieve (verre) reizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Overmatig zweten en actieve (verre) reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 18:07

Helaas, het is één van mijn grote 'minpunten', ik zweet echt veel. Niet in de mate dat ik hyperhidrosis zou hebben, maar wel in de mate dat het vervelend kan zijn. Als ik 10minuten naar mijn werk fiets met 15 graden celcius, dan kom ik toe met een natte rug en zweet dat op m'n gezicht staat. Als ik echt ga sporten (cardio) kan je meestal mijn kleding wel uitwringen na afloop en is m'n haar volledig nat. Ook in een sauna ben ik bv degene die na 20seconden al begint te zweten. Op een warme dag in de zomer (30/35°) kan het zweet echt letterlijk van m'n gezicht/lijf lopen als ik iets actiever doe dan stil zitten.

Op zich heb ik er zeker en vast mee leren leven. Ik heb mijn 'trucjes' (kleding waar geen zweet in te zien is, altijd doekje bij de hand om zweet af te kuisen, polsen onder koud water steken na een 'inspanning',...) en bij het sporten hoort het erbij. Geen probleem dus.

Waarom dit topic dan? Ik ben een fervent reiziger, ik wil de wereld zien, ik wil dingen ontdekken, liefst op een actieve manier. Ik ben geen strandhanger of hotel-all-inclusive persoon. Ik wil gaan wandelen/fietsen/kajakken/... Dingen doen dus. Tot hiertoe ben ik altijd binnen Europa gebleven en voor de actievere dingen ook specifiek de landen uitgekozen (ben bv net terug van een trektocht in Ijsland, heerlijk land, heerlijke natuur, heerlijk klimaat!). Maar ik wil super graag naar Azië en Zuid-Amerika.... maar ik durf niet goed. Een tropisch, heet en vochtig klimaat, lukt dat als je in een Belgisch/Nederlands klimaat al zoveel zweet? Verlies je dan niet teveel vocht? Is het mogelijk om dan überhaubt meer te doen dan de warmte te vermijden? En hoe zit dat met de seizoenen? Want ik weet dat India bv veel beter is qua klimaat in Oktober/november dan in juli/augustus, maar wat moet ik dan verstaan onder beter? Wel goed te doen voor een zweter, of?

Allesinds, ik zoek ervaringen van zweters :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 20:40

Eventjes een schop geven... Niemand :+ ?

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:15

Jaaa, hier een! ;)

In Nederland zweet ik ook heel erg veel, ik vind het echt verschrikkelijk. Even op de fiets, een stuk lopen, etc. Gelijk zweetplekken en een rode/natte kop. Ik ben er altijd mee bezig: "Ohh als niemand het maar ziet". :P

Maar, ik ben een half jaar in Australie geweest en bijna 7 maanden in Azie en het zweten? No problemo! Ik ben ook geen stilzitter en tuurlijk zweet je dan veel, maar het maakt niet uit, want iedereen zweet daar lekker veel. ;) Gewoon luchtige kleding dragen en je vaak even snel afspoelen/wassen. Gewoon gaan dus!

Op een gegeven moment was mijn lichaam zo aan de warmte gewend, dat ik veel minder zweette. Nu ben ik twee weken terug in Nederland en ja hoor, het probleem is er weer...

xMarieke

Re: Overmatig zweten en actieve (verre) reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:36

Hoi! Op dit moment zit in in Thailand en het is goed heet :) ik zweet heel veel hier, maar dat doet iedereen. Geen probleem dus. Met zweetplekken in mn kleding voel ik me hier ook niet opgelaten, want he, iedereen heeft het warm. Genoeg drinken is natuurlijk wel belangrijk en eventueel aanvullen met ORS (vd apotheek voor extra suikers en mineralen) tegen uitdroging.