vraag over stedentrip oud en nieuw. Tips welkom:)

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sa_ndraaT

vraag over stedentrip oud en nieuw. Tips welkom:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 17:32

Samen met een vriendin wil ik dit jaar graag oud en nieuw doorbrengen in het buitenland.
Aangezien we hier beiden geen ervaring mee hebben zouden we graag van jullie wat ideeën en tips willen horen. Alles is welkom!! :j

Onze wensenlijst: :o
- We willen graag naar een stad waar het leuk is om oud en nieuw te vieren. (Als jullie een stad noemen zouden we ook wel graag willen weten waarom het in die
stad zo leuk oud en nieuw vieren is!!)
- We houden beiden wel van een feestje en gezelligheid.
- Verder vinden we het leuk om iets van de omgeving te zien.
- Mooie en leuke bezienswaardigheden moeten er wel aanwezig zijn.
- We zijn beiden nog student, dus zal het helaas wel binnen Europa moeten zijn.

Als jullie ideeen, tips of suggesties hebben, dan horen we het graag!! Ook tips voor hotels zijn welkom!! *D

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:06

Hoihoi, van de allermooiste steden om Oud en Nieuw te vieren is natuurlijk Lissabon in Portugal.
Overnachten kan eventueel bij ons, zie onderschrift. (het houten chalet, en ook (in huis) het appartement)
Door de hele stad zijn er festivals die vrijwel allemaal open lucht zijn en gratis toegankelijk.
Met 'n beetje geluk is het droog en dan is het meestal zo rond de 20 graden.
Ook heeft Lissabon een heel uitgebreide vuurwerkshow rond middernacht, allemaal dik te moeite waard!

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

Sa_ndraaT

Re: vraag over stedentrip oud en nieuw. Tips welkom:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 15:15

Bedankt voor je reactie!!:)

Lissabon heb ik inderdaad gelezen op internet!! Ik zal nog even wat meer informatie opzoeken en ook even kijken wat er over oud en nieuw vieren in Lissabon geschreven wordt:)

Zitten jullie dicht bij het centrum? Ik heb jullie website bekeken (vluchtig zit op mobiel) en zag dat veel dingen wel een eindje weg zijn. Is het mogelijk om daar een auto te huren en wat zijn daar dan ongeveer de kosten van? Ik zal zelf even kijken wat de prijs is van een ticket ongeveer. Wonen jullie dicht bij het vliegveld?

countrygirl

Re: vraag over stedentrip oud en nieuw. Tips welkom:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:27

Geen dank, graag gedaan. Wij wonen op 1 uur rijden van het vliegveld zelf. Buiten Lissabon dus, zoek maar op het badplaatsje Melides (Grândola) daar zitten wij het dichtst bij. Je kunt natuurlijk ook IN Lissabon zelf wat huren, maar vrees dat het rond dat tijdstip vrij kostbaar wordt. En aangezien jullie nog meer willen doen, van hieruit kun je ook alle andere steden gemakkelijk bereiken. Een auto huren kan hier b.v. in Santo André (20 - 25 euro per dag???)
Dat is veel goedkoper als rechtstreeks op het vliegveld. Beter is om vanaf het vliegveld de trein te nemen naar Grândola. Kost je een paar euro, is niet duur. Hier een auto huren, en deze plek als uitvalsbasis gebruiken.

PORTUGAL: Zin in een zonnige vakantie??
Rijden op 'n Tennessee Walker of 'n Lusitano? Het kan!
http://www.sonhocabana.nl

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:51

Ik ga dit Jaar naar londen *\o/*

Voor mij ook de eerste keer maar ik heb goede verhalen gehoord

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie