2013 paarden en amerika

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ashleytjuhh

2013 paarden en amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-12 21:03

Ja ook voor mij gaat er een droom uitkomen :D
eind dit schooljaar wil ik voor minimaal 3 maanden naar Amerika en gaan werken met paarden.
maar na zove topics te hebben bekeken en door gelezen zie ik door de bomen het bos niet meer.

ik zie namelijk dat er veel gaan op toeristenvisum maar dan mag je toch niet werken?
ook zoek ik een leuk adres waar je ook een kleine vergoeding krijgt(heb namelijk wel vaste lasten hier in nl dan)
en een leuk adres daar het liefst zou ik op een springstal terrecht komen, ik heb al op een site gekeken(naam vergeten :o ) maar daar zag ik zoveel. dacht miss heeft bokt wel een leuk adres, waar ze zelf ook een super tijd hebben gehad :j

wat ik zoek dus:
informatie over hoe en wat te regelen
een leuke werkplek
en miss iemand die mee wil dan??

hoop dat jullie me veder kunnen helpen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:04

MacavityL

Re: 2013 paarden en amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:38

Inderdaad heb je een (werk)visum nodig om in Amerika te mogen werken en mag dit niet op een toeristen visum (gebeurt wel, maar dan heb je de kans om goed in de problemen te komen).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:18

Nee op een toeristenvisum mag je niet werken. En een werkvisum krijg je niet. Liegen is NIET aan te raden, ik had geloof ik gelezen over iemand die terug was gestuurt. Bij de douane, bij de minste of geringste twijfel word je zonder pardon op het vliegtuig terug gezet.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 09:49

vuurneon bedankt ga het topic even lezen ;) had wel eens hier en daar wat gelezen.

oke een werkvisum dus is zekerheid dat je niet terug gestuurt word bedankt :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:27

Amerika weet ik niet, maar in Nieuw-Zeeland heb je het working holiday visa. Hiermee kun je dus een werkvakantie houden, en die geven ze aardig makkelijk af geloof ik.. Wellicht dat usa ook zoiets heeft?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 10:32

Amerika en makkelijker een werkvisum afgeven, ook als zou het tijdelijk zijn? Nee, ze zijn veel te bang dat men blijft plakken.
Geloof niet dat werkvisum, makkelijk en Amerika naast elkaar horen :')
(tenzij je een interessante expertise hebt, wordt uitgenodigd en zelf al geld genoeg hebt.)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:28

Zoals al genoemd zul je geen werkvisum krijgen maar een toeristenvisum. Een inkomen mag je dus niet verdienen, dus zul je voor kost- en inwoning moeten werken (vrijwilligerswerk) en mag je maximaal 3 maanden in de VS blijven.

Je zou kunnen kiezen om na die weken in de VS door te reizen naar Canada. Daar zijn de regels een stuk makkelijker, en heb je ook zat ranches die vrijwilligers zoeken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:59

Een werkvisum krijg je niet als je geen gewild beroep hebt (arts, 'nurse'), logisch als je nagaat dat werkeloosheid een gigantisch probleem is op het moment.
Volgens mij mag je ook geen vrijwilligerswerk doen op een toeristenvisum. Immers het bedrijf heeft inkomsten door jouw hulp en kost en inwoning is ook een vorm van betaling.
http://jnusblog.takimedia.com/eng/?p=197

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 12:24

imd schreef:
Amerika weet ik niet, maar in Nieuw-Zeeland heb je het working holiday visa. Hiermee kun je dus een werkvakantie houden, en die geven ze aardig makkelijk af geloof ik.. Wellicht dat usa ook zoiets heeft?

hmmm nieuw zeeland lijkt me ook wel een mooi land :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:23

Kan het je aanraden hoor, is geweldig :j

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:22

UK_eef schreef:
Zoals al genoemd zul je geen werkvisum krijgen maar een toeristenvisum. Een inkomen mag je dus niet verdienen, dus zul je voor kost- en inwoning moeten werken (vrijwilligerswerk) en mag je maximaal 3 maanden in de VS blijven.

Helaas is dat ook verboden op een toeristenvisum...

Een working holiday visum bestaat niet voor de VS, dus als Nieuw Zeeland of Australie je trekt, zou je daar heen kunnen gaan - een stuk minder ingewikkeld!

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 14:25

ik ga bij die landen ook even rond kijken.
Het meest trekt mij usa toch wel. ik ben er helemaal gek van en ben dan ook vanplan om er na toe te gaan emigren later.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:27

Nou succes daarmee, want dat lukt ook niet zomaar :D

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 14:42

Thirty schreef:
Nou succes daarmee, want dat lukt ook niet zomaar :D

waar een wil is, is een weg

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:26

Dat is waar. Zijn er genoeg die het lukt, dus waarom jou niet?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:35

Omdat je hier niet zomaar naar toe kan verhuizen omdat je dat nu eenmaal leuk vind ;)
Familie, een gewild beroep, of investeerders (500.000 en daarboven) vinden ze okay, maar dan houdt het wel een beetje op helaas.
Je kunt meedoen aan de loterij, maar zelfs als je die 'wint', heb je geen garantie (en eigenlijk maar een kleine kans) om hier te mogen wonen.

Ik hoop voor je dat het lukt hoor, maar 'waar een wil is is een weg' gaat niet helemaal op ;) Dus dat even ter voorbereiding voordat je wel eens erg teleurgesteld kan worden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 16:47

hoe ben jij er dan gekomen thirty?
en ik zal binnen nu en 4 jaar nog niet gaan hoor. dus wie weet is het anders tegen die tijd.
het zal ook verschillen waar je woont :j
maar ik vind nog steeds waar een wil is , is een weg en hoe die weg gaat maakt niet uit je kan er altijd op een manier komen :j

maar voordat ik ga verhuizen wil ik eerst die 3 maanden gaan :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:04

Mijn man is Amerikaans.

Het maakt niet uit waar je woont, de Immigratiewet is landelijk ;)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:06

Stuur Gowlan is een berichtje (Is een vriendin van mij) die is een paar maanden in Florida geweest!

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:11

Voor Australie is het verkrijgen van een working holiday vele malen makkelijker en ook in Australie genoeg paarden, koeien en schapen.

Volgens mij is er voor Nieuw Zeeland een beperkt aantal WHV en dat geld geloof ik ook voor Canada.

Nadeel australie: erg ver weg
Voordeel: leuke mensen, zeer makkelijk te bereizen zonder auto dit in tegenstelling tot de VS. Mogenlijkheid tot verlenging WHV en je verdient op een eerlijke manier geld.

Meer info: www.australianbackpackers.nl

DE KATTEN STAAN OP STRAAT!!!
https://www.youcaring.com/skiathoscatwe ... on-1022903

Felix 28-05-1991 - 16-04-2019

Fardau84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 17:18

Ik heb ruim een half jaar in Amerika met paarden gewerkt. Doordat ik net afgestudeerd was heb ik een J1-visum gekregen. Het is echter niet makkelijker om een visum te krijgen, je moet echt een leerplan maken en het bedrijf krijgt ook een bezoek. Bij mij heeft het bijna een half jaar geduurd voordat ik het visum uiteindelijk kreeg en daarnaast zitten er ook behoorlijke kosten aan verbonden. Bij mij werden deze gelukkig betaald door mijn werkgever in Amerika.... Als je de mogelijkheid hebt zou ik het echt doen, want het is een super gave ervaring!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie