parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

stuifpaard

parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 15:37

bonjour :)

nou ik ben 2 weken met een groepsreis (klinkt duf is totaal niet ;) ) van effeweg naar parijs geweest.
mijn verwachting waren niet echt hoog van de groepsreis dacht eerder allemaal 65 plussers maar dat viel tegen :) (gelukkig ) de meeste mensen waren ergens in de 20 en het een onwijs leuke groep met veel verschillende mensen.
onze chauffeur heette anthon en die had wat met het woord "zooo" elke keer aan het begin van de zin.
we (mijn moeder en ik) waren een midweek er heen geweest ik zal nu even de dagen uit schrijven met foto's

dag 1 maandag

we vertrokken om ong. kwart voor 4 s'morgens van huis naar het station van hoogeveen waar we door de bus werden opgehaald.
en van dat station zijn telkens meer naar beneden gereden van nederland en telkens meer mensen instapte.
en toen kwamen we bij het punt waar alle bussen stopte waar alle mensen werden verdeeld in de bussen naar bijv. italie, engeland en parijs.
wij hadden daarna een wat minder luxe bus waar je aan de rechterkant van de bus wat meer beenruimte had dan aan de linkerkant, dat iedereen vrij snel in de gaten had en dat iedereen de volgende dagen telkens hun tassen alvast s'morgens de tassen op de stoelen alvast ging neerleggen :P

En toen waren we echt met de complete groep naar parijs. Met ondertussen soms een stop bij een tankstation.
toen we aankwamen bij parijs kon je van ver al de eiffeltoren al zien en iedereen begon gelijk al foto's te maken.
We kwamen aan in parijs en we stonden gelijk vast in de file -_- ongeveer 1,5 uur gedaan over een paar kilometer en daar kwamen we aan bij het Sacré-Cœur (als ik het zo goed schrijf :p) en dat was wel heel mooi maar echt heel erg toeristisch met heel veel dezelfde souvernirs winkels met overal I love paris erop en veel mannetjes met mini eiffeltorens en soort touwtjes (voor armbandjes denk ik) die serieus elke taal spreken.
we moesten eerst een enorme trap op, je kon ook een soort grote lift gebruiken maar daar moest je voor betalen en daar waren we een beetje gierig voor en we wouden toch al eens sportief doen.
helemaal buitenadem die trappen opgegaan kom je echt een inmens uitzicht tegen over heel parijs. En die kerk is ook echt heel mooi, maar toen we de kerk ingingen stond er echt een heel klein bordje met : stilte en geen foto's maken met flits. En in die hele midweek in parijs was dat daar echt het aller stilste iedereen was echt muisstil iedereen schuifelde door die kerk. ik durfde niet eens 1 woordje te zeggen.
daarna waren we nog heel even op een soort marktje geweest waar je een schilderij van je kon maken maar dat hadden we maar even niet gedaan.
om een uur of 4 in de middag werden we daar gedropt en om 7 uur weer opgehaald, maar om half 7 stond iedereen al klaar om weer opgehaald te worden en naar het hotel gebracht te worden.

Afbeelding
de trappen die we op moesten (en dit was nog maar halverwege :P )

dag 2 dinsdag

op dag 2 hadden we eerst een uitgebreid ontbeten om een uur of 7. en om half 9 reden we in 2 verschillende groepen weg. 1 richting disneyland en de andere (waar wij bij zaten) richting centrum van parijs om de typische tourist uit te hangen met gids een stad tour te doen.
onze gids liet onze de beroemde gebouwen zien en soms stappten we uit de bus bijv. het winkelcentrum onder het louvre ( MET starbucks *D ) en Les Invalides en nog even bij de eiffeltoren.
daarna werden bij het de Tuilerieën afgezet in mochten we vrij rondlopen in parijs. daar zijn we eerst een beetje gaan shoppen in de buurt van Panthéon (volgens daar denk ik teminste) daar was het wel leuk shoppen en natuurlijk even bij de sephora geweest een echt parijs opi nagellakje gehaald :P en daarna even op een terras een crepe en koffie gegeten en gedronken en toen de rekening kregen we nog even een minihartaanval aangezien we 30 euro moesten betalen voor 2 mini crepes en 2 kleine koffie.......
daarna gingen we nog een beetje hangen in het park want, het was aardig warm geworden.
in dat park is het wel heel realxed want, overal staan van die groene ijzerenstoelen waar iedereen gewoon op zitten te luieren.
na een poosje luieren waren we dat wel even zat en hadden we wel dorst gekregen eerst wouden we weer naar de starbucks onder het louvre maar op 1 of andere manier was die op een mistieuse wijze verdwenen. en moesten we het maar doen met een flesje water van 1 euro die overal werden verkocht in emmers ijs.
om 7 uur werden we weer opgehaald en hebben we wat gegeten in het hotel.

Afbeelding
les invallis

dag 3 woensdag

op dag 3 gingen om een uur of 9 richting Kasteel van Versailles waar we ong. een uur over reden.
toen we daar aankwamen was het volgens de chauffeur nog vrij rustig (maar stuk of 10 van die grote bussen)
daar gingen we natuurlijk gelijk in de rij om in het kasteel zelf te kunnen kijken maar toen we aan de beurt waren bleek dat je eerst ergens anders een kaartje moesten die weer helemaal ergens weer in de rij gaan staan voor kaartje, daarna weer terug naar de andere rij die alweer wat groter was geworden.
nouja dus na ong. een uur waren we binnen ik hoefde uieindelijk niet eens een kaartje te hebben ik hoefde alleen ID te laten zien omdat ik jonger dan 18 ben, dat overgens bij de meeste museums is in parijs best handig....
maar in het kasteel was het lekker druk en lekker warm door al die mensen die echt overal foto's van maakten alsof hun leven ervan af hing.
het kasteel was best groot en indrukwekkend om te zien en wel de moeite waard om een keer te zien.
toen we binnen klaar waren en alles hadden gezien waren we de tuinen ingegaan die echt heeeeel groot zijn en echt heel mooi en netjes.
daar in die tuinen hebben we ook nog een poosje gezeten en mensen zitten kijken :P
om een uur of 1 moesten we weer terug bij de bus zijn. en werden we weer bij de Tuilerieën afgezet.
wij waren samen met een paar andere mensen van onze groep (die wel wisten waar die starbucks was gebleven onder het louvre) naar het louvre (het museum zelf ) geweest want, we wouden allemaal een keer de mona liza zien.. toen die missie ook was geslaagd en een mooie foto was gemaakt van de mona liza en nog zo'n 2 uur in de afrikaanse afdeling van het louvre waren geweest omdat, we de uitgang niet konden vinden.
waren we maar even naar starbucks geweest en nog wat geshopt in het winkelcentrum.
om een uur of half 8 werden we weer opgehaald en en kon je mee met een boot over de seine maar dat hadden we niet gedaan en hebben we daar gewoon een beetje langs het water van de seine gezeten.
en s'avonds toen het donker was naar de eiffeltoren geweest om de lichtjes aan te zien gaan op de eiffeltoren.
en toen was de dag alweer om...

Afbeelding
een klein stukje van de tuinen van versailles

Afbeelding
ons uitzicht terwijl we wachten langs de seine

Afbeelding
mona liza

Afbeelding
eiffeltoren s'nachts

dag 4 donderdag

smorgens gingen we eerst de Tour Montparnasse op dat is een 210 meter hoog gebouw met uitzicht op heel parijs.
we gingen met een lift die er 38 seconden over deed om boven te komen dus daar kreeg je wel even last van je oren :(:)
toen iedereen weer in de bus zat kon je zelf kiezen waar je eruit wilde gezet worden en wij kozen voor de arc de triomph en daar hebben we wat foto's van en toen nog wat geshopt op de champ lysees.
en dat was deze dag weer.

Afbeelding
uitzicht tour montparnasse

dag 5 vrijdag

alweer de laatste dag... :( deze dag waren we al om half 8 in de bus richting de eiffetoren zodat we niet heel lang hoefde te wachten als je de eiffeltoren op wilde.
maar er stond al een gigantische rij dus wij lieten die kans even langs ons voorbijgaan omdat we alweer om 11 uur in de bus moesten zitten. dus hebben we even wat souvenirs gekocht en even op een terras gezeten langs de seine.

de terug reis zaten we dit keer aan de goede kant van de bus met de extra been ruimte en hebben we meeste van de tijd wat gekaart.
om iets van 6 uur gingen we nog met de hele groep wat eten in een restaurant als afscheid (dat was de enige keer van die hele week dat we warm aten dus was even wennen :P)
en om half werden de bussen weer verdeeld en gingen we richting huis en waren we middernacht weer thuis.

dat was onze reis van parijs
ik hoop dat je het leuk vond om te lezen :) sorry als ik soms wat langdradig schrijf ...... :Y) :o

Liesbeth1994

Re: parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 00:14

Leuk om eens een verhaal van een ander te lezen. Ben er zelf van het weekend voor het eerst geweest met milot reizen.natuurlijk net als jou alle 'hotspots' bekeken!hele mooie stad. De Montparnasse durfde mn zus en ik niet aan,beetje hoogtevrees.haha

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:42

Leuk verslag. Je hebt het goed naar de zin gehad.
Misschien is het wel handig om in de onderwerp te zetten dat het om een verslag gaat. Zo lijkt het net of je vragen over Parijs hebt.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:39

Leuk hoor!! ik vind het een geweldige stad!