Op 3 september vertrek ik voor 8 dagen naar Porto, alleen. De mensen waar ik aanvankelijk mee zou reizen hebben redelijk laat afgehaakt, dus heb ik ervoor gekozen om alleen te gaan (aangezien ik volgend jaar Portugees ga studeren, wil ik toch een stukje Portugal gezien hebben

1. Hebben jullie nog tips voor goedkope hostels o.i.d.? Ik heb al verblijf voor 2 nachten via CouchSurfing, maar zoek dus nog een betaalbaar hostelletje voor de overige 6 nachten.
2. Ik twijfel er nog aan of ik in Porto blijf, of dat ik nog de trein neem naar Lissabon. Wat raden jullie aan?
3. In Porto staan deze bezienswaardigheden tot nu toe op mijn lijstje:
Palacio da Bolsa
Jardim do Palacio de Cristal
Ribeira (oude stadscentrum)
Casa di Musica
Sé Cahtedral
Maria Piabrug
Igreja de São Francisco
Mosteiro da Serra do Pilar, gelegen in Vila Nova de Gaia aan de overkant van de rivier de Douro met uitzicht op de stad Porto en het werelderfgoed
Castelo da Foz (Forte S. João Baptista), bij de riviermonding in de oceaan
Boekhandel en bibliotheek "Lello"; een boekhandel met plafondschilderingen en een bijzondere inrichting met veel oude houten boekenkasten
Zijn er dingen die jullie nog aanraden, of net afraden?
4. Aangezien Porto een kuststad is, zou ik graag te paard eens over het strand gaan. Is dit mogelijk? Ik heb al wel wat opgezocht, maar hoor graag nog wat tips.

Ik vergeet vast nog vanalles, maar daar kom ik dan later wel op

Alvast bedankt!
Lore