Rondreis in Amerika, overzicht kosten en tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laar_

Rondreis in Amerika, overzicht kosten en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:00

Beste bokkers,

Het lijkt mij ontzettend gaaf om over een jaar of 2 een rondreis door Amerika te maken. Ik wil daar een week of 6-8 voor uittrekken, en dan zelfstandig met de auto rond te reizen. Dit heb ik ook al in Nieuw-Zeeland gedaan, 6 weken lang. Nu heb ik alleen geen idee waar ik rekening mee moet houden qua kosten en mogelijkheden, dus ik hoop dat iemand hier mij tips kan geven. De voorbereidingen doe ik voor mijzelf, maar ik heb waarschijnlijk een reisgenootje en reis dan dus met 2 personen, of wellicht zelfs meer.

Ik wil geen georganiseerde reis, omdat je dan zo aan een planning vast zit. Daarbij wil ik lekker m'n eigen route kunnen uitstippelen, om de dingen die ik leuk vind te kunnen bekijken. Op andere fora vind ik al mensen die een budget hebben van 100 dollar per dag, wat prima uitkomt. Andere mensen vinden dat te weinig. Veel luxe is niet nodig, slapen in een tent is niet de bedoeling (hoewel, dat kan in de national parcs misschien erg leuk zijn. maar is het veilig?), maar het goedkoopste hostel/motel is prima.

Waar ik nu vooral naar op zoek ben, is ervaringen van mensen die dit gedaan hebben. Welke route hebben jullie gevolgd, en wat waren de kosten ongeveer? Must-do's, must-see's?

Alvast bedankt voor de informatie!

Groetjes,
Larissa

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:08

vorig jaar heb ik met mijn man een rondreis gemaakt van 3 weken door het zuid westen.
las vegas, san fransisco, la, san diego als steden.
grand canyon, bryce canyon, zion, en nog veel meer parken. erg leuk.
in 4 uren rijden was je gewoon weer in een hele andere omgeving erg. cool.

we hebben geboekt via tioga tours, wel georganiseerd dus, maar hierin kleine aanpassingen gedaan.
als ik weer zou gaan, zou ik zelf meer regelen, maar voor de eerste keer was dit wel fijn.

@qua budget. tsja.. geen idee haha. 100 euro per dag zou goed kunen denk ik ja.
de ene dag doe je wat duurders en de andere dag kijk je in een park en geef je niet veel uit.

je hebt al veel op andere forums gekeken? amerika forum of zo iets, staat heel veel informatie op

veel succes en plezier

Laar_

Re: Rondreis in Amerika, overzicht kosten en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:16

Amerika forum ben ik ook aan het doorlezen ja. Wat waren jullie in total kwijt per persoon?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:21

pff.. we zijn daar ook getrouwd.. 3,5 week.. autohuur, 5000 kilometer gereden.
volgens mij 3.000 - 3.500 in totaal per persoon.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:24

Inderdaad rond de €3000,- per persoon. :j

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 11:26

Jij bent ook geweest, somebitch? Wat voor accomodaties en bezienswaardigheden heb je bezocht?

Bbauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:47

Amerikaonline.nl zou ik aanraden! Bij 'bouw je reis' kun je 'bouwstenen' aanklikken.
Ik heb al meerdere rondreizen gemaakt , dan wel groeprondreizen, naar Costa Rica en Thailand.
Echter wouden wij vorig jaar met z'n 2 op rondreis, maar wel dat alles van tevoren al vaststond en geregeld was.
Ik heb afgelopen december echt een droomrondreis gemaakt met mijn vriend via Thailandonline.nl is een grote organisatie en die in vele landen prive en op maat gemaakte rondreizen organiseerd (Riskja travel)en dat is zo super bevallen. Je geeft door wat je wilt zien en ze stellen wat voor je op, nog niet helemaal tevreden passen ze het weer aan naar je wensen!
We zijn al aan het oriënteren voor volgend jaar en dat zal zeker weer via deze organisatie gaan!

Veel succes met jou voorbereidingen !

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 12:58

Hmm, ik wil liever eigenlijk weinig op voorhand plannen, behalve dan een route ongeveer. Op eeen van de amerikaforums las ik ook van iemand die gewoon iedere dag keek waar ze heen wilden en dan in de ochtend een slaapplaats voor de avond boekte.. Zoiets lijkt me wel wat eigenlijk, dan ben je heerlijk vrij om te doen en laten wat je wilt..

Denk dat ik gewoon uitga van 4000 ofzo, en dan maar eens zien wat we daarvoor kunnen doen..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:42

Denk dat je met 4000 wel een end komt, maar het ligt eraan in welk seizoen je wilt en wanneer je je vliegtickets boekt.. WIj hadden vrij dure tickets, dat had (als ik eerder had geboekt) 300-400 euro per persoon kunnen schelen :\ Wij kwamen op ongeveer 3900 euro uit, incl. kledingaankopen, excursies, vlucht, auto, hotels etc.
Je hebt hier ook nog een Amerikatopic lopen, daar kunnen mensen je vast ook helpen.

Laar_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 16:19

Het zal helaas waarschijnlijk wel hoogseizoen worden, zomervakantie.. Ik ga het amerikatopic een opzoeken. Dank voor de tip :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:42

Wij zijn een aantal keer in canada en Amerika geweest, op de bonnefooi, met een tentje een huurauto. Als je van de natuur houdt, kan ik je dit zeker aanraden! Je ziet zoveel meer dan vanuit motels enz!
En om snachts het gehuil van coyotes te horen is magisch! We regelden alleen onze tickets, huurauto en 1e overnachting. Campings zijn geweldig mooi, en over het algemeen niet zo duur, maar dit hangt misschien ook af van het gebied dat je wilt bezoeken.. Als je meer wilt weten..pb box staat open!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 12:45

Je vraagt naar een route. Tsja, het is een onwijs groot land, ik weet niet wat je leuk vindt? Het leuke aan de VS vind ik de afwisseling van grote steden en het natuurgeweld. Het ene moment ben je in het drukke LA en een paar uur later rijd je in the middle of nowhere.

Wat ik zelf gedaan heb aan routes:

2010: LA, Palm Springs, Laughlin, Grand Canyon, Lake Powell, Bryce Canyon, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco, Monterey, Santa Barbara, Santa Monica en Maui (Hawaii).

2011: New York, Washington, Pittsburgh, Sandusky, Niagra Falls, Orlando, Ocala, Sarasota, Naples, Everglades, Key Largo, Key West, Miami.

Beide keren waren we ruim 4 weken weg. Ik vond beide reizen geweldig. Moet wel zeggen dat ik qua natuur het Zuidwesten veeeeeel indrukwekkender vond dan het Noordoosten en Florida. Maar het heeft allebei zn charme. Als je nog nooit in de VS geweest bent zou ik starten met een paar dagen New York en dan doorvliegen naar LA en dan vanaf daar een mooie route gaan rijden.

Ik weet niet hoe oud je bent, houd er rekening mee dat je onder je 21e geen auto kunt huren en dat je onder je 25e onwijs veel geld kwijt bent aan verzekeringen.

Wij kwamen met $100 p.p. per dag heel goed uit.

Oh en qua reis waren wij in 2010 totaal ongeveer €10.000 kwijt en in 2011 iets van €12.000. Dus tickets, hotels, autohuur, entree parken, eten en drinken, souvenirs etc. We zaten over het algemeen in hele goedkope hotels, op een enkele uitzondering na. Maar wij hebben verder ook niet op een dollar gekeken en alles gekocht en gedaan wat we leuk vonden. ;)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:15

Ik weet niet of het iets voor jou is, maar je kunt ook gewoon via couchsurfing gratis bij mensen blijven slapen. Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen en vaak weten zij ook weer leuke tips om dingen te doen in de omgeving. Enige nadeel is dat als je pas lid bent van de site dat je dan nog helemaal geen feedback hebt, en sommige mensen zijn wat aarzelend om mensen zonder goede feedback te laten logeren (niet heel gek natuurlijk). Zo heb ik zelf in 2009 gereisd en hebben vrienden van mij een paar maanden terug 3 maand door amerika getrokken. Echt een superleuke ervaring, maar het moet wel je ding zijn =)
De site is trouwens http://www.couchsurfing.org/

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:39

Motel 6 kan je goedkoop slapen, we sliepen soms voor 35 dollar per nacht, tip van me tante die daar woont ga niet savonds laat pas een hotel zoeken en rij ook niet tot snachts door in de woestijn of afgelegen gebieden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:26

Ik ben in 2008 samen met mijn man naar het zuid-westen geweest. We hadden alleen het hotel voor de eerste nacht geboekt, verder niets. We zijn in totaal 3 weken geweest, begonnen in Phoenix, alle parken in de buurt gedaan en geeindigd in San Fransisco. Ter plekke gewoon motels gezocht en soms ook geboekt via internet (expedia). Je kan daar ook folders met kortingsbonnen krijgen van hotels en zo makkelijk uitzoeken waar de hotels gelegen zijn, echt een aanrader. Van te voren hadden we wel een auto gehuurd en ook nog een korte ranchvakantie geboekt. De route had ik thuis globaal uit gedacht. We waren denk ik iets van 6000 euro in totaal kwijt, incl. veel kleding die we gekocht hadden.