Omgeving Saint Tropez

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Omgeving Saint Tropez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:18

Hallo!

Over 1,5 week ga ik richting Saint Tropez. Niet helemaal daarna toe, maar dat zegt jullie denk ik het meest.
Om precies te zijn ga ik naar Port Grimaud, de camping Domaine des Naïades.
Nu hebben we natuurlijk al wel wat dingetjes opgezocht wat we allemaal zouden kunnen doen, maar misschien dat jullie ook nog wel wat leuke dingen weten :D!

We gaan sowieso een dagje in Saint Tropez rondlopen, dat kan gewoon niet missen.
Ook willen we gaan paardrijden, iemand enig idee waar een manege in de buurt zit?
En we gaan een dage naar gorges-du-verdon, waterfietsen of zoiets.

Omdat wij echt vollop van onze vakantie willen genieten, en niet alleen willen stappen en in de zon liggen (zal ook zeker wel gebeuren), zoeken we nog wat leuke dingen om te doen! Iemand nog aanraders, of juist afraders?

We hebben een auto en willen ook echt wel een stuk rijden voor iets wat het echt waard is :D
Ik ben benieuwd! Foto's en ervaringen zijn ook welkom natuurlijk *\o/*

Goof

Re: Omgeving Saint Tropez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:23

Lang geleden dat ik er was, maaar de gorges du Verdon zijn schitterend.
Als je een auto hebt ga dan vooral gewoon veel touren, veel kleine knusse dorpjes aan doen. Ik vond dat altijd leuker dan de grote toeristenmeute aandoen.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:26

oeh, mijn lievelingsgebied <3
Ben zelf diverse malen geweest, meestal eerst een paard dagen camping Castellane, en dan de George du Verdon wandelen, daarna paar daagjes Port Grimaud...
Als je van wandelen houd zitten bij George de meest mooie wandelroutes. (ga zelf meestal met mijn 2 honden :) )
En als je avontuurlijk ingesteld bent, kan je in plaats van waterfietsen, ook 2 dagen in de week Raften. De sluizen bij Castellane gaan dan namelijk open, en lopen door tot het meer....
http://www.droomplekken.nl/frankrijk/go ... e-zee.html

Heel veel plezier alvast !

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:30

Bedankt voor de reacties!
@Goof, ik ben ook helemaal niet van al dat toeristische gedoe :). Veel touren en stoppen bij afgelegen plekjes zit zeker in de planning.

@Luanova, Wandelen ben ik helemaal niet van, leuk voor een uurtje, maar niet zoals sommigen doen, hele dagen. Avontuurlijk zijn wij zeker ingesteld. Raften is inderdaad een goed idee! Vaker gedaan en blijf het geweldig vinden :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:43

Het massif des maures is erg mooi om te wandelen(of te rijden...),maar soms sluiten ze het helemaal af in verband met brandgevaar.
In Gonfaron zat in de tijd een schildpadden opvang,met heeeel veel schildpadden.Dat was erg leuk!

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:09

ik heb daar 3 jaar geleden mijn vriend leren kennen en heb nu nog steeds met hem :D
we zaten ook in Port Grimaud, maar dan op Praires de la mere (ofzoiets :P )

George du Verdon is heel mooi, Saint-Tropez, Cannes en vooral Monaco zijn erg leuk!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 19:04

Wat leuk om allemaal positieve verhalen te lezen hier :D! Ben echt hartstikke benieuwd en heb er zin in *\o/* .
Iemand nog een idee of er in de buurt een manege is?

We hadden ook nog het idee om de terugweg door de camarque te rijden met de auto, meer mensen hier ervaring mee?

@Otju, Denk dat we Cannes en Monaco laten zitten. We zijn niet echt van die stadsbezoekers. Saint Tropez word de enige stad :).

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:16

Port Grimaud is erg schattig. :j
Een leuke tip is om een dagje een boot te huren en rond te varen, dit vond ik zelf het hoogtepunt van mijn vakantie.
Ook Saint Maxime is leuk en mooi!

Een avondje naar St Tropez ook, lekker ijsje halen en op de boulevard boten (mensen) kijken. Het is een heel schouwspel: de enorme jachten waarop mensen heen en weer paraderen en doen alsof zij bezig zijn met hun dagelijks leven, terwijl ze stiekem genieten van de kijkende toeristen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:23

Inderdaad een heerlijk gebied, ik ben daar zo goed als opgegroeid :D Nu gingen wij altijd vooral lekker veel naar het strand (St. Clair, heerlijk, maar misschien is dat vooral nostalgie, geen idee, zitten ook mooie mini strandjes in de buurt, heerlijk rustig), rotsen klimmen, snorkelen en 1 of 2 keer paardrijden. Er zitten zéker leuke en fijne maneges in de buurt, maar moet zeggen dat ik niet zo goed meer weet hoe deze heten := Verder vonden wij Le lavandou ook altijd erg gezellig.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:53

Mjetterd schreef:
We hadden ook nog het idee om de terugweg door de camarque te rijden met de auto, meer mensen hier ervaring mee?

nou, je mag mijn vakantie-foto-album wel kopiereen :D
georges de verdon, port grimaud, dagje saint tropez, en over de camargue weer naar huis...
Camargue worden op zich langs de kant van de weg overal paardrijritjes aangeboden, alleen leent de omgeving zich niet echt voor mooie buitenritten....
Ik had het geluk dat op het dorpsplein de horse-ball-games waren. Op zich hier ook wel wat arenas waar paardenshows worden aangeboden, alleen vaak in combinatie met stieren, en of je dat nu wilt zien :n

Bedacht me net wel dat ik (geloof zelfs georganiseerd door de camping waar jullie zitten) ik in St. Maxime scubadiving heb gedaan. Eerst les in het zwemband op de camping, daarna naar zee... Hele mooie ervaring...

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:21

Als je nog een dagje over hebt; Snorkelen bij Île d'Or het eiland waar mensen van zeggen dat het de inspiratie was voor het eiland van kuifje. Ik ben er 2 keer geweest en je kan er heerlijk op de rotsen zitten en er zit vanalles onder water! Ook zitten er 2 duikscholen waar je een keer mee kan gaan duiken wat ook erg gaaf is! Maar dan moet ik ook zeggen dat ik enorm graag in het water lig :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 23:48

__Elizabeth schreef:
Als je nog een dagje over hebt; Snorkelen bij Île d'Or het eiland waar mensen van zeggen dat het de inspiratie was voor het eiland van kuifje. Ik ben er 2 keer geweest en je kan er heerlijk op de rotsen zitten en er zit vanalles onder water! Ook zitten er 2 duikscholen waar je een keer mee kan gaan duiken wat ook erg gaaf is! Maar dan moet ik ook zeggen dat ik enorm graag in het water lig :)

Klinkt hartstikke leuk! Maar als ik kijk op Google maps, is dat 9,5 uur rijden vanaf onze vakantie bestemming. :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 23:52

luanova schreef:
Mjetterd schreef:

georges de verdon, port grimaud, dagje saint tropez, en over de camargue weer naar huis...
Camargue worden op zich langs de kant van de weg overal paardrijritjes aangeboden, alleen leent de omgeving zich niet echt voor mooie buitenritten....
Ik had het geluk dat op het dorpsplein de horse-ball-games waren. Op zich hier ook wel wat arenas waar paardenshows worden aangeboden, alleen vaak in combinatie met stieren, en of je dat nu wilt zien :n

Bedacht me net wel dat ik (geloof zelfs georganiseerd door de camping waar jullie zitten) ik in St. Maxime scubadiving heb gedaan. Eerst les in het zwemband op de camping, daarna naar zee... Hele mooie ervaring...

Goed idee, en dan plak in mijn eigen gezicht op de fotos :Y). Inderdaad echt veel dezelfde dingen in de planning die jij gedaan hebt :D.
Ben niet zo van de stierenshows enzo, denk niet dat ik daar zo blij van word.
Jij weet zo ook geen stal in de buurt van port grimaud die buitenritten maakt met toeristen :D?
Wat is scubadiving? Een bepaalde manier van duiken oid?

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:46

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:47

Dan kom je ook door Frejus en Saint raphael wat hele leuke plaatsjes zijn :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 00:49

Mjetterd schreef:
luanova schreef:

Goed idee, en dan plak in mijn eigen gezicht op de fotos :Y). Inderdaad echt veel dezelfde dingen in de planning die jij gedaan hebt :D.
Ben niet zo van de stierenshows enzo, denk niet dat ik daar zo blij van word.
Jij weet zo ook geen stal in de buurt van port grimaud die buitenritten maakt met toeristen :D?

Scubadiving is gewoon het engelse woord voor duiken. Die duikschool waar ik het over heb mag je meteen de zee in nadat ze alles uigelegd hebben en je hebt per persoon een duiker constant naast je die je eventueel kan helpen :)

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:25

Mjetterd schreef:

goh, ik heb weer helemaal vakantie-zin :D
Ik weet zo bij port grimaud geen buitenrit-faciliteiten....
Vergeet niet ook even het oude Grimaud, landinwaarts, te bezoeken.... Mooi oud dorpje, leuk om 's avonds te eten, en mooie oude ruine....
__Elizabeth schreef:
Scubadiving is gewoon het engelse woord voor duiken. Die duikschool waar ik het over heb mag je meteen de zee in nadat ze alles uigelegd hebben en je hebt per persoon een duiker constant naast je die je eventueel kan helpen :)

yep. Ik was persoonlijk wel blij met test-duiken in zwembad. Ben al niet zo'n waterrat, en moest echt even wennen aan het feit dat ik onder water gewoon kon ademen :+
De begeleiding was ook goed, en ik heb hele mooie onderwater-foto's meegekregen....

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:55

__Elizabeth schreef:

Ik had het inderdaad al even opgezocht op internet :D. Leuk! Bedankt voor de tip! *\o/*
Hoe duur is zoiets, en hoe diep ga je duiken :D?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 18:58

luanova schreef:
Mjetterd schreef:

goh, ik heb weer helemaal vakantie-zin :D
Ik weet zo bij port grimaud geen buitenrit-faciliteiten....
Vergeet niet ook even het oude Grimaud, landinwaarts, te bezoeken.... Mooi oud dorpje, leuk om 's avonds te eten, en mooie oude ruine....

Ik krijg ook helemaal vakantie-zin door jullie reacties *D
Oud Grimaud is inderdaad ook een goed idee, ik denk dat ik dat soort dorpjes wel leuk ga vinden :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:37

Ik ben in die omgeving heel vaak geweest omdat mijn vader daar een huis heeft. Je kan oop veel plekken paard rijden, erg mooi door de bergen en langs wijnvelden. Ik heb een keer gereden in confaron, bij Carces, en bij Le Thoronet in de buurt (bij de laatste plaats zit een mooi klooster. Gewoon even bij de plaatselijke vvv langs gaan en vragen om folders voor promenade au cheval, langs de weg zie je ook vaak bordjes staan waar je kan paard rijden.
Gorges dus Verdon is erg mooi vind ik. Provencaalse markten zijn aan te raden (bv Le Muy op zondag, Lorgues op dinsdag). Toulon vind ik zelf een mooie stad, je kan ook leuken shoppen in La Vallette du Var. Cotignac, daar heb je grotwoningen, Silans la cascade, erg mooie waterval waar je onder ook kan zwemmen. Bormes les mimosas, leuk dorpje met bloemen. St Tropez zelf idd ook erg leuk, lekker mensen kijken op een terasje. Frejus vind ik ook leuk en langs de kust richting Nice rijden (wat ook een leuke stad is). Dagje Monaco is ook leuk om te doen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 14:45

Bedankt voor je reactie :D! Ik ga eens even googlen etc.