Kwanyin schreef:Ik zou ook Antwerpen doen. Ik blijf liever weg uit Brussel nadat ik als Vlaming daar wat negatieve ervaringen heb gehad met franstaligen. Niet overal wordt er daar blijkbaar geapprecieerd dat je Nederlands spreekt en dat is jammer
Arme arme Vlaming toch!
Meen je dit serieus?
Ik ben een echte West-Vlaming maar woon ondertussen al een aantal jaar in Brussel. Ik geef Nederlandse les op een privéschool, en toevallig zijn het bijna allemaal Waalse mensen die bij mij les volgen.
Ik ken zeer weinig Vlamingen die zo gemotiveerd zijn om Frans te leren, integendeel.
Akkoord, Molenbeek is inderdaad een buurt waar je weg moet blijven, maar zo heeft elke grote stad er wel 1. (Denk aan Parijs, daar is het probleem veel groter, is het daar dan zo erg om op citytrip te gaan?)
@TS: Brussel is een fantastische stad, er is in de laatste 2 jaar heel erg veel veranderd, mede door de grote instroom van Parijse mensen. Ze vinden Brussel namelijk een pak leuker en het volk een pak vriendelijker dan in Parijs. (en het is goedkoper
)
http://www.100procenttravel.com/brussel.aspx
Hier krijg je een klein beetje tips, de reisgids zelf is ook echt een aanrader!
Ik woon zelf in Sint-Gillis, en er valt echt ongelooflijk veel te beleven. Veel zuiderse marktjes, kleine winkeltjes en toffe cafeetjes.
Ook Elsene is heeeel erg leuk!
Qua toeristische trekpleisters kan het Magritte-museum mij altijd bekoren, of het Museum van Midden-Afrika in het prachtige Tervuren-park. Er is ook Bozar, waar momenteel en hele grote fototentoonstelling loopt. (summer of photography)
Ik hoop dat je Brussel een kans geeft!
Wat Antwerpen betreft, ook daar heb ik een aantal jaar gewoond, het is leuke, rustige stad, maar er valt wel minder te beleven en behalve shoppen en het fotografiemuseum vind ik het een pak minder veelzijdig!