Aller- aller- lastminute, hoe pak je dat aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TE5

Aller- aller- lastminute, hoe pak je dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 16:45

Vorige week is mijn oma overleden, waardoor ik en mijn moeder onze week in Parijs hebben moeten afzeggen. Inmiddels hebben we twee hele drukke en natuurlijk ook nare weken achter de rug en is mijn moeder vooral wel heel erg toe aan tóch een vakantie deze zomer, om er even uit te zijn na alles wat is gebeurd. (En ik moet eerlijk zeggen: ik ook wel, dit is voor mij alweer de derde van drie vakantieweken die achter elkaar zijn gecanceld, afgelopen jaar)

Nu is het inmiddels al vrij laat in de vakantie en willen we het liefst zo vroeg mogelijk weg, eigenlijk midden volgende week nog. Maar hoe pak je dat aan? Wij zijn altijd heel erg van het plannen: minimaal een halfjaar van te voren :+ Niet een halve week := Is dit überhaupt mogelijk? Mijn moeder vind nu wel wat dingetjes, maar die zijn zo minimaal dat ik me afvraag of je dan niet beter thuis kunt blijven.. Dus daarom besloot ik: bokt weet vast raad!

Wat zoeken we?
- Voor zeg 4 - 7 dagen.
- Met de auto/trein/bus o.i.d.
- Niet te ingewikkeld: dus liefst Nederland of België, maar iets leuks (en niet al te ver weg) in Duitsland/Frankrijk kan evt ook.
- Een huisje/hotel/appartement o.i.d., hoeft niet groot, maar wel zo dat je je daar ook kunt terugtrekken en overdag ook af en toe kunt zijn.
- We willen graag een rustige vakantie. Bijvoorbeeld ergens in de buurt van een strand of zo, waar we ook eens een leuke stad kunnen bezoeken als we daar zin in hebben. Wat leuk zou zijn is als we een keer een rustige buitenrit zouden kunnen maken, maar dat is geen must. Oftewel: ergens waar we 'thuis' kunnen blijven en in de omgeving rustig dingetjes kunnen doen, maar evt. ook wat 'grotere' plekken kunnen bezoeken.

Maar nog steeds is de belangrijkste vraag niet waar gaan we heen, maar: hoe vind je op zulke korte termijn nog iets?

Cash87

Re: Aller- aller- lastminute, hoe pak je dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:46

inpakkenenwegwezen.nl ?
Op google vind je genoeg denk ik :)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:46

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 16:51

Nathalie, vakantieveilingen heb ik al even op rondgeneusd.. De vakanties die daar werden aangeboden waren óf niet voor de juiste tijd, of voor 4/6/8 pers./vliegreis/kamperen etc. :\ Maar ik zal het in de gaten blijven houden :j Bedankt :)

Cash87, ik zal eens kijken! :)
En google, waarop zou ik dan moeten googlen? Want als ik gewoon 'lastminute' intype, dan krijg ik vanalles, maar vooral sites die onder 'lastminute' dingen verstaan als september :+ Dan ben ik alweer lang en breed aan de bak..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:06

houdt actievandedag eens in de gaten.....zo zijn wij vorige week ook op vakantie geweest. Bijv. 3 nachten in een hotel in duitsland, 59 euro... (4 sterrenhotel) en als je er zo 2 achter elkaar boekt.....krijg je voor weinig geld veel leuks :D

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:07

je zou ook even bij het reisburo kunnen kijken

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:19

Met de auto kan in principe alles toch last minute? Gewoon een leuk plekje zoeken, een hotel uitzoeken en boeken maar? Wij zijn een tijd geleden erg last minute eens een lang weekend naar Mont Saint Michel geweest. Ik denk niet dat dat iets voor jullie is, stadje is érg druk en niet echt heel dichtbij (wel heel mooi en je kunt er mooie tours over het zand doen met kleine groepjes (het is een schiereiland dus érg mooie zandvlaktes), ook kun je er paardrijden en heb je een leuke 'dierentuin' in de buurt en volgens mij ook een aantal mooie grotten, gewoon even de foldertjes door kijken en klaar is kees), maar dat was zo gebeurd. Daar hoeft echt geen half jaar plannen aan vooraf te gaan, al denk ik dat meer mentaal zal zijn? In dat geval is het een kwestie van jezelf eroverheen proberen te zetten. Mogelijk is het zeker, daar hoef je je geen zorgen over te maken!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 17:43

Sky_As schreef:
houdt actievandedag eens in de gaten.....zo zijn wij vorige week ook op vakantie geweest. Bijv. 3 nachten in een hotel in duitsland, 59 euro... (4 sterrenhotel) en als je er zo 2 achter elkaar boekt.....krijg je voor weinig geld veel leuks :D

Mag ik even zeggen dat ik, dit een geweldige site vind _/-\o_

Sowieso bedankt voor alle reacties trouwens, hoor :)

Colorado, dat half jaar plannen, dat is vooral omdat ze een beetje een control freak is :') Alles moet van te voren precies goed geregeld zijn, zeg maar.. En daar is ook niks mis mee, als je daar fijner bij voelt, alleen in zo'n situatie komt 't even niet zo goed uit... Ikzelf bemoei me meestal niet meer met de voorbereiding van vakanties dan even wat dingen uitzoeken die ik daar wil zien - als ik dat al doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:10

centerparcs? hebben ze scherpe last minutes

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:20

Heb je al bij D-Reizen gekeken? Die hebben ook reizen op heel korte termijn! :)

Qua bestemmingen (die niet al te ver weg zijn) is Antwerpen héél erg leuk! :j
Zowel cultuur als gewoon lekker shoppen & overal ontzettend leuke hotelletjes voor weinig.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:23

en die is vandaag in de aanbieding bij aktievandedag ;) en antwerpen is inderdaad heel leuk!