Rondreis Kenia Tanzania Oeganda, tips en ervaringen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Rondreis Kenia Tanzania Oeganda, tips en ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:30

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag een rondreis door Afrika gaan maken. De landen die me vooral aanspreken zijn Oeganda, Kenia, Tanzania en Zanzibar als afsluiting. Maar ik heb nog nooit zo'n verre reis gemaakt, en heb eigenlijk geen idee wat er allemaal bij komt kijken en waar ik überhaupt mee moet beginnen.

Ik weet niet of je zo'n reis op eigen houtje kunt organiseren, of dat het toch het verstandigst is om een georganiseerde reis te doen. Het voordeel van zelf organiseren vind ik de lagere kosten, langer weg kunnen, en precies zelf kunnen bepalen wat je graag wil zien. Nadeel is natuurlijk dat je alles zelf moet regelen, dingen die een organisatie soms alleen voor elkaar krijgt enz. En zoals ik al zei, ik heb eigenlijk geen ervaring met verre reizen.

Ik ga me de komende weken zowiezo zelf verder verdiepen in deze reizen. Maar ik ben heel benieuwd of er mensen zijn die een soortgelijke reis hebben gemaakt, en tips of ervaringen willen delen. Of misschien zijn er wel mensen die nog zo'n soort reis in de planning hebben, die mee kunnen kletsen over het plannen.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:46

Ik ben Afgelopen 3 weken in Kenia, Tanzania en Zanzibar geweest.

Wij zijn wel met een organisatie gegaan, met Holland International. We hebben een 13 daagse safari gemaakt die begonnen is in Kenia, en eindigde in Tanzania.
Vandaaruit zijn we gevlogen naar Zanzibar en hebben de laatste dagen daar doorgebracht.

Dit was onze eerste verre reis, en was heel goed te doen via zo'n organisatie. Geen zorgen over iets te hoeven maken, zo goed als alles word geregeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:52

Zelf nog niet geweest, maar wanneer ik genoeg heb gespaard ga ik via: http://www.vanbommelsafaris.com/
Fijne mensen met echt een passie voor Afrika die weten waar ze het over hebben. Ze voelen snel aan wat hun klanten willen en proberen creatief om te gaan met een budget zodat veel wensen haalbaar zijn.