[FOTO] Sfeerplaatjes Venetië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

[FOTO] Sfeerplaatjes Venetië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 23:51

Gisteren ben ik teruggekomen uit Venetië, waar ik een paar mooie dagen heb beleefd met mijn lieve vriend. Ondanks dat ik ziek was/ben (uitgerekend op vakantie }:0 ), heb ik toch nog wat leuke foto's kunnen maken.

Fototechnisch commentaar is op zich welkom, al was ik ziek (bibberig, niet heel geconcentreerd) en had ik slechts een kitlensje bij me. Mijn grote lens heb ik verkocht wegens de druk op mijn (instabiele) polsgewrichten, dat ging toch niet zo lekker met zo'n zware lens (Canon EF 70-200mm f/2.8L USM IS II).
Toch wel heel lekker om met lichte gear op pad te zijn en niet aldoor met lenzen hoeven switchen!

De foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 450D en simpel kitlensje (Canon 18-55mm f/3.5-5.6 als ik me niet vergis). De 450D heb ik inmiddels 3 jaar (of is het alweer 4 jaar?), ik denk eraan om over een tijdje naar de 5D mark II over te stappen, ik ben toe aan een nieuwe uitdaging.
Qua lens wil ik graag de Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM erbij, lekker veelzijdig. Hopelijk gaat dat goed qua gewicht met mijn gewrichten.

Genoeg gekletst, foto's!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. De duiven in Venetië (Piazza San Marco in dit geval) zijn ontzettend tam, wat best leuke plaatjes kan opleveren (al had ik hiervoor niet de meest geschikte lens bij me, ik stond er haast bovenop _O-).
Afbeelding

7. Tja, die tamheid gaat soms mis. Ben wel blij dat ik niet het slachtoffer was. :D
Afbeelding

8. Ook een cliché-bruggetjesfoto mag niet ontbreken.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Ook veel mooie schilderijen gezien.
Afbeelding

11. Detail van een slotjesbrug. Helaas niet zoveel slotjes als in Praag, maar dit is een leuk begin.
Verliefde stelletjes schrijven hun namen op een slotje en plaatsen hem dan aan de brug.
Afbeelding

12. Mooie gebouwen ontbraken ook niet!
Afbeelding

13. Mooie bruggen vond je ook overal.
Afbeelding

14. Tot slot een masker, daar stikte je ook bijna in. :D Wel veel ontzettend mooie maskers gezien.
Afbeelding

Dit was het weer!

Overigens wil ik nog wel even vermelden dat er wellicht (teveel) storende dingen op de foto's staan, die kan ik niet wegwerken omdat de kloonstempel in mijn Photoshop het niet doet. Dit komt omdat ik Linux gebruik en daarom Photoshop moet openen vanuit Wine (programmalader van Windows-programma's). Ik kan geen kloongebied definiëren. Alt-knop wordt wel herkend maar het gebied wordt niet onthouden, zeg maar. Nogal stom. Ik moet echt aan Gimp gaan wennen, want dat werkt wel normaal op Linux. :+
Nouja, bijzaak, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.

Een reactie zou leuk zijn! :)

Rennie89

Re: [FOTO] Sfeerplaatjes Venetië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:22

wil je op elke foto commentaar of niet? Want misschien dat dit dan beter hoort op BEU :j
Wel een erg leuke sfeerimpressie!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 21:01

Je hebt gelijk, dit kan dan beter naar BEU. Commentaar is op zich welkom, maar ik weet waar m'n zwaktes liggen en echt heel geconcentreerd bezig was ik niet (probeer dat maar eens tussen krioelende toeristen als je ziek bent _O-). In ieder geval bedankt voor je reactie! :)

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:12

Wauw er zitten echt hele mooie foto's tussen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:42

Ik vindt het een mooie sfeervolle serie, alleen foto 4 vindt ik persoonlijk niet zo veel hebben. Ondanks dat je niet lekker in je vel zat en je aangaf veel storende elementen te hebben, vindt ik dat eigenlijk helemaal niet zo. De foto's zijn mooi zoals ze nu zijn.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 19:49

Gadver die duif heeft ook echt in der haar gepoept bahhhhhhhhhh :D

Leuke foto's hoor, zitten wel echt mooie tusse!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:35

-> BEU

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:47

Mooie foto's van mijn lievelingsstad :+:

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 14:34

Bedankt voor de reacties! :D