Fototechnisch commentaar is op zich welkom, al was ik ziek (bibberig, niet heel geconcentreerd) en had ik slechts een kitlensje bij me. Mijn grote lens heb ik verkocht wegens de druk op mijn (instabiele) polsgewrichten, dat ging toch niet zo lekker met zo'n zware lens (Canon EF 70-200mm f/2.8L USM IS II).
Toch wel heel lekker om met lichte gear op pad te zijn en niet aldoor met lenzen hoeven switchen!
De foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 450D en simpel kitlensje (Canon 18-55mm f/3.5-5.6 als ik me niet vergis). De 450D heb ik inmiddels 3 jaar (of is het alweer 4 jaar?), ik denk eraan om over een tijdje naar de 5D mark II over te stappen, ik ben toe aan een nieuwe uitdaging.
Qua lens wil ik graag de Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM erbij, lekker veelzijdig. Hopelijk gaat dat goed qua gewicht met mijn gewrichten.
Genoeg gekletst, foto's!
1.

2.

3.

4.

5.

6. De duiven in Venetië (Piazza San Marco in dit geval) zijn ontzettend tam, wat best leuke plaatjes kan opleveren (al had ik hiervoor niet de meest geschikte lens bij me, ik stond er haast bovenop

7. Tja, die tamheid gaat soms mis. Ben wel blij dat ik niet het slachtoffer was.

8. Ook een cliché-bruggetjesfoto mag niet ontbreken.

9.

10. Ook veel mooie schilderijen gezien.

11. Detail van een slotjesbrug. Helaas niet zoveel slotjes als in Praag, maar dit is een leuk begin.
Verliefde stelletjes schrijven hun namen op een slotje en plaatsen hem dan aan de brug.

12. Mooie gebouwen ontbraken ook niet!

13. Mooie bruggen vond je ook overal.

14. Tot slot een masker, daar stikte je ook bijna in.

Dit was het weer!
Overigens wil ik nog wel even vermelden dat er wellicht (teveel) storende dingen op de foto's staan, die kan ik niet wegwerken omdat de kloonstempel in mijn Photoshop het niet doet. Dit komt omdat ik Linux gebruik en daarom Photoshop moet openen vanuit Wine (programmalader van Windows-programma's). Ik kan geen kloongebied definiëren. Alt-knop wordt wel herkend maar het gebied wordt niet onthouden, zeg maar. Nogal stom. Ik moet echt aan Gimp gaan wennen, want dat werkt wel normaal op Linux.

Nouja, bijzaak, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Een reactie zou leuk zijn!