Vakantie gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Vakantie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:16

Wij zoeken nog op korte termijn (voor de maand augustus) een bestemming voor een vakantie van ongeveer 10 dagen.

Heb zelf al avonden achter internet gezeten maar nog niet iets leuks kunnen vinden.

Als je wilt vliegen is het geen probleem maar één persoon wil dit niet dus hebben we besloten dat het
een vakantie met eigen auto wordt.
De vakantie moet geschikt zijn voor mensen met de leeftijd van 18, 21 en 46 jr.

Het is voor 3 volwassenen.
Liefst vol- of halfpension.
Waar veel excursies bij te boeken zijn.
Of waar vanuit de vakantiebestemming veel georganiseerd wordt.

Ben benieuwd of iemand een goeie tip heeft?!

Sanne9489

Re: Vakantie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:23

waarom ga je niet gewoon langs een reisbureau? Ze kunnen het dan met je uitzoeken helemaal naar jouw wensen. Je kan de gegevens meenemen naar huis en er even over nadenken. Je kunt het eventueel ook allemaal los boeken als je wilt.

Reisbureau's bieden namelijk ook gewoon reizen met eigen vervoer aan.
Zij kunnen alles helemaal voor je uitzoeken.

Overigens zijn mijn vriend en ik 2 jaar geleden naar Mathraki resort geweest op Corfu - Griekenland. Dit was erg leuk en ook genoeg exursies om bij te boeken. Dit is alleen geen half-volpension geloof ik.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:23

Italië?
Ik ben er pas naartoe geweest en voor kinderen is het ook heel leuk, je kan lekker winkelen en het is er nu in deze tijd van het jaar heerlijk weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:24

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:26

Zwitserland, omgeving Interlaken!
Prachtig gebied, veel te doen en te zien.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 10:27

We zijn al bij het reisburo geweest. Kwam eigenlijk niet iets leuks uit. Het enige waar ze mee konden komen is dat er fietsen bij een hotel gehuurd konden worden om te gaan mountainbiken. Dat is leuk voor een paar keer maar niet voor iedere dag.
En de excursies die werden aangeboden waren meer voor 50+ers.

Manonfleur, onze kinderen zijn al groot, 18 en 21 jr.

Intalië vinden we te ver om te rijden.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:31

Dan blijft er weinig over, Ik denk Frankrijk of Spanje.
De rest is dan te ver om te rijden of te weinig om te doen denk ik, Oostenrijk is deze tijd van het jaar ook erg mooi maar ik weet niet of er veel te doen is. Je kan daar ook leuk mountainebiken en veel watersporten, verder weet ik het niet zo goed, zou je even moeten googlen.

En bij Frankrijk of Spanje is het simpel, een camping of hotel opzoeken bij een grote stad, dan heb je een plek om te winkelen en excursies zijn er in beide landen zat.
Veel keuze heb je verder niet ben ik bang.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:34

Ik ben met vrienden in Kroatië geweest, bij porech. Daar kon je veel excursies doen, oa raften, waar ook oudere mensen mee waren. Alleen de jongeren werden gewoon baken van de boot gegooid:p hartstikke leuke omgeving;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:35

Duitsland is ook hartstikke leuk! Een paar jaar terug hebben wij bij vlakbij Zittau in een klein dorpje gezeten (dit is vlakbij de Poolse en Tsjechische grens) en we hebben ons uitstekend vermaakt 2 weken lang. We zaten gewoon op een vakantiepark in een huisje en het is daar een hartstikke mooie omgeving waar je veel kan doen. Een uitstapje naar Polen en Tsjechië is zeker goed te doen. Met 2 uur zit je in Praag. ^^

Het was ongeveer 11 uur rijden vanaf het midden van Nederland. ^^

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:36

LZP --> BEU

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:40

Zwarte woud in Duitsland,genoeg uitstapjes te maken, glasblazerij, naar Basel, naar Freiburg, wandelen in het woud. Raar maar waar, meestal wel goed weer. Waterval waar veel eekhoorntjes huppelen. Lekker eten en Kuchen =), Heksenmuhle, genoeg te doen hoor daar, zeker voor 10 dagen! Ook nog een leuk pret/natuurpark, natuurlijk prijzig maar wel leuk. Vriendelijke mensen over het algemeen. In Bayern zijn de mensen wat stugger.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:44

smileydees schreef:
Zwarte woud in Duitsland,genoeg uitstapjes te maken, glasblazerij, naar Basel, naar Freiburg, wandelen in het woud. Raar maar waar, meestal wel goed weer. Waterval waar veel eekhoorntjes huppelen. Lekker eten en Kuchen =), Heksenmuhle, genoeg te doen hoor daar, zeker voor 10 dagen! Ook nog een leuk pret/natuurpark, natuurlijk prijzig maar wel leuk. Vriendelijke mensen over het algemeen. In Bayern zijn de mensen wat stugger.

Is ook een mooie omgeving idd :j
Kan je ook naar het Europapark :)
Freiburg is een prachtige stad en als je een stukje over de Franse grens gaat heb je daar het plaatsje Riqewihr wat echt prachtig is!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:51

ownwise schreef:
Oostenrijk is deze tijd van het jaar ook erg mooi maar ik weet niet of er veel te doen is. Je kan daar ook leuk mountainebiken en veel watersporten, verder weet ik het niet zo goed, zou je even moeten googlen...

In Tirol zijn er op het ogenblik in ieder stadje/dorpje wel evenementen.
Ook als je gaat wandelen is er vaak in de almhutten wat te beleven :) .
https://www.facebook.com/#!/kitzalpen <-- hier kan je al eens kijken wat er in de omgeving van Kitzbühel te beleven valt :) .

Kleine Tip: als je vanaf Kufstein ca. 3,5 uur verder rijdt, zit je aan het Lago di Garda (Italie) ;) .
Bardolino, Sirmione, Lasize etc. zijn schattige plaatsjes :) .
smileydees schreef:
... In Bayern zijn de mensen wat stugger.

Valt wel mee hoor :+ !

Je kan ook nog op de link in mijn onderschrift klikken; mijn schoonzusje verhuurt hardstikke leuke woningen op een jagdslot :) !

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:52

Evelli schreef:
smileydees schreef:

Freiburg is een prachtige stad en als je een stukje over de Franse grens gaat heb je daar het plaatsje Riqewihr wat echt prachtig is!

En Colmar in Frankrijk. :j
En de grootste rodelbaan van europa geloof ik. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:56

Tellie schreef:
Evelli schreef:

En Colmar in Frankrijk. :j
En de grootste rodelbaan van europa geloof ik. :')

Colmar ligt idd in de buurt van Riquewihr, is goed te combineren :n

Als de historie je aanspreekt kan je ook nog naar de Maginot Linie die daar ook in de buurt ligt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Maginotlinie

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 20:23

Bedankt voor alle tips! Heb mss al iets gevonden.