Spaanse Rijschool Piber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

Spaanse Rijschool Piber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 09:47

Is iemand er ooit geweest? En zo iemand me meer kunnen vertellen van wat het precies inhoud? :) Omdat de Spaanse rijschool in Wenen helaas te ver is, zijn we van plan hier naar toe te gaan maar ik kan neit zoveel aan informatie vinden van wat er nou te doen is via die website. En of je er foto's mag maken?

http://www.piber.com/en/search/

ulaantje

Re: Spaanse Rijschool Piber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:54

ik ben er een paar jaar geleden geweest.

Bij ons kon je geen training ofzo zien omdat de paarden 'zomervakantie' hadden.
Verder was het even goed wel leuk om een keer te zien, je kon de dekhengsten zien en de fokmerries maar ook de veulens, enters en twenters.

Je kan er ook een paard kopen :P

Ik weet niet of je normaal wel een training kan zien en het is bij mij ook al een 3 jaar terug.

De show ga ik dot jaar in nederland heen :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:17

Piber is meer de fokstal van de rijschool in Wenen, tenminste, dat is wat mij werd verteld. Je kan daar de paarden bekijken etc. Misschien hier en daar beginpunten van de training.

Ik geloof dat er hier een bokker is geweest die op de rijschool heeft gereden, maar ik weet zo 123 niet meer wie...

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:52

Klopt piber is idd de fokstal, werd mij ook verteld.
Maar volgens mij ligt daar ook de basis van het trainen.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 22:41

Winged schreef:
Piber is meer de fokstal van de rijschool in Wenen, tenminste, dat is wat mij werd verteld. Je kan daar de paarden bekijken etc. Misschien hier en daar beginpunten van de training.

Ik geloof dat er hier een bokker is geweest die op de rijschool heeft gereden, maar ik weet zo 123 niet meer wie...

Zou ik als toerist wel iets kunnen zien en fotograferen? :) Bijv. paarden in de wei, stallen, training misschien? Voor zover ik weet mag je geen foto's maken in Wenen.. Is ook te ver om naar toe te gaan helaas. 't is alsnog een dikke 40 km vanaf het plaatste waar we zitten dus dan willen we wel graag iets zien (:

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:45

Wij zijn er in 2011 geweest. Piber is inderdaad de fokstal van Spaanse rijschool in Wenen. Tevens worden hier ook de paarden de eerste jaren opgeleid voor Wenen. Je kunt hier wel wat foto's maken en er is een museum, je kunt met een excursie mee om de stallen etc. te bekijken. Ik weet niet hoe het met bijwonen van trainingen zit.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 22:56

Spaikey schreef:
Wij zijn er in 2011 geweest. Piber is inderdaad de fokstal van Spaanse rijschool in Wenen. Tevens worden hier ook de paarden de eerste jaren opgeleid voor Wenen. Je kunt hier wel wat foto's maken en er is een museum, je kunt met een excursie mee om de stallen etc. te bekijken. Ik weet niet hoe het met bijwonen van trainingen zit.

Oh dat is wel leuk!! Ik zag wel in die PDF staan die ze op de website staan, dat je moet reserveren voor excursies enzo? Klopt dat teovallig?

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:30

Ik ben inmiddels 2 keer naar Piber geweest (vanuit school) Vond het erg leuk om te zien, merries met veulens in de wei, hengsten op stal en kon even kijken bij het rijden, maar vond dat niet echt bijzonder. De spaanse rijschool in Wenen is qua rijgedeelte zeker mooier/leuker. Maar zoals anderen al zeiden, je kunt ook een rondleiding krijgen door de stallen wat wel een aanrader is dan.