paspoortvraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

paspoortvraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:22

Wat zijn de gevolgen als een biologische vader die het kind niet erkend heeft meegenomen heeft naar het buitenland?

Kind is ivm de vakantie drie weken bij de vader, vader zou gewoon doorwerken (ivm drukte - eigen bedrijf) en pas na die drie weken dat het kind bij hem is vakantie opnemen. Nu blijkt hij met het kind in het buitenland te zijn (kamperen) terwijl het paspoort van het kind 13 jaar niet mee genomen is.

Wat als zij aangehouden worden en bij controle blijkt dat hij het paspoort niet kan tonen?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:32

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: paspoortvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:15

MW -> LZP

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 21:39

Consort schreef:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... nodig.html

Ter aanvulling: ik neem aan dat moeder akkoord is. Zo niet, dan is het, denk ik, ontvoering.

Ik ben de moeder en kreeg gisteren een sms van haar dat zij in het buitenland is maar haar ID heeft zij niet bij haar.
Zij is nu bij haar vader en er zou geen sprake van zijn dat zij uberhaubt op vakantie zouden gaan want hij moest werken. (Eigen zaak en druk). Nu een week weg en zitten zij in het buitenland en ik weet niet waar (maar denk Belgie).

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 17:49

:? Maar ze heeft niet gesmst waar?

Als ze geen ID/paspoort bij zich heeft maar wel in het buitenland is overtreedt ze de vreemdelingenwet oid, maar omdat zij minderjarig (?) is, zal een ouder er op aangekeken worden lijkt me.. Maar wat de gevolgen zijn weet ik niet..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:53

Nee ik weet totaal niet waar zij zit. Wellicht in Belgie. Maar zij reageert niet op berichten van mij. Wellicht zijn zij met een tent en hebben geen stroom en kan haar batterij dus leeg zijn. Daarbij geen bericht is goed bericht maar ik ben er niet gerust op. Vooral omdat ik niet beter wist dat dat zij niet weg zouden gaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:45

LZP -> BEU

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:53

Kun je je ex niet even bellen over het hoe en wat.
Kan me voorstellen dat je niet rustig bent op het moment.
Hopelijk weet je snel meer, sterkte!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:56

:oo geen fijn gevoel dit! misschien even contact opnemen met het gemeentehuis of politie? wat er kan zijn? Ik neem aan dat belgië nog niet echt trammelant kan geven.. als ze alleen 'gewoon' op vakantie is. Anders.. weet het ik het ook niet! Niet erg aardig van je ex-man :n

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:03

Hier heb je misschien niets aan, want dit zijn Amerikaanse wetten. Maar weet wel dat als ik mijn kind over de grens mee wil nemen (niet naar een andere staat, maar een ander land), moet ik schriftelijk toestemming hebben van mijn man. Anders is het ontvoering.
Maar het is natuurlijk wel Europa met open grenzen. Dus zal misschien wel meevallen.

Ik zou je ex proberen te bellen, en evt een voicemail achter laten. Anders ging ik echt de politie bellen. Simpel. Er zal vast niets aan te hand zijn, maar je weet maar nooit!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:14

Het is natuurlijk helemaal niet goed te praten van de vader als hij de kinderen zonder overleg met jou TS meeneemt naar het buitenland.
Misschien heeft hij wat kunnen regelen en dacht de kinderen mee te nemen misschien alleen naar een pretpark voor een dagje of twee ofzo.
En buitendat is is het leuker dan thuis te zitten totdat pa thuiskomt omdat hij moet werken en het druk heeft.
Een paspoort of id bewijs is altijd nodig zelfs in Nederland en ook voor kinderen dacht ik.
Maar voordat we van het het ergste uitgaan lijkt het me verstandig dat je eerst met hem contct zoekt.
Ik hoop dat je een beetje kunt slapen en denk niet meteen aan het ergste.
Je hebt met je dochter gesmst en hebt uit haar berichtje vast op kunnen maken of ze blij was of niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:21

Hoe goed ben je met je ex? En hoe goed is hij met het kind?
Vind het op zich wel voor hem spreken dat hij toch vakantie heeft kunnen regelen voor wat quality time met haar.
Maar of dat een goed ding is weet ik niet, ken hem natuurlijk niet, geen idee wat de achtergrond is.
Niet slim dat hij geen ID heeft meegenomen.

Maar denk dat hij er verder weinig problemen mee zal hebben, hoe groot is de kans dat ze hem aanhouden en naar haar ID vragen?
Misschien verstandig hem eens te bellen en te vragen hoe het zit? Dat zou ik dan wel willen weten als het mijn dochter was.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:25

Weet je al iets meer?