Ierland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:09

HoiHoi
Ik wil heel graag volgend jaar met mijn vriend naar Ierland toe
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van bokkers :D
Zijn jullie met de boot of met het vliegtuig gegaan ?
Wat is iets wat je echt moet zien, en hoe heb jij Ierland ervaren ?

Alvast bedankt

Prrrr

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:27

Ierland is geweldig :)
Wel een regenjas meenemen. En een camera met extra geheugenkaarten, want het is er prachtig.
Heerlijk in pubs gehangen, geouwehoerd met mensen die ik niet kende maar heel vriendelijk en geïnteresseerd waren... ik wil nog wel eens terug.

Ik ben ooit met vliegtuig en huurauto gegaan, alleen al voor de lol van het rechts in een auto zitten :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:32

Ierland lijkt me idd geweldig, heerlijke wandelen en idd véél fotos maken
Mn vriend heeft een spiegelreflex, en we zorgen dan idd voor extra geheugen haha

Waar in Ierland ben jij geweest ?
Ik wil graag met de boot, hou niet zo van vliegen...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:33

Zuidwestkust, bij Dingle. Gevlogen op Cork en vandaar is het niet zo ver.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:35

Okee ik zal eens gaan zoeken op de namen :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:40

Wauw Dingle is echt mooi !!!

Is Ierland trouwens een duur land ? :o

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:41

Geen idee meer... toen ik er was bestond er nog Iers geld, dat is nu de euro geworden...

Inch Strand! Daar moet je echt heen als je naar Dingle gaat.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:44

Dank voor de tip :D

Heerlijk beetje orienteren, maar het land is echt prachtig

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:45

De westkust is het mooist. Als je vliegt met ryan air op dublin en je huurt een auto kan je een schitterend rondje maken door het zuiden voor een redelijke prijs.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:47

Ik hou persoonlijk niet zo van vliegen haha, maar als het niet anders kan, dan ga ik zeker vliegen :)

Iemand ervaring met de boot ?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:48

Ierland is zoooo mooi! Ik wil ook graag weer eens terug.

Wij waren met het vliegtuig en daar een auto gehuurd, 2 weken rondgereden. Boekje met B&B's erbij, elke morgen kijken wat we die dag wilden doen en waarheen en daar een B&B regelen voor de nacht. Zo kom je ook nog eens "bij de mensen thuis" zeg maar, hartstikke leuk en super vriendelijke mensen!

In Cork geland, linksom een ronde Ierland gereden tot Galway, en daar "overgestoken" naar Dublin, waar we de vlucht terug namen.
Schitterend... kan ik alleen maar zeggen.

Tip: iedereen zegt (ook internet) dat je de Ring Of Kerry moet rijden. Is ook mooi, maar nóg mooier is de Ring Of Dingle!!!! Die tip kregen we van een oudere man in een winkeltje. En of ie gelijk had. Is iets korter, maar super, super mooi.

Breng een bezoekje aan Hungry Hill... man, wat een sprookjesomgeving was dat... we waren er stil van. (en dat zegt bij mij nogal wat! :D ). Als er een leprechaun had rondgelopen had ik niet raar opgekeken.

En Blarney Castle bijvoorbeeld, de Blarney Stone kussen :D

Ach, ik moet de doos van die reis maar weer eens opzoeken... alle foto's, kaarten, het boekje met de B&Bs en de souvenirs maar weer eens bekijken 8-)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 16:49

Oww je maakt me helemaal nieuwsgierig :D

Elke dag een B&B is ook super idd !
Lekker rondreizen lijkt me geweldig !
Hoe is openbaar vervoer daar ? En natuurlijk veeeeeel wandelen :D
Ik dacht er over om 10 dagen te gaan
Wat betaal je daar ongeveer voor een B & B ? :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 16:57

Door het boekje met de B&Bs en de daarbij behorende vouchers waren we heel vrij. We hebben 1 keer een B&B 2 dagen vantevoren geregeld, maar de rest echt 's morgens omdat we 's ochtends (of de avond ervoor) pas keken wat we wilden gaan doen, waar we heen wilden. Zo zijn we in 2 B&Bs ook 2 nachten gebleven, omdat het er zo geweldig was en veel te doen. En natuurlijk overal waar je terechtkomt de plaatselijke pub bezoeken om te eten (en het bier natuurlijk :D ).

We hebben er schitterend paard gereden (mijne heette Heineken, dat vergeet ik nooit meer), met zoveel mensen gepraat, een potje voetbal met een paar opgeschoten gasten gespeeld, voetbal gekeken in de pub, maar vooral van de natuur genoten en de kleine, oude dorpjes, de omgeving, kastelen, ruines, kleine winkeltjes... ik geloof dat ik weer moet gaan boeken! :D

Openbaar vervoer heb ik geen idee van, lijkt me ook niet leuk eerlijk gezegd. Een auto huren maakt je veel vrijer en je komt op plekken waar je anders niet kunt komen.

En mijn reis naar Ierland is alweer 11 jaar geleden, dus prijzen zijn vast en zeker veranderd. Zeker met de euro.

Je zou eens kunnen informeren bij het reisbureau of ze dat systeem nog hebben: een boekje met alle B&Bs in Ierland (die daarbij aangesloten zijn natuurlijk) en dan open vouchers kopen. Die kun je bij al die B&Bs uit het boekje inleveren.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 17:21

Dankje voor de tips
Ik zal eens rond kijken :)

Paardrijden lijkt me ook super :D
Mijn vriend kan het gelukkig ook redelijk, dus dat moet goed komen :D
Kun je daar paarden huren ? En dan met of zonder begeleiding ?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:23

Ierland is inderdaad mooi. De westkust is inderdaad het mooist. Maar in mei zijn we nog een midweek naar Dublin geweest en vanuit daar een dagje de Wicklow Mountains gedaan, maar daar is het ook echt schitterend en je kunt er heel goed wandelen.

Dat ik aan de westkust ben geweest is al weer heel wat jaartjes geleden. Wel heel mooi. De eerste keer dat ik op vakantie ben geweest naar Ierland (met 2 vriendinnen) zijn we naar Dublin gevlogen en vanuit daar een rondje door Ierland gemaakt met bus en trein. Erg leuk. Ter plaatse via Tourist Information een B&B geregeld, dat was toen ook heel goed te doen. Dat is al wel een jaar of 18 geleden.

Ierland was altijd wel een duur land, maar door de crisis is uit eten en hotels e.d. wel wat goedkoper geworden.

Met de boot kan ook, maar dan moet je via Engeland naar Ierland, of via Frankrijk rechtstreeks met de boot. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar ik vond het nogal prijzig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:01

Boot is prijzig maar wel avontuurlijker als met het vliegtuig. Wij moesten wel omdat we geen auto konden huren, ik had nog geen jaar mijn rijbewijs en een eigen auto is toch wel heel fijn. Wij zijn vanaf Dublin naar Achill Island gereden (schiereiland), en van daaruit de westkust afgezakt richting Galway. Heel mooi om te zien is Connemara, oa de omgeving van Doolin en Westport. Ruige kliffen, en een hele mooie baai met kleine eilandjes erin. Vanaf Doolin kun je naar oa Inisheer en Inishmore, 2 bewoonde eilandjes voor de kust. En vanaf Doolin kun je ook makkelijk de Cliffs of Moher bezoeken, indrukwekkend maar wel doen met mooi en helder weer anders heb je er niks aan. Heel mooi uitzicht over Galway Bay heb je vanaf de Croagh Patrick, is wel een ****ding om te beklimmen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:10

Connemara lijkt me ook erg mooi. Ik ben wel naar de Cliffs of Moher geweest, maar Connemara verder niet. Staat nog op mij whishlist. In Dingle ben ik ook nog niet geweest, maar lijkt me ook een leuk stadje. Heb je in Dingle Bay niet die dolfijn die uit zichzelf showtjes geeft?

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 08:57

Ja fungi zit daar. Hebben we nog geprobeerd om mee te zwemmen maar dat wilde niet helemaal lukken.
We zaten precies voor in het seizoen dat ze meer bezig zijn met jagen dan spelen.
In Kenmare ook dolfijnen gezien, 3 stuks die in de haven een uur lang met elkaar hebben zitten spelen en doen. Echt prachtig.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 17:17

Oh, dat zal een gaaf gezicht zijn geweest. Mooie beesten, dolfijnen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 19:17

Dank jullie :)
Het word het vliegtuig....
Ik ga binnenkort ff langs vakantie bureaus voor folders
leuk leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:33

Een paar maandjes geleden ben ik naar Ierland geweest. Niet rondgereisd, ik heb een week in Killarney National Park doorgebracht en dan heb je al ontzettend veel mooie dingen dicht bij elkaar. Van Schiphol vloog ik naar Cork en vanaf daar heb ik de bus genomen naar Killarney. Het openbaar vervoer is in Ierland best goed bruikbaar, maar je moet echt op de details letten waar de haltes zijn etc. De boot was ook een optie geweest, maar dat is erg duur en je moet nog veel met de auto. Je kan vanaf Frankrijk rechtstreeks, maar dan moet je dus eerst naar Frankrijk en ander ga je via Engeland en moet je daar dwars oversteken. De reis was met de boot 2 dagen en met het vliegtuig + bus nog geen halve dag.

In Ierland heb ik heel veel gefietst en gewandeld en natuurlijk een paar ritten gemaakt (op Dinsi) in het park. Wat heb ik gezien? Bergen, bomen, meren, herten, ruines, kastelen, waterval, geschiedenis, historie en heel erg veel andere leuke dingen. Ierland is niet duur vergeleken met Nederland.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:34

Wij zijn op ruitervakantie geweest een paar jaar geleden. Was een droom. Zijn in county limerick geweest. Gevlogen amsterdam-shannon. Echt een paardenland! Veel regen maar die merk je op een of andere manier niet?? Hihihi

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 19:39

Killarney wil ik ook graag heen !!
Kun je me wat meer vertellen ? :)
Hoe lang is het rijden van cork naar killarney ?
En heb je fotos ? :D mag ook via pb

En Oeh ruiter vakantie klinkt goed. Alleen is dat niet zo leuk voor mijn vriend.
1ritje lukt wel maar niet de hele vakantie Haha

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:46

Killarney is inderdaad leuk. Wij hebben vanuit daar met een bus de Ring of Kerry gedaan.
Galway is ook heel leuk, erg gezellig stadje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 19:46

Killarney is mooi :). Het dorp is wel een beetje toeristisch, maar dat heeft natuurlijk ook zo z'n voordelen. De Ieren zijn erg gastvrij en behulpzaam en in Killarney is echt alles ingericht op de toeristen. De economie van het land is echt slecht en daarom kan iedereen de handel erg goed gebruiken.

Rondom Killarnay heb je veel te zien zoals de meren, Muckrose Abbey, Muckross House (niet de tuinen), Muckross Peninsula, Dini's cottage, Torc Waterfall, Gap of Dunloe, Ross Castle, Killarney Race course, en nog veel meer. Met de auto kun je ook naar Dingle, Ring of Kerry en kustplaatsen. Als je geen auto hebt wordt dat toch wat lastiger.