Drama met GTI Travel, hoe verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammiesam

Drama met GTI Travel, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 13:36

Beste allemaal,

Gezien we een verschrikkelijke ervaring met GTI-travel hebben gehad willen we er alles aan doen voor een vergoeding. Vandaar dat we zoveel mogelijke tips en informatie willen hebben.
We hebben sowieso bij D-reizen geboekt (bewust als er problemen zijn dat je een betrouwbare tussenpersoon hebt) dus daar gaan we dadelijk ook heen.
Hieronder een stuk uit onze klachtenbrief die we straks gaan bespreken bij D-reizen.

Dinsdag 17 juli 2012: Om 10 uur ’s morgens gingen wij naar de receptie om te vragen of er al informatie was. Er was nog niks binnen gekomen maar dit zou er waarschijnlijk na 15.00 wel zijn. Om 15.30 gingen wij weer terug en er was nog steeds niks (op dit moment dus 24 uur voor onze vliegtijd die op de ticket stond). De jongen van de receptie zou naar ons toekomen als hij de fax binnen zou krijgen. Om 19.00 gingen wij eten en daarna zouden wij gelijk door gaan naar de stad. Om 19.30 kwam de jongen van de receptie er aan met een fax dat wij ’s nachts om kwart voor 2 al werden opgehaald, over 6 uur dus al! We zouden om half 6 vliegen en onze vluchtnummers nagekeken en deze waren ook veranderd (van ZY 8301 naar ZY 325). Op de site van Dusseldorf onze vlucht nagekeken, maar er stond niks op over deze vlucht en onze oude vlucht stond er nog wel op. We voelden dat het niet goed zat, vooral omdat er niks stond aangegeven dat we landden in Dusseldorf. We hebben onze touroperator gebeld maar die was al snel klaar met ons, hij zei dat wanneer je naam in de fax stond je gewoon met de bus mee moest naar het vliegveld. Op dat moment kwam alles in een stroomversnelling en veranderde de sfeer in een echte nachtmerrie. Hoe kon dit gebeuren?

Om 01.45 werden we met de bus opgehaald en binnen een uur waren we op de luchthaven in Antalya. Daar bleek ons gevoel te kloppen, ons vliegtuig ging helemaal niet naar Dusseldorf maar naar Dortmund! Er was geen aanspreekpunt van GTI op het vliegveld dus bij de algemene informatie hebben wij gebeld naar GTI. Deze vertelde ons dat we met de vlucht mee moesten en we per bus van Dortmund naar Dusseldorf werden gebracht. Er zouden nog ongeveer 20 andere mensen zijn met hetzelfde probleem, maar wij wisten niet wie. Wat een ramp!
Na een verschrikkelijk vlucht landden we om 8.20 lokale tijd in Dortmund. Rond 9.00 waren we door de paspoort controle en onze koffers hadden we daarna gelijk. Bij de algemene informatie gelijk gevraagd voor de bus, die wisten niks. De eerste volgende reguliere bus zou pas om 10.40 gaan (dus pas over 1,5 uur!). Toen we naar boven liepen zagen we een bord van GTI met een meneer erbij. Toen we aan de beurt waren was hij al van het probleem op de hoogte want de mensen voor ons (groep van ongeveer 6 personen) had hetzelfde probleem. Echter kon de meneer die bij het bord van GTI zat niks voor ons doen want hij gaf alleen de tickets van GTI af en was dus niet verantwoordelijk. Hij kon voor ons GTI niet bellen want hij zei al dat het een drama was om deze mensen te bereiken. Wel zei hij dat we alles goed moesten noteren en bewaren hoe alles verlopen was voor de declaratie.

Nadat we contact hadden gehad met D-reizen in Nederland, was de beste oplossing om naar het station in Dortmund te gaan en dan rechtstreeks naar het vliegveld in Dusseldorf.

Uiteindelijk zijn we om 12.31 aangekomen op het vliegveld van Dusseldorf, beiden kapot en Samantha (door reisziekte) We hebben een reis gehad van maar liefst 8 uur! (vertrek vliegtuig 05.30 lokale tijd uit Antayla (tijd is een uur later dan in Nederland) aankomst 12.31 lokale tijd in Dusseldorf)

(hopelijk staat het bericht hier goed)

mbkaatje

Re: Drama met GTI Travel, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:15

Je verhaal is een beetje vaag zo. Wat was er dan met de terugvlucht aan de hand? Zoals je het nu hebt opgeschreven, begrijp ik het dus niet helemaal.

Helaas komt dit soort dingen wel vaker voor. Uiteraard ontzettend vervelend dat de informatie slecht geregeld was. Dat had zeker beter gemoeten. De financiele schade valt nog mee, lijkt me. De extra kosten krijg je hopelijk wel vergoed. Als de vakantie er veder niet door is verpest, zou ik niet rekenen op een schadevergoeding, behalve dan misschien de extra gemaakte kosten. Maar je weet maar nooit. Ik ben verder ook niet zo op de hoogte van de algemene voorwaarden e.d.

Verder heb ik het nooit zelf meegemaakt zo, dus ik kan je verder geen tips geven. Succes ermee.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:22

Ik kan merken dat het je erg hoog zit, maar daardoor is het voor ons niet helemaal te begrijpen. Wij vallen er midden in zeg maar, maar het is wel slimmer om ook even de aanleiding te vertellen.

Voor zover ik nu kan zien hebben jullie dus een dramatische terugreis gehad vanaf jullie vakantieadres?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 14:29

We zouden eigenlijk op woensdag om 16.00uur vliegen naar dusseldorf.
Dinsdagavond kregen we te horen je word over 6 uur opgehaald en je vliegt vannacht,
dus we zouden 12 uur eerder terugvliegen.
Op antalya aangekomen geen vliegtuig naar Düsseldorf maar
we moesten maar mee naar Dortmund, en daar werden we aan ons
lot overgelaten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:33

Hebben ze nog een reden gegeven waarom? Dit is wel gek ja, meestal lopen dit soort situaties op vertraging uit en niet dat je juist eerder moet vertrekken.

Nogmaals, heel vervelend voor je. Echt zo'n domper op je vakantie. Ik zou er inderdaad werk van maken, maar meestal dekken ze zich goed in d.m.v. de algemene voorwaarden.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 14:38

Geen reden, want het ons eigen Vliegtuig is smiddags gewoon naar Düsseldorf gegaan!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:43

Vluchttijden kunnen altijd veranderen.
GTI vliegt met chartervluchten en dan kan dat makkelijk gebeuren.
Vervelend in jullie geval dat dit zo kort voor vertrek duidelijk was.

Dat ze van Dortmund naar Dusseldorf niets voor jullie geregeld hebben klopt niet, dat is zeker niet netjes. Dus voor dat stukje kun je een vergoeding terugvragen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:44

sammiesam schreef:
Geen reden, want het ons eigen Vliegtuig is smiddags gewoon naar Düsseldorf gegaan!

Waarschijnlijk overboekt....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 14:45

Dat was mijn gedachte ook. Maar de informatie had ook wel wat beter gekund dan.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:27

we weten hoe dat gaat met chartervluchten, maar dit is wel heel extreem.
daarnaast zijn ze verplicht om ook een alternatief aan te bieden omdat ze ons niet naar de plek van bestemming hebben gebracht.
we zijn nu bezig de regelementen van de anvr door te lezen.

kosten van de bus en treinreis worden sowieso vergoed en ons klachtenformulier (van wel 2 a4tjes)
worden naar het hoofdkantoor van d-reizen en naar gti gestuurd.

en grappige is dat wat in onze ogen uiteindelijk het kleinste probleem was (slechte transfer na het hotel toe, brutale hostess etc) dat ze daar misschien meer werk van kunnen maken dan dat we gedumpt werden
in Dortmund.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:29

Weet je zeker dat er geen bus stond? Ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt met DTI. Ik vloog naar Brussel ipv naar Amsterdam wat ook op het laatste moment gewijzigd was. Op Brussel stond toen niemand ons op te wachten en in eerste instantie was er geen bus. Na wat belletjes stond deze er wel maar onder een andere naam. De bus chauffeur had ook gewoon een lijst met namen. Helaas kon niet iedereen deze bus vinden en zijn we uiteindelijk vertrokken na 1 uur wachten. Heb je de reisorganisatie ter plekken gebeld waar de bus stond?

GTI heeft alle recht om vluchten te wijzigingen, dus wat dat betreft kun je niets. Ik snap ook niet zo goed waarom het een ramp is? Je hebt gebeld op Antalya, daar hebben ze je het uitgelegd dat je met dit vliegtuig mee moest. De stress die er bij komt is natuurlijk verre van prettig. Mocht de bus echt niet geregeld zijn kun je alleen hier declareren. Ik snap heel erg goed dat de terug reis vervelend gelopen is en de informatie voorziening vanuit GTI had naar aanleiding van jou verhaal beter gemoeten maar om dit nu een nachtmerrie te noemen?

Ook heb ik het zelfde meegemaakt met een andere reisorganisatie. Daar heb ik een klacht brief naar toe gestuurd en netjes antwoord op gekregen. Het kwam er op neer dat zij niet verantwoordelijk waren en ik dus niets vergoed kreeg.

Probeer je vakantie te herinneren ipv deze vervelende ervaring.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 16:47

Toen wij snachts om 3 uur gingen bellen zeiden ze dat we verplicht waren om naar Dortmund te gaan en daar per bus naar Dusseldorf zouden gaan.
Toen wij in Dortmund aankwamen, was er geen bus en geen aanspreekpunt van gti en deze was ook niet te bereiken (iemand was dit aan het proberen) Mijn moeder is toen naar D-reizen(in nederland) gegaan en zij hebben toen met GTI contact gehad. Deze noemde toen de tijd waarop de bus was vertrokken en dit was op een tijdstip dat wij nieteens geland waren! Dit telefoontje is gepleegd een half uur nadat we geland waren.

Het probleem dat die vlucht geweizigd is oke, maar de manier waarop ze met ons om zijn gegaan is gewoon niet menselijk (al vanaf dag 1 niet dus dit was de grote druppel)

we zien wel hoever we komen, hier op de reisbureau's hebben ze GTI er al uitgegooid wegens dit soort problemen. Maar voor ons nooit meer GTI

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:07

Wellicht kun je een organisatie benaderen die je meer kan informeren of misschien kan assisteren met deze klacht.
EU claim of Europees Consumenten Centrum bijvoorbeeld.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 13:15

Bedankt voor je reactie,
We zijn nu meer dan 3 maanden verder en D-reizen krijgt nauwelijks contact of verhaal van GTI.
Vorige week heeft D-reizen alvast de kosten van de bus en trein aan ons betaald, omdat hun zelf ook niet meer aan de tijdsduur naar ons toe hielden (binnen 10 weken het probleem oplossen)

This nu gewoon nog wachten op reactie/verhaal van GTI, maar of we die ooit zullen krijgen..