Ik vraag me wel eens af als ik een topic tegenkom over een bokker in het buitenland hoe ze daar aan gekomen zijn. Zelf zit ik 6 maanden in noorwegen via www.activityinternational.nl
Ik ben ook wel heel erg benieuwd, zelf lijkt het me heel leuk om dit volgend jaar te gaan doen. Dus ervaringen hiermee zou ik graag willen weten. Zelf lijkt het boerderijwerk me misschien wel leuk, maar andere ervaringen zou ik ook wel graag willen horen.
Wanneer ga jij naar Noorwegen Quera? En hoe ben je op het idee gekomen om dit te gaan doen, als ik dat vragen mag natuurlijk.
quera
Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-12 15:12
Ik zit er nu 3 maanden en nog 3 maanden te gaan. Ik ben gek op reizen en dieren. Hier zit ik in een gastgezin en help mee op de boerderij. Ik ben 1.5 dag vrij per week en kan dan doen wat ik wil.
Als je iets met paarden in het buitenland wil doen kan je zoeken op de site www.yardandgroom.com Ik heb daar heeel lang gezocht naar een plek in Spanje. Ik had ook meerdere mails gestuurd, maar of ik kreeg dan niks terug of ze zochten echt per direct iemand. Uiteindelijk ben ik viavia bij een lusitanofokkerij uitgekomen. Deze had ik ook al eerder op bokt gelezen maar omdat ik in eerste instantie met PRE's wilde werken had ik hier niet op gereageerd. Nu toch maar wel gedaan. 1 augustus vertrek ik voor sowieso 3 maanden en mogelijk langer!
Ik heb het via Eurohorsegrooms geregeld. 3 maanden New York, Amerika. Alweer 4 jaar geleden.
Caaroo
Geplaatst: 31-12-12 23:36
Topic is alweer van een tijdje geleden, toch even een reactie want ik kon geen recenter topic vinden hierover!
Ik ben 16, doe 5 VWO en mijn plan is om na school een tussenjaar te doen, dan wil ik het liefst met paarden aan het werk in het buitenland, allerliefst op hele verschillende plekken, omdat ik naast paarden ook heel geïnteresseerd ben in verschillen tussen culturen etc! Veel eisen, maar het is allemaal te regelen! Met een beetje geluk begint dat tussenjaar in de zomer van 2014 en ik ben veel te ongeduldig, dus ik heb voor deze zomer ook al heel wat lopen zoeken op http://www.workaway.info. Een absolute aanrader - de site is niet specifiek gericht op paarden, maar goed zoeken beloont enorm. Ik begon met een adres in Portugal, echt een prachtplek, maar ik kreeg maar geen reactie... Toen een adres in Duitsland gemaild en boem, raak Eergisteren kwam er dan een mailtje binnen uit Portugal, ook daar was ik welkom... Balen, maar komende zomer ga ik dus alsnog op pad en daar ben ik heel blij mee.
Workaway heeft het principe dat je als vrijwilliger bij mensen komt werken in ruil voor kost en inwoning, je verdient er dus meestal niks aan, althans in geld niet. Je krijgt er wel vaak een waanzinnige ervaring voor terug!