Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 15:31

Eindelijk!!!

Ik wil al zooooo lang in Spanje werken met paarden! Mijn eerste plan was om dit met PRE's te doen, maar het zijn nu toch lusitano's geworden. Deze kans moest ik grijpen!
Ik ga werken bij Finca La Donaira te El Gastor. Dit ligt op de grens van de provincie Malaga/Cadiz.

In eerste instantie blijf ik daar 3 maanden. Bevalt het van beide kanten goed dan blijf ik langer! Als het goed is ga ik 1 augustus al vliegen. Nu in deze twee weken dus dingen regelen enzo en dan gaaaan!

Ik vind het super spannend! Zeker omdat ik ook nog geen spaans ken. Elskevree hier op bokt werkt daar ook, die is 2,5 jaar geleden naar Spanje vertrokken zonder een woord spaans te kunnen en die kan het nu ook, dus komt vast wel goed! Er zijn ook wat buitenlanders dus als ik iets niet begrijp kan iemand het wel voor me vertalen.

Ik wil hier updates gaan plaatsen om zo iedereen op de hoogte te houden! Ik heb er echt onwijs veel zin in!!!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:12

Spannend, wat een leuke kans! :D Ik trouwens denk dat dit niet de meest geschikte plaats voor je topic is. Waarschijnlijk zul je meer reacties krijgen als het verplaatst wordt. Ik heb de TEM-knop al even gebruikt.

ElSea

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 17:48

Wauw lin! Eindelijk!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:27

leuk hoor ben jaloers

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 20:30

goeroe schreef:
Spannend, wat een leuke kans! :D Ik trouwens denk dat dit niet de meest geschikte plaats voor je topic is. Waarschijnlijk zul je meer reacties krijgen als het verplaatst wordt. Ik heb de TEM-knop al even gebruikt.

Oke ja ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen. Als een mod het naar een betere plaats kan verplaatsen vind ik het prima!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 21:52

Ticket is geboekt!! :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:03

Waauw wat cool zeg! Hoe is dit uiteindelijk tot stand gekomen? Vanuit je opleiding o.i.d.? Verblijf je in een gastgezin? Is het een betaalde stage? Wil er alles van weten ;-)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 05:49

leuk zeg! Ik zit nu 3 maanden op een ranch in Amerika, helaas zit mijn tijd er al weer bijna op. Als het had gekund had ik langer gebleven :j lijkt me nog steeds gaaf om eens ergens anders heen te gaan zoals spanje, zweden of noorwegen ofzo om te werken met paarden :P

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:05

HK ---> BEU

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:01

NathalieW schreef:
Waauw wat cool zeg! Hoe is dit uiteindelijk tot stand gekomen? Vanuit je opleiding o.i.d.? Verblijf je in een gastgezin? Is het een betaalde stage? Wil er alles van weten ;-)

Ik heb maaaaaanden elke dag op de site van yardandgroom gekeken. Soms als ik een leuke advertentie zag had ik gereageerd, maar zonder resultaat. Of ik kreeg geen eens een mail terug of ze zochten echt per direct iemand. En omdat ik pas kan vertrekken vanaf 1 augustus werkte dat niet.

De week van 30 juni tot 7 juli ging ik een week ponykamp begeleiden. Het meisje wat daar de paarden beleerd werkt hier in NL op een stal. De eigenaresse van die stal heeft ook wel eens paarden uit Spanje gehaald. Zodoende had zij een mail van Elske gehad of zij nog iemand wist. Ik heb die mail dus doorgestuurd gekregen. Toen ik het bericht las ging er een lampje bij me branden dat ik die advertentie al eerder had gelezen. Hij stond ook op bokt namelijk maar ik had toen niet gereageerd omdat het Lusitano's waren en geen PRE. Nu dit keer toch maar wel gereageerd en toen ging het heel snel.

In de zomermaanden verblijf je op het terrein met de andere WWOOFFers, die werken/wonen daar ook namelijk. Je verblijft dan in tenten (zo'n grote tipitent) of in een gebouw. Ligt aan hoe de situatie dan is. In de wintermaanden verblijf je vanwege de kou bij iemand thuis.

Het is geen betaalde stage. Ik heb gevraagd of er een mogelijkheid is tot zakgeld na die 3 maanden maar dat moest ze aan dr hogere vragen. Wel vergoeden ze mijn vliegticket als ik langer dan 3 maanden blijf.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:05

Wat gaaf, heel veel plezier en succes met het regelen van alles!

Spaans heeft een heel makkelijke grammatica, en veel woorden lijken op Engels en/of Frans. Komt vast goed :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 11:08

Nou Frans kan ik voor geen mogelijkheid :P Engels dan weer wel.

@lifaya: super leuk dat jij in Amerika zit! Ik had ook een optie om naar Amerika te gaan.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:49

Koper schreef:
Spaans heeft een heel makkelijke grammatica, en veel woorden lijken op Engels en/of Frans. Komt vast goed :)

Tja, gemakkelijk vergeleken met welke andere taal? Spanjaarden praten snel en meestal met een flink accent waardoor je zonder studeren er een flinke dobber aan gaat krijgen om de taal 'op te pikken'. Hoe jonger hoe gemakkelijker natuurlijk, mijn zoontje van 3 leert het spelenderwijs van z'n vriendjes en op school.
Maar wij zelf hebben het de eerste 1 a 2 jaar echt wel moeilijk gehad hoor, en nog steeds gaat het niet foutloos. Juist het juiste gebruik van bijv. de 2 verleden tijden, vele onregelmatige werkwoorden (die daardoor wel 40 a 50 verschillende vervoegingen per werkwoord kennen, die allemaal ook echt gebruikt worden in de dagelijkse spreektaal), de subjuntivo (aanvoegende wijs)...

Maar wel heel veel plezier alvast, want je gaat vast een onvergetelijke supermooie tijd tegemoet en misschien wil je wel nooit meer weg uit Spanje (net als ik :P )!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:55

Vergeleken met alle andere Indo-Europese talen :+ Juist in een spaanstalige omgeving pik je het Spaans veel sneller op en wen je ook aan de variant die ter plekke gesproken word. Ik moest destijds binnen 3 maanden genoeg Spaans spreken om gewoon naar school te kunnen en natuurlijk sprak ik het niet perfect maar goed genoeg om normaal te kunnen functioneren. Niemand die TS erop zal aankijken als ze een keer ser en estar verwisselt, het gaat er toch om dat ze kan communiceren?

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:03

Wat leuk zeg!
Je klinkt lekker enthousiast dus het komt vast goed!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 13:10

Ach het wordt toch wel handen en voetenwerk in het begin :P En gelukkig is Elske nederlands dus kan altijd naar haar toe als het echt niet lukt :P

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:15

Leuk! Ik vertrek 3 augustus ook naar Spanje om op een manege te helpen, maar dan voor 3,5 week :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:32

Super gaaf!
zoiets wil ik ook nog gaan doen..
maar eerst studerennn :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:29

Ingrid_92 schreef:
Leuk! Ik vertrek 3 augustus ook naar Spanje om op een manege te helpen, maar dan voor 3,5 week :)

Ook super leuk dus!!!

Ik ben wel blij dat ik zo weg van de regen hier ben! Ben echt compleet natgeregend vanmiddag!!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:01

Wat gaaf zeg!

Ben je nu al een beetje aan het oefenen met spaans spreken?
Ik heb zelf een jaar spaans gehad, en pikte dit vele malen sneller op dan frans! :j

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:02

Gaaf zeg! Supersuperveel plezier!! :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 17:03

Ik heb een boekje om de basis van spaans te leren, maar dit is nog wel moeilijk. Er is natuurlijk zooooooo veel te leren, dat gaat echt niet zomaar :P

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:16

Nee inderdaad, is het geen mogelijkheid om een soort van bijles te nemen nu je nog in NL bent? :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 17:25

boooo schreef:
Nee inderdaad, is het geen mogelijkheid om een soort van bijles te nemen nu je nog in NL bent? :)

Ik zou niet weten wie er hier in mijn omgeving spaans kent. En ik ben hier nog maar 2 weken en heb het wel redelijk vol staan in die 2 weken, dus heel veel tijd heb ik ook niet. Ach het komt vanzelf goed!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:35

Hey, geweldig!!! Is dat een stoeterij???
Mijn ouders wonen in Puerto Banus (Marbella), in september ga ik samen met mijn beste vriendin op vakantie. Wij willen dan een stoeterij bezoeken in de buurt, mss dan daar?