Tips gevraagd: Must see/do Zweden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Tips gevraagd: Must see/do Zweden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 18:23

Degene die bekend zijn met Zweden kunnen mij vast wel helpen! Wat moeten we nou echt beleefd hebben tijdens ons verblijf in Zweden? Er is op internet natuurlijk een hoop te lezen hierover, maar dat komt allemaal een beetje op hetzelfde neer en ik weet zeker dat er nog veel meer leuks te beleven is. Het hoeft niet toeristisch te zijn.
Wat we sowieso willen gaan doen is natuurlijk kanoën/kajakken/varen, quad rijden/off roaden, de natuur in/wandelen/foto's maken, ook de steden in, en het liefst ook nog wel naar een dierenpark oid. We zijn ook wel weg van ruïnes ect.
Hebben jullie een tip wat/waar o.a. deze activiteiten echt aan te raden zijn, of meerwaarde hebben ten opzichte van andere plaatsen?
We zitten redelijk in het midden en gaan naarmate de trip vordert meer noordelijk (niet totaan de noordkaap). We pakken ook een stukje Noorwegen mee (aan de Zweeds grens). We beschikken over een auto en zijn niet te beroerd een stuk te rijden (zou dan ook wel een beetje het verkeerde land zijn :P)
Brand maar los zou ik zeggen! (:

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:11

In Noorwegen is lofoten erg mooi :j Ik woon er redelijk dichtbij en ga m'n ouders er zeker mee naartoe nemen als ze op visite komen. En op Hinnøya waar ik woon heb je een orka safari . Ik weet niet wanneer je gaat?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:47

Rijden bij de sun dance ranch, elanden gaan spotten, kamperen enz. Zweden is echt een fantastisch land, jammer genoeg is het er erg slecht weer momenteel, anders hadden wij er volgende week ook gezeten!

eponine

Re: Tips gevraagd: Must see/do Zweden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:47

In hinnoya een orca safari? In de zomer? Tijd om te googlen!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 21:01

Klinkt interessant, bedankt voor de tips :) we gaan volgende maand, geloof niet dat het dan echt orka tijd is...
De website van de Sun Dance Ranch ziet er veelbelovend uit, en ligt ook zowaar redelijk op de route! ga me er ff op storten, bedankt :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:37

Op de weg 172 (geloof ik) is van alles te zien en te doen,meer is ook een elanden opvang waar je heeeel dichtbij ze kunt komen, er zijn veel beverburchten te zien en leuke dorpjes.
Veel plezier!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:40

Misschien kan je een kleine trektocht doen met een kano?

Heb ik ook gedaan, 200 km in 2 weken, maar er bestaan ook kleinere :P Maar het was echt geweldig!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 04:00

eponine schreef:
In hinnoya een orca safari? In de zomer? Tijd om te googlen!

Jup de eerste tocht is er vorige week uitgegaan. Weet niet tot hoelang die tochten duren
Www.lsBs.no

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 15:44

Omdat je zei dat je van ruïnes houdt moest ik meteen aan Läckö Slott denken. Weliswaar geen ruïne maar wel een prachtig oud slot met schitterende tuinen erbij. Toen wij er waren heb ik op het weggetje er naar toe een eland gespot. http://www.lackoslott.se/

Verder omdat je schreef dat je richting Noorse grens gaat zou je kunnen kijken om op Ristafallet camping te kamperen of een stuga te huren. De Ristafallet is één van de mooiste watervallen uit Zweden (de waterval uit de film van Ronja de Roversdochter), en deze camping is er echt direct naast. De natuur is er schitterend om te wandelen en het ruige water is echt machtig mooi. http://www.ristafallet.se/index.php?lang=nl

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 18:37

Goede tips! de watervallen stonden inderdaad al op de planning! leuk dat het nog even bevestigd wordt :)
Het Slot staat genoteerd! Bedankt!

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:33

Ik weet niet of je gaat kamperen? Dan zou ik niet al te lang bij de Ristafallet staan. Het is schitterend, het water is machtig mooi. Maar na twee dagen in je tentje ernaast liggen wordt je heel erg gek van die constante herrie die niet ophoudt...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:56

wat leuk dat je naar zweden gaat, ik ben verliefd op het land geworden, en op mijn vriend daar :+ ik woon er zo'n beetje half, wil ook heel graag binnen een jaar emigreren, zelf woont vriendlief in Göteborg dat is een fantastische stad, mijn schoonouders wonen in Borås nu ja in de bossen naast borås :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:41

Oh, ik zou zoooo graag nog een keer naar Zweden gaan! Veel vrienden van mij wonen daar en 't lijkt me echt een super gaaf land :D
Doe je nog een verslagje? :D

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 18:30

Bedankt voor alle tips!
Het aftellen is nu echt begonnen, we hebben er zin in :) de grootste invullen gaan we gewoon daar wel verzinnen komen we zo langzamerhand achter ;)
Ik zal zeker een verslagje doen als we terug zijn!