Spoed! Vraag mbt paspoort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Spoed! Vraag mbt paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:20

Hallo allemaal,

Ik woon doordeweeks, als ik college heb, op kamers in Utrecht. Om een uitwonende beurs te krijgen moet ik ook ingeschreven staan in Utrecht. Nu moet ik mijn paspoort verlengen, maar ik neem aan dat dat alleen in Utrecht kan? (dit houdt in dat ik dus twee keer speciaal daarvoor naar Utrecht moet omdat ik nu ivm de vakantie bij mijn moeder in Zwolle zit).

Ik moet mijn paspoort verlengen om de volgende reden:
Ik ga in december 2012 naar Amerikca, maar mijn paspoort verloopt in november 2012. We moeten nu de vliegtickets boeken, maar kan ik dat boeken met dit paspoort als ik dus tijdens de reis een nieuw paspoort heb? Of krijg ik daar problemen mee?

Ik heb weinig zin om twee keer een treinkaartje te kopen plus de kosten van het paspoort, en het vrij vragen op mijn werk om die trip te maken, die twee dagen verdien ik dan dus niets, dan wordt het wel een duur grapje. Als dat nodig is, dan moet het maar. Maar ik wilde het toch hier even vragen indien het toch niet nodig is om dit nu halsoverkop te gaan doen ;) .

Alvast bedankt voor de reacties!

troi

Re: Spoed! Vraag mbt paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:21

Boeken met nieuw paspoort, anders krijg je idd gedonder.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:25

Damn! Heb ik weer.... Ik dacht het al wel. Maar nu duurt het dus nog langer tot ik dat kreng heb. Met mijn rijbewijs was het ook al zo'n gezeur...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:30

Weet je dat zeker troi?
Ik heb ook al ns geboekt met n paspoort die tijdens de reis zou zijn verlopen geen probleem hoor :n
Anders gewoon even bellen of t een probleem is?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:27

Boeken kan volgens mij zonder paspoort , alleen voor je esta heb je een paspoort nodig dat langer geldig is dan je reis... Wij hebben bij het boeken geen paspoorten nodig gehad (broertje had er namelijk niet eens 1).

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:37

Ik geloof dat voor je vliegticket het geen bal uitmaakt, maar voor een visum moet je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Neem aan dat je geen visum gaat haen voor je vakantie in de VS. Dus maak je niet druk. Je paspoort kan echter wel lang op zich laten wachten ivm vakantie en ook ivm de nieuwe regeling dat kinderen nu ook hun eigen id moeten hebben en niet meer in het paspoort van hun ouders mogen staan. Dus er is een lichte drukte onstaan voor paspoorten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:26

Je hoeft met boeken toch niks te doen met je paspoort? Ja, de gegevens als naam enzo moeten exact overkomen, maar je paspoortnr (wat wijzigt) hoef je niet door te geven.
Maar misschien is dat bij de VS anders ivm strengere regels?? Neem aan dat je dat ff na kan vragen bij instantie waar je boekt.

edit: ik weet niet op welke tijden je werkt, maar je kan ook op donderdagavond terecht in Utrecht.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:21

LecyTinker schreef:
Ik geloof dat voor je vliegticket het geen bal uitmaakt, maar voor een visum moet je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Neem aan dat je geen visum gaat haen voor je vakantie in de VS. Dus maak je niet druk. Je paspoort kan echter wel lang op zich laten wachten ivm vakantie en ook ivm de nieuwe regeling dat kinderen nu ook hun eigen id moeten hebben en niet meer in het paspoort van hun ouders mogen staan. Dus er is een lichte drukte onstaan voor paspoorten.

TS wil nu boeken en je Tatyana zegt het al....het halen van ESTA is verplicht (kost overigens ook geld)als je de VS in wilt.
Er moet vanalles worden ingevuld voor de ESTA o.a je paspoornummer en tot wanneer deze geldig is. Dus er 1 aanvragen kan TS nog niet. Zonder ESTA word je niet toegelaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:24

Als TS haar esta aanvraagt in november moet het geen probleem zijn toch, voor het boeken van het ticket is het ook geen probleem aangezien je paspoortnummer hetzelfde blijft. Voor de zekerheid kan je het beste nog even navragen.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:28

Hieraan hoef je niets na te vragen...

Pas bij de ESTA aanvraag vul je deze gegevens in, die staan helemaal niet op je ticket. Vaak willen ze voor boeking je BSN en je naam ed. Bij de ESTA aanvraag willen ze echt alles van je weten. Regel die uiterlijk een maand voor vertrek.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:30

tickets heb je inderdaad geen nieuw paspoort voor nodig. Als je dan in september een nieuwe aanvraagt kun je daar je visum in laten zetten.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:05

diddletje schreef:
tickets heb je inderdaad geen nieuw paspoort voor nodig. Als je dan in september een nieuwe aanvraagt kun je daar je visum in laten zetten.

ESTA zetten ze niet in je paspoort, het is een formulier die je uit moet printen, nadat er akkoord is gegaan met je reis naar de VS.
Bij de douane kunnen ze erom vragen, maar als het goed is staat het ook in hun computersysteem dat je reistoestemming is goedgekeken.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:57

Esta ken ik niet ik heb alleen een werkvisum gehad en dat moest in het paspoort ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:49

[HTT] >> [BEU]

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:11

Wij hebben eind 2011 onze zomervakantie geboekt.
Toen ook netjes de paspoortgegevens doorgegeven.
Mijn man heeft in mei zijn nieuwe paspoort opgehaald.
Gegevens gemaild naar het reisbureau en zij passen het aan op de tickets.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:39

Voor het boeken maakt het niet uit of je een nieuw of oud paspoort gebruikt, als hij tijdens de reis maar geldig is,

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:55

Mijn vriend had niet eens een paspoort en hebben ook gewoon een vakantie geboekt naar de Malediven. Je hoeft alleen je paspoort naam door te geven bij boeking.