Must see things Peschiera del garda - Gardameer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Must see things Peschiera del garda - Gardameer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 11:47

Hallo bokkers,

Binnenkort vertrek ik voor twee weken naar camping wien in Italie, peschiera del garda.
Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die leuke winkeltjes of dingetjes in de buurt weten. Kon op internet niet heel veel vinden.

:)

Anoniem

Re: Must see things Peschiera del garda - Gardameer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:09

ik lees even mee, maandag avond vertrekken wij ook naar het gardameer. ook bij peschiera del garda in de buurt. ben er vorig jaar wel geweest maar lees even mee.

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:01

Ik ben meerdere malen op campings in Peschiera of Lazise geweest. Lazise is een stadje die je echt bezoeken moet, naar mijn mening het leukste en gezelligste stadje rondom het Gardameer. Erg leuke (kleding) winkeltjes en er zit een zéér goede ijssalon, daar kwamen wij elke dag een ijsje halen. Weet alleen niet meer hoe die tent heet, niet in de haven halen, dat ijs is niet te eten, haha. Ergens in een steegje achter het haventje.

Verder is Sirmione ook een leuke plaats om te bezoeken. Het kasteel en centrum is gebouwd op een schiereiland.
Ook Peschiera zelf is een leuk stadje. Iets minder groot en oud dan Lazise, maar zeker ook goede ijssalons en leuke winkeltjes. Ook de marktjes van Lazise of Peschiera bezoeken!

Mijn ouders zijn nog een dag naar Verona geweest en hebben onder andere Casa di Giulietta bezocht, huis van Julia (Romeo en Julia) Waarschijnlijk wel erg druk om rond jullie tijdstip te bezoeken. Maar de stad is zeker een aanrader.

Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:05

marktjes zijn we idd ook heen gegaan vorig jaar. Verona ben ik ook geweest, was idd wel druk maar niet over vol. Ook nog in milaan geweest, maar alleen een aanrader als je de hele dag wil shoppen. is geen toeristische stad.

wij vertrekken over 11 uur :D

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:07

Oei jaloers! Ik moet nog anderhalve week wachten voordat wij naar de zon vertrekken (Kroatië, Sibenik)

Op Zoover staan trouwens ook veel aanbevelingen en tips. Als wij op vakantie gaan naar een nieuw gebied neem ik dit altijd goed door voor leuke uitstapjes en ideeën!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:11

De genoemde dorpjes Peschiera, Laszise en Sirimione zijn vrij toeristisch maar wel leuk. Vooral peschiera heeft een paar leuke restaurantjes en leuke kledingwinkels. Verona zou ik naar toe gaan een dag, zoek het liefst een dag uit dat het niet al te warm is, want je verbrandt er levendig. Verder zijn wij niet geweest ivm met kind.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:31

Venetië ;). Met de trein vanuit Peschiera prima te doen !! Ik ben jaloers, ik moet nog 6 weken wachten tot ik weer naar Peschiera mag. Wij zijn al 8x geweest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:06

verona valt opzich best wel mee qua verbranden. de straten waren bij ons toen helemaal in de schaduw.
wij zitten metons appartement bij gardaland in de buurt dus willen ook een dagje naar gardaland/canevaworld :)

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:38

_lauraaa_ schreef:
verona valt opzich best wel mee qua verbranden. de straten waren bij ons toen helemaal in de schaduw.
wij zitten metons appartement bij gardaland in de buurt dus willen ook een dagje naar gardaland/canevaworld :)

De winkelstraten zijn met volle zon gewoon te doen hoor in Verona :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:43

Plaatje1990 schreef:
_lauraaa_ schreef:

De winkelstraten zijn met volle zon gewoon te doen hoor in Verona :).

idd :) vorig jaar ook met 34 graden gewinkeld in verona. We hadden ook nog 1 hond bij ons. was heel goed te doen.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:59

Haha wij hadden ook vorig jaar in Verona de hond bij, grappig :P

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:11

Thanks allemaal! :) Ben inmiddels weer thuis.

We zijn naar Milaan en Venetie geweest, was nog wel een eindje met de auto. Venetie vond ik tegenvallen, Milaan was geweldig!
Voor de rest naar Verona, Malcesine, Bardolino etc. Allemaal erg leuk :D

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 15:08

Minjon schreef:
Thanks allemaal! :) Ben inmiddels weer thuis.

We zijn naar Milaan en Venetie geweest, was nog wel een eindje met de auto. Venetie vond ik tegenvallen, Milaan was geweldig!
Voor de rest naar Verona, Malcesine, Bardolino etc. Allemaal erg leuk :D

Fijn dat het leuk was :). En venetië tegengevallen ? Jammer ! Is mijn lievelingsstad en kom er dit jaar voor de 15e keer :). Moet wel zeggen dat je de plekjes moet weten en die staan niet in een toeristenboekje :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:11

ik ben ook net vannacht terug gekomen. Wij hadden een appartement in Castenuovo del Garda. Recht tegenover gardaland. Venetië zijn we dit jaar niet geweest. Dat vond ik de vorige keer ook niet zo geweldig. Verona zijn we dit jaar wel weer heen geweest en dat vind ik echt een mooie stad. Verder zijn we nog naar Bardolino,Lazise en Peschiera. Verder zijn we nog gaan klimmen in san zeno di montagna. We hebben 2 keer 1 speedboot gehuurd en met de band over het water gescheurd :D gardaland geweest, canevaworld en sealife.
Alleen het uitgaan valt flink tegen. We zagen 1 flyer liggen van lifeclub primo. er gingen gratis shuttlebussen naartoe. dus wij gesmst dat we meegingen want je moest reserveren. bus zat prop maar dan ook propvol. nou, toen we daar aankwamen was het echt een heel sjiek ding. alles wit binnen en zeker niet wat je verwacht van wat op de flyer stond. toen we naar de prijs gingen kijken maar snel omgedraaid. 8 euro voor 1 glas bier en 10 euro voor 1 coctail. de mensen die naar binnen gingen, gingen ook net zo snel weer naar buiten. dus buiten geprobeerd een taxi te bellen maar dat lukte niet. na anderhalf uur buiten een taxi zoeken zijn we naar de dichtsbijzijnde bar gelopen en hebben we hem gevraagd voor een taxi te bellen. die stond binnen 2 minuten voor de deur!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:59

Ik ga 17 augustus naar een camping in Pesciera.
We gaan iig naar Milaan, Venetie en verder hebben we nog niet echt iets gepland, waarschijnlijk zal het wel Gardaland/waterpark worden.

Waren er verder ook nog uitgaansmogelijkheden _lauraaa_?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 01:42

Laura, was dat het feest dat op dinsdagen in Bardolino is met Nederlandse DJ's?
Uitgaan vond ik inderdaad ook niks daar. :n

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:04

Iemand die camping Butterfly kent? Heb er vorig jaar 6 weken gewerkt!

Ik ben een keer leuk uitgeweest in desenzano, geen idee meer hoe het heette, lag ergens in een industriegebied!
Verder zou ik de plaatselijke festivalletjes in de gaten houden, die zijn ook erg leuk om te bezoeken!
Sirmione is erg mooi, wel veel toeristen, maar dat hou je altijd aan het gardameer.
In Peschiera zelf is elke maandag een markt die wel leuk is om eens te bekijken.
Verona, een uurtje rijden, is ook ECHT heel mooi! De stad van Romeo en Julia, en zeker een uitstapje waard!

Ik heb heel weinig vrije dagen gehad vorige zomer, dus helaas niet meer van de omgeving kunnen zien... ;(

Edit:
Mijn stam kroeg was café Momus, erg gezellig! Worden ook wel eens feesten georganiseerd.
Veel buitenlanders van camping (zowel toerist als personeel)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:10

Ik ben dit jaar ook in Italië geweest. Verona inderdaad erg mooi, wel toeristisch maar zeker de moeite waard. Voor mij had alleen de Arena niet gehoeven, ik vond het erg tegenvallen gezien je nergens echt de historie of iets dergelijks kon lezen/horen. Ook kon je maar naar een klein stukje van de hele Arena.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:11

Ik ben niet in de Arena geweest, leek me alleen leuk om er ook daadwerkelijk een opera te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:37

Minjon schreef:
Laura, was dat het feest dat op dinsdagen in Bardolino is met Nederlandse DJ's?
Uitgaan vond ik inderdaad ook niks daar. :n

wij zijn geloof ik op de woensdag gegaan. was inderdaad niks aan.

Weet dat in Caneva ook een disco is. Maar dat vonden wij ook niet zo geweldig. liepen heel veel figuren rond die duidelijk pillen of iets anders gepakt hadden.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:39

Wij gaan waarschijnlijk naar een hotel in Tremosine, aan het Gardameer. (18 aug)
Ik ben er nog nooit geweest maar we willen zeker wel wat dingen bezoeken. We gaan 8 dagen, dus niet vreselijk lang, maar Verona lijkt me sowieso erg leuk. Verder zal ik dit topic nog eens doorspitten. Ik zag al een aantal keer Gardaland staan ofzo..even opzoeken wat dat is

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:45

Gardaland is een vergelijkbaar pretpark als de Efteling ;). Canevaworld is ook een enorme aanrader als je van waterparken en veel glijbanen houdt :).

Ik ga de 25e voor 3 weken!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:53

Oh dat Canevaworld klinkt dan leuker! Oh heerlijk zeg 3 weken! Dat zit er bij ons niet in, maar ik ben allang blij als we gaan, ben wel echt aan een vakantie toe. Thuis heb je altijd nog zoveel te doen, dan is de vakantie toch anders