Tips voor rondreis Florida?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Tips voor rondreis Florida?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 20:02

Hoi!

Natuurlijk zag ik het USA-topic staan, maar dit lijkt me wat specifieker... ;)
Na dagen (ahum, wekenlang) Googlen zie ik door de bomen het bos niet meer. Daarom hoop ik hier op ervaringstips!

Ik wil (waarschijnlijk in december) naar Florida.
Wat móet je gezien hebben? Wat zijn de echte aanraders van de Sunshine state?
En zijn er ook dingen die jou werden aangeraden, maar die je toch niet zo leuk vond?

Ik ben benieuwd. Ik heb nu al moeite te bedenken wat ik precies wil zien... :D

Budgettips zijn eveneens welkom!

Sjimmy

Re: Tips voor rondreis Florida?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 20:31

hier staat ons reisverslag www.petart.nl/florida. Dan kun je er zelf uithalen wat je mooi vind. Voor de kust zou ik echt naar de westkust van FL gaan, supermooie witte stranden, blauw water. Oost was dat toch minder.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 20:47

Bedankt! Ik had de westkust inderdaad op mijn lijstje. Waar weet ik nog niet precies... :D
Is Palm Beach de moeite waard (als je er geweest bent), aangezien dat wel in het oosten ligt? Of is het, als je toch al de westkust pakt, over te slaan?
Ik ga je link eens bekijken. :)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:02

http://goo.gl/maps/fQ1t Siesta Key waren we :). Wij hebben aan de oostkust Ft. Lauderdale aangedaan, ik kan dus niet echt vergelijken.
The Keys zijn natuurlijk een aanradar! En met een Airboat de Everglades in voor de krokodillen.
Aan de oostkust hebben we ook gezwommen/gevaren met Manatee's super gaaf! Dat was in de buurt van Spring Hill.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 21:23

Het klinkt echt heel gaaf... haha ik ben zo benieuwd wat mijn reis uiteindelijk wordt en hoe ik het vind!
Everglades staat zeker ook op mijn lijstje, net als de Keys :j Maar alle tips zijn welkom, want ik ben momenteel bezig te kijken wat ik graag wil zien. Van daaruit probeer ik een rit uit te stippelen en kijk ik of ik alles zelf regel, of dat ik toch voor een meer kant en klaar pakket ga om te boeken. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:33

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:45

Zo'n 15 jaar geleden heb ik een rondreis gemaakt door Florida. Een maand met een huurauto kriskras door Florida. Idd de Keys waren erg mooi, Maimi en Maimi beach is een aanrader. Ik vond Disney World beetje tegenvallen, maar dat is persoonlijk. Als buitenlander betaal je meer voor entreekaarten dan als Amerikaan. Misschien hier al voordelige kaarten boeken als je er heen wilt? Universal Studio's vond ik 10 x leuker. Hotelletjes zijn erg goedkoop en hadden we thuis vooraf geboekt. Het eten daarin tegen vond ik erg duur.

De mensen zijn (overdreven) vriendelijk. "Watch you step" hoor ik ze nog zeggen :-)
We werden vooraf en bij aankomst erg gewaarschuwd voor criminaliteit. Zeker niet met een landkaart in je auto stoppen om de weg te zoeken, maar gewoon blijven doorrijden. Allee, nu is er de TomTom :-)
Huurauto's waren toen niet te onderscheiden en van criminaliteit gelukkig niets gemerkt. Reisje heeft ons al met al toendertijd 10.000 gulden gekost. Alles thuis vooraf uitgestippeld en geboekt qua hotels en huurauto.
Leuk om eens geweest te zijn, maar als ik het geld nog een keer kon uitgeven zou ik voor Zuid-Afrika gaan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:31

Ik heb in januari Miami - Key West - Everglades - Fort Myers - Orlando gedaan. December/januari is de ideale periode voor Florida :j Je hebt mooi weer, 20-30° maar het is niet té heet. Maar er zijn natuurlijk wel veel toeristen.

Miami moet je zeker doen, een leuke stad waar een toffe sfeer hangt en waar altijd veel te zien en te doen is. Key West is behoorlijk toeristisch maar een leuk stadje (en meest zuidelijke punt van continental Amerika), heerlijk weer heb je daar in de winter! En de rit van Miami via alle Keys naar Key West is prachtig. Everglades National Park is ook zéker aan te raden, daar hebben we een tramtour van 2u gedaan en dan krijg je uitgebreid info over de natuur, de dieren die er leven enz. Heel erg interessant, en je ziet ook erg veel dieren. En in Everglades moet je zéker ook een swamp tour doen, dan ga je met een airboat het moeras in om alligators en vogels te spotten. (Tip: doe het in de namiddag/vooravond, wanneer de zon ondergaat en er veel vogels zijn). Wij sliepen toen in Naples, een mooi stadje naast het park en waar je 's avonds erg lekker en gezellig kan eten. In Fort Myers kan je naar de winter estate van Edison en Ford gaan, dat is ook zéker een bezoekje waard!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:51

Alles wordt hierboven al genoemd zo'n beetje. Zelf vond ik Kennedy Space Center ook leuk om te zien en een stukje verder naar boven, Daytona Beach, waar je toen iig met de auto het strand op kon en het stadje St. Augustine. Cypress Gardens vond ik ook mooi, maar weet niet of dst nu nog bestaat.
En verder natuurlijk shoppen en als het weer goed is een van de waterpretparken bij Orlando meepakken.
Als je gaat zou ik voor de Kerst gaan, daarna begint het hoogseizoen en wordt alles echt veel en veel duurder.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:17

Bedankt Yasmine en Fitzroy!

Ik wil inderdaad voor kerst gaan, waarschijnlijk de eerste twee weken van december (of daar in de buurt).

Ik heb inmiddels één en ander op mijn lijstje staan en ga nu kijken hoe ik dit het beste kan realiseren! :)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:30

Kanotocht Juniper Run, kantotocht Silver River,zwemmen met Manatees Crystal River/Three sisters spring, fietsen door het Ding Darling Wildlife Refuge op Sanibel Island, picknicken op Captiva Island in de hoop dolfijnen of vliegende roggen te spotten, guided mangrove kayaktour vanuit Everglades City,
Rijden van de Loop road of de Janes scenic road of de Turner river road door de Everglades ( onverharde wegen wat betekent dat je deze wegen illegaal rijdt met een huurauto en je niet verzekerd bent mocht er iets gebeuren), Aningha trail en Jumbo Limbo Tree trail, snorkelen bij John Pennekamp, dineren bij het Morada Bay Cafe op Islamorada, Tarpons voeren bij Robbie's Islamorada, trail lopen door het Bahia Honda State park. Op Key West de standaard dingen bekijken en in Miami de hop-on hop-of nemen.

Of alles echt de moeite waard is weet ik niet. Volgende week zullen we het ervaren. :D
Maar ik heb zoveel vooronderzoek gedaan (maandenlang gegoogled, reisverslagen gelezen en honderden filmpjes op YouTube bekeken) dat ik niet denk dat het tegenvalt.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 07:18

Nou, veel plezier, ik hoor het graag van je. :D

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 00:47

Ik ga in september en heb nu een aardig lijstje gemaakt. Ik vlieg op Atlanta en ga via de oostkust naar Key West, vanaf daar via de westkust weer omhoog (en naar het midden, wat we tegen komen). Wij hebben alleen een ticket geboekt en ik snap helemaal wat je bedoelt dat je niet weet waar je moet beginnen.

Ik heb inmiddels een word bestandje van drie bladzijdes (en nog niet af!) met alle aanraders die ik ben tegen gekomen op internet. Ik weet natuurlijk niet of het écht leuk is, dat moet de tijd leren :+

Kort overzichtje van wat ik nu heb:
- The Keys: op Key West schijn je de sunset op Mallory Square mee te moeten maken, Duval street boulevard, een bezoekje aan Sloppy Joe's te moeten brengen, schijnt het super te zijn te zwemmen bij Bahia Honda State Park / Milemarker 35. Ik lees allerlei goede verhalen over het prachtige uitzicht en tafels op het strand bij het Morada Bay Café bij Islamorada. Een collega raadde the Duck Key Hawks Cay resort aan als fantastisch. De beste Key Lime Pie is bij Nelly and Joe's volgens horen zeggen.
- Miami: hier schijnt het leuk te zijn een bezoek te brengen aan de Venetian Pool. Het lekkerste ijs bij de Coldstone Factory en het strand bij South Beach.
- Golf van Mexico: leuke mall in Ellenton, in de buurt van St Petersburg: 5461 Factory Shops Boulevard. Het Salvador Dali museum wordt overal aangeraden in St. Petersburg. Busch Gardens in Tampa schijnt heel leuk te zijn (pretpark en safaripark).
- In plaats van The Everglades gaan wij naar Okefonekee in zuid Atlanta (noord Florida). Minder toeristisch en leuker (uit betrouwbare bron :') )

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 23:11

Dankjewel Lizzle! Ik heb nu een globaal schema met waar ik heen wil. Ik begin in Orlando en ga via de Westkust (Clearwater, St. Petersburg, Fort Myers, Naples) naar beneden. Bij Naples steek ik over naar Fort Lauderdale / Miami. Net daarvoor ga ik denk ik winkelen (heb een mall aangereden gekregen, ligt in het plaatsje 'Sunshine' - hoe verzin je het). Vanaf Miami (of de Keys) pak ik een dag Everglades mee. Daarna rij ik naar Key West (in 2 dagen) en uiteindelijk in één dag terug naar Miami, denk ik, om vanaf daar naar huis te vliegen. Ik heb hier een dag of 12 voor gepland staan. :)

Qua steden/stranden/eilanden moet ik me nog inlezen, dus ik weet nog niet precies waar ik stop.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:39

Nog niet genoemd maar ik vond het er schitterend: Marco Island. Heerlijk gejetskied met wilde dolfijnen. Was echt een once in a lifetime experience.
Daytona vond ik ook gaaf; autorijden op het strand :))
Key West zou ik wel het hele jaar willen zitten :z
Kennedyspacecentre vond ik ook prachtig. Vooral het contrast tussen moderne technologie en aan de andere kant de vele hectares natuurgebied waar je struikelt over de bold eagles en alligators.
(aanrader: zoete popcorn aan de alligators en schildpadden voeren, weer eens wat anders dan eendjes)

St. Augustine vond ik zelf niet veel aan. Historie: oudste gebouw van Amerika; een slooprijpe houten schuur, mooie brug (lionsbridge) en overblijfselen van een fort van de Hertog van Alva (die hij daar gebouwd heeft nadat ie Nederland uit geschopt was)
Wel een fijn restaurant daar https://plus.google.com/112293797279545 ... 1622/about