Malta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Malta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 12:34

Mijn man en ik hebben een tijdje op Curacao gewoond.. hij komt daar vandaan.
Om het even kort te houden.. we hebben meer zon nodig dan Nederland kan bieden, maar willen niet te ver weg, en niet naar Frankrijk of Spanje.
Nu komen we Malta tegen!!

Het klinkt te mooi om waar te zijn. Zijn er bokkers die ervaring hebben met Malta?
Ook eventueel kwa paarden houden daar. Wonen, e.d.

Ik hoor het graag! Onze eerste vakantie gaat daar iniedergeval heen worden om te kijken! ;)

Hilli

Re: Malta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:46

Ik vond 10 dagen vakantie al niets, dus voor geen goud zou ik er willen wonen. Geen paard gezien in m'n vakantie daar trouwens :n

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 12:51

Wat vond je niks? Ik ben benieuwd .aar je ervaring

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:57

Het is een droog eiland, dus ik miste het groen. Verder was het lastig om echt een plek te vinden waar je lekker kon wandelen. Verder hebben ze best wat mooie cultuur, maar gaan ze er slordig mee om. Zwemmen en snorkelen was wel leuk :j En als je van feesten tot diep in de nacht houdt, ben je ook zeker op de goede plek.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:07

Ligt er heel erg aan wat je wilt.

Voor jongeren is Malta vooral leuk in het weekend, als je naar St. Julians gaat om te feesten. Verder is het rotsachtig met wat stranden in het noorden dus als je denkt daar 14 dagen wentelteefje te spelen valt het ook tegen.

Als je houdt van een mix van cultuur en niets doen zit je goed op Malta. Wij zijn er jaren op vakantie geweest en vonden het heel relaxt: lekker lunchen bij Café Cordina in Valletta, op zondagmiddag in de Upper Barracca Gardens met uitzicht op havens een boek lezen en Maltese gezinnen bekijken, dagje naar Mdina (prima eten bij La Fontanella) en Rabat, boottocht om het eiland gemaakt met een stop bij de Blue Lagoon, middagje Marsaxlokk voor de haven en het marktje, eens een keer naar de Mosta dome waar in de oorlog een bom is ingeslagen.
Lekker eten, de Maltesers zijn vriendelijk en niet opdringerig, je kunt je overal in het Engels redden.
Lekker luieren op de rotsachtige kust (al dan niet met een goed boek en af en toe een frisse duik), slenteren over de boulevard, kan allemaal. Met de bus kom je overal.
Zwemmen, duiken en snorkelen kan er op veel plekken. Voor paardrijden moet je goed zoeken.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:53

Nou ik ben een jongeren, en ik was er ook in het weekend maar ik vond het verschrikkelijk! Wat een achterstands gebied zeg, ja misschien ben ik dan een verwend nest maar nooit van mijn leven dat ik daar weer heen ga.

De mensen konden slecht engels, lelijke straten, lelijke kapotte gebouwen zo hier en daar wel wat nieuws gebouwd maar weinig, bussen zonder deuren en een touwtje langs het dak om aan het belletje te trekken dat je eruit wilde.. Verder was alles zoooooo dor en droog dat het allemaal gewoon zo ''dood'' was.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 16:35

ik las al over extreme warmte.. geen idee waarom Malta bovenaan staat in 'beste weer van de wereld'.
Extreme warmte word hem niet voor mij..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:45

As we speek zit ik op dit moment op malta. Weliswaar voor vakantie :-) ik raad het je niet aan om te gaan wonen. De mensen zijn er zeer zeker vriendelijk maar het is er echt heel heet, ruim 35 graden op dit moment en of je dat nou wilt voor 4 maanden? Verder is het niet een goed onderhouden land en planten ze nieuwbouw tussen oude verotte gebouwen waardoor je uitzicht verpest wordt ;-)
Ik heb nog een week vakantie hier te gaan maar ik blijf het een leuke vakantie bestemming vinden maar het lijkt mij niet iets om te wonen.

Waarom malta boven aan met het beste weer staat? Omdat het hier 11,5 maand per jaar goed weer is, alleen in de zomer, juli-augustus erg warm is!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:39

Ik ben net terug van 10 dagen Malta. Ik heb er taalkamp gegeven aan jongeren en vond het een prachtige omgeving (met de boot naar Blue Lagoon, uitgaan in St. Julians, zwemmen in Golden Bay...) maar ik zou er voor geen geld in de wereld willen wonen. Het is er zó heet dat het gewoon niet te doen is. Tussen 11 en 16u kan je er van de hitte gewoon niets doen zonder dat je na 10 minuten alweer van shirt moet veranderen en/of een douche nemen. Bij de minste inspanning die je doet, zweet je als een rund. En de mentaliteit en cultuur vond ik voor een vakantie wel leuk, maar niet om er zelf in te leven. Het verkeer is bijvoorbeeld (om het zacht uit te drukken) een zootje ongeregeld.