Tunesie vergelijkbaar met welk land?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson_oud

Tunesie vergelijkbaar met welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 17:00

Ik ga over 2 weken naar Tunesie. Een all inclusive resort, dus ik heb mij eigenlijk miet echt voorbereid op het land zelf. Nu de reis er zit aan te komen, ben ik toch wel benieuwd wat ik kan verwachten.

Ik ben in Turkije geweest, hier voelde ik mij best op mijn gemak. Ik ben in Egypte geweest en dit vond ik ook leuk, maar ik was wel onder de indruk van alle beveiliging overal. Ik zou daar niet in mijn eentje gaan rondlopen..

Is Tunesie dan vergelijkbaar met Turkije of Egypte? Of lijkt het op beide niet? Ik ben ook in andere landen geweest, maar deze 2 landen leken mij het meest van toepassing :D

sammiesam

Re: Tunesie vergelijkbaar met welk land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:56

Die mensen in Egypte zijn net iets meer opdringerig dan in Tunesië.
Verder vond ik de services en hotels erg op elkaar lijken, all in is erg uitgebreid!
Mag ik vragen naar welke plaats je gaat? Dat is namelijk heel bepalend in Tunesië vond
ik.

Vergelijking met Turkije kan ik niet, daar ga ik dit jaar voor het eerst heen, helaas geen
all in dit jaar:(

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 12:12

Bedankt voor je reactie! En durfde jij in Egypte alleen rond te lopen? (buiten het resort dan:P) En in Tunesie? Ik ga naar Sousse, bij Monastir. Ik vond Turkije minder opdringerig dan Egypte :)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:25

Nee maar dat durf ik in geen een land,haha altijd een man bij me :)
Sousse is vrij groot en druk,wij zaten telkens in port el kantaoui,

Ladyson_oud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 15:15

Nog een vraagje, kan je daar ook gewoon betalen met euro's? In Egypte ging dit altijd prima..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:21

Je kunt niet met euro's betalen, je hebt de dinar. Die is trouwens heel makkelijk om te rekenen want 1 dinar is 50 eurocent dacht ik.

Ik vind het wel te vergelijken met Turkije, alleen is er een stuk minder toerisme en word je echt met rust gelaten. Geen opdringerige verkopers. Resorts zijn wel zo wat hetzelfde als in Turkije :)

Fijn land hoor!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:31

Ik ga van de zomer ook naar Tunesië, Hammamet om precies te zijn.
Ben een aantal keer eerder in Egypte geweest, Sharm el Sheikh. In het begin durfde ik daar ook niet over straat, inmiddels wel. De mensen zijn wat opdringerig buiten het resort, maar ik vond het niet zo ernstig dat ik niet alleen over straat durf. Cairo is dan wel weer een ander verhaal...

Ik ben benieuwd hoe het in Tunesië er aan toe zal gaan, ik gok een beetje hetzelfde. Ik merk het vanzelf wel als ik buiten het resort een kijkje wil gaan nemen...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:43

Ntlie_ schreef:
Ik ga van de zomer ook naar Tunesië, Hammamet om precies te zijn.
Ben een aantal keer eerder in Egypte geweest, Sharm el Sheikh. In het begin durfde ik daar ook niet over straat, inmiddels wel. De mensen zijn wat opdringerig buiten het resort, maar ik vond het niet zo ernstig dat ik niet alleen over straat durf. Cairo is dan wel weer een ander verhaal...

Ik ben benieuwd hoe het in Tunesië er aan toe zal gaan, ik gok een beetje hetzelfde. Ik merk het vanzelf wel als ik buiten het resort een kijkje wil gaan nemen...

Ik heb ik Tunesië geen een opdringerige verkoper meegemaakt. Heel anders dan Egypte :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:48

ik ben er 2 keer geweest, in hetzelfde hotel ook all in..geen idee hoe het heette! :P
we zijn toen ook 1 keer naar sousse geweest volgensmij en daar wilden alle verkopers mij en me zus iets verkopen.. volgens me moeder kwam dat door het blonde haar ofzo..

wel uitkijken want sommige mensen kunnen nederlands verstaan daar maar niet spreken.. zo hadden wij een ober die de volgende dag extra zijn best deed. :+

ik zou niet weten welk land te vergelijken ben in turkije en egypte allebei nog nooit geweest ;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:53

Eddy_Rocks schreef:
Je kunt niet met euro's betalen, je hebt de dinar. Die is trouwens heel makkelijk om te rekenen want 1 dinar is 50 eurocent dacht ik.

Ik vind het wel te vergelijken met Turkije, alleen is er een stuk minder toerisme en word je echt met rust gelaten. Geen opdringerige verkopers. Resorts zijn wel zo wat hetzelfde als in Turkije :)

Fijn land hoor!

Ben net weer een week thuis van Tunesie

Ik vond het juist geen fijn land, maar wij werden dan ook juist niet met rust gelaten :)
Heb me kapot geirriteerd je kon haast niet ergens rustig staan of er werd al weer om je heen gehangen met allemaal rotzooi. Of dat ze je van alles wilden "geven" (in de hand drukken en dan geld vragen) ik denk echt laat me gewoon lekker met rust!

port el kantaoui was wel leuk vond ik, rustig relaxed, lollig dierentuintje :) zat een schattig mannetje kaartjes te verkopen. De dieren echt het stelde niets voor, maar lekker kneuterig haha. En mooie haven.

Vond het weer wel heerlijk, voor een relaxvakantie was het er iig prima te doen als je niet teveel van t park afging. Leuk om een keer meegemaakt te hebben, maar ik hoef er niet weer heen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:16

Ik woon in Tunesie en ben ook een paar keer in Turkije geweest, en een keer in Egypte. Ik vind het hier zeker meer op Turkije lijken dan op Egypte qua cultuur. Het is net wat moderner en vrouwvriendelijker dan Egypte. Er zijn wel versierders in de toeristische gebieden, maar als je daar duidelijk in bent laten ze je gewoon met rust. Verkopers tja dat ligt er aan, ik vind het wel meevallen en heb er totaal geen last van, maar als je overal gaat kijken komen ze soms wel om je heen hangen natuurlijk. Daarvoor is er echter een alternatief: de vaste prijzen winkel.