Egypte voor 3 of 6 maanden??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Egypte voor 3 of 6 maanden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:15

Hallo Allemaal,

Ik heb al vaker met de gedachte om naar Egypte te gaan voor 3 of 6 maanden en wie weet wel langer, maar iedere keer dit uit mijn hoofd gezet ( vriend, huis in NL. Etc. )
Maar nu ben ik weer geweest en krijg het niet meer uit me hoofd ik heb echt gevoel dat ik het moet doen al is het maar voor 3 maanden..
Ik plaats dit berichtje om te vragen of er misschien mensen met tips zijn en of zelf ervaringen ermee hebben, ik wil opzich eerst voor 3 maanden gaan werken daar ( in El Gouna ) en eventueel als het bevalt langer blijven.. Alleen vraag ik me af is het te doen me huis aanhouden hier in NL? ( Huur is heel laag zo 350 per maand en vanaf oktober 200 per maand. ) Want woon samen met een huisgenootje dus onderverhuren is geen optie.. Of is dit niet te doen en zal ik moeten wachten tot mijn contract juni 2013 afloopt?
Maar dan kom ik nog met de vraag hoe ga ik daar aan werk komen? ( Gewoon ticket boeken en gaan solliciteren? Via internet ken ik echt niks vinden maar dan ook echt niks?? ) , het werk maakt me inprincipe niks uit ik dacht aan werken in een restaurant? Heb hotelopleiding gedaan.. Animatie is denk niet zo besteed aan mij, aan reisleidster heb ik ook nog gedacht helaas kunnen hun mij niet garanderen dat ik daar aan het werk kom het ken ook nog in turkije bv. Zijn en ik wil echt in het plaatsje El gouna werken..
En een huis zal daar toch onderdak moeten hebben..
Waar moet ik beginnen? :o :+
Wie ken me helpen en zijn er bokkers die in Egypte wonen?

Wildgirl

Re: Egypte voor 3 of 6 maanden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:16

pb Kehdra eens, zij heeft er een jaar gewoond!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:22

Ik zou zeggen, begin eerst eens met de officiële kant van de zaak. Kun je een tijdelijke verblijfsvergunning voor langer dan 3 maanden krijgen? Krijg je er een werkvergunning? Je kunt niet 'zomaar' naar een ander land gaan en daar gaan werken, daar zijn afspraken over.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:25

Klopt heb al keer contact gehad met haar! En misschien dat ik dat ook nog wel in optie neem, werken met paarden in Egypte alleen is dat aan andere kant van Egypte en ik wil het liefst naar El gouna, dat stadje heeft mijn hart veroverd haha.. Maar ik ga het ook nog in overweging nemen het lijkt me namelijk ook wel een super ervaring!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 09:27

@Ibbel, klopt werkvergunning moet geregeld worden door je werkgever, zelf aanvragen is op het moment niet mogelijk dus daarom dacht ik ook is misschien het makkelijkst om te werken in hotelketen of restaurant?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:03

Grappig, ik zit er toevallig ook aan te denken om voor een paar maanden die kant op te gaan. Niet al te lang want ik heb hier ook mijn verplichtingen, maar gewoon voor de ervaringen om uit de sleur van mijn leven hier te ontsnappen. Ik kom alleen voor in de badplaatsen qua baan niet verder dan reisleider/hostess of in een animatieteam. Er is over internet erg weinig te vinden, maar ik vraag me af of het wel te doen is als je in Egypte op zoek gaat naar werk.
Ik zit er zelf aan te denken, dat mocht ik naar Egypte gaan (of naar een ander land), dat ik van te voren een weekje 'op vakantie' ga daarheen en dan daar eens kijken wat de mogelijkheiden zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het ophoudt bij de twee genoemde banen, maar ik zou ook zo snel niet iets anders weten te bedenken.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 10:46

Ooh wat leuk zeg! Wie weet kunnen we misschien samen wel een en ander uitzoeken? Ja ik dacht dus aan een restaurant eventueel.. Overdag lekker strand en s'avonds werken.. En inderdaad anders word werken in animatieteam of eventueel als relsleidster maar dan heb je weer probleem dt je niet weet waar je terechtkomt.. Maar toch denk ik dat handigste is ticket te boeken stapeltje cv's mee en daar te solliciteren in hotels en/of restaurant.. Ik weet dus enkele belgische hotels/restaurants.. En je presenteert jezelf ook gelijk natuurlijk.. Naar welke plaats zou jij graag willen? Ik ben echt verliefd geworden op El gouna <3

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 23:45

Er zijn verder geen bokkers die in Egypte wonen op het moment?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:56

ik heb van oktober tot februari in sharm gewoont en gewerkt. Ik was kinderanimatrice, en via internet gevonden.

Het beste is denk ik om 2 a 3 weken op vakantie te gaan daar, en je overal presenteren.
Vaak zoeken ze bij duikscholen ook europese mensen voor de receptie. misschien is dat ook nog een optie om naar te kijken ?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 00:04

Ja dat zou inderdaad ook nog een goed idee zijn, jaa ik ga oktober zowiezo voor 2 weken en wil daar dan is gaan rond informeren of er vraag is naar buitenlands personeel voor begin 2013 of zomer 2013.. Heb je het naar je zin gehad in Sharm? en had je daar je eigen huisje of via het hotel?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 01:33

okeee , ja ik heb het wel naar mn zin gehad. hou er wel rekening mee, dat je in het tourisme werkt. geen touristen geen werk , en dan kunnen ze je er zo uitschoppen.
ik kreeg ook op een maandagochtend tehoren, dat die dag mn laatste werkdag zou zijn, contracten stellen daar dus niet zoveel voor.

ik sliep gewoon in het hotel.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 09:29

Oh dat is wel lekker dat je gewoon in het hotel mocht verblijven, dat is dan inderdaad wel voordeel van in een hotel werken dat je vaak ook slaapplaats krijgt, maar ik zou dus liever opzoek gaan naar werk in een restaurant maar dan heb ik grote kans dat ik zelf een verblijf moet zoeken, in het stadje waar ik wil gaan werken zijn veel nederlanders en italianen, en zitten dus ook enkele belgische hotels en wat restaurants van belgische eigenaar.. Ik denk dat ik het daar eerst ga proberen ( ook bij het hotel waar we zo 3x per jaar komen is belgisch ).
Verder ga ik ervoor zorgen dat ik hier in nederland geen kosten heb en klein spaarpotje voor als ze me eventueel eruit zetten omdat er geen werk meer is ik daar enkele weken op kan terugvallen..
Hoeveel dagen in de week werkte jij? 6?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:51

Ja ik werkte 6 dagen per week. ik werkte trouwens bij de three corners.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 19:45

Ooh wat leuk haha, ik ga altijd naar Three corners maar dan in El gouna.. Kan je me misschien wat meer vertellen over wat je precies verdiende etc. mag eventueel ook per PB

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 21:35

Verder niemand met ervaringen?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:54

Heb je al wat gevondenn ? :D

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:46

Nouu..nog niet ga in september erheen en als goed is ga ik dan opzoek, ga zowiezo langs wat restaurants ff vragen :D dus hoop dat ik wat ga vinden