Problemen met inpakken.. Wie tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Problemen met inpakken.. Wie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:07

Goedenavond,

Met nog 2 dagen voordat ik voor 7 weken mijn kamer verlaat, ben ik druk bezig met inpakken.
Heb 2 tassen, 1 grote waar alle kleding in moet en 1 wat kleinere waar alle handdoeken, shampoo, verband doosjes en dergelijke in moeten. Beide staan op wieltjes. En eigenlijk kan ik ook niet meer dan die twee tassen mee nemen in verband met een blessure aan mijn schouder.

Nu komt dus het probleem, het past gewoon niet! Een deel hangt nog op het droogrek, het laatste deel moet nog gewassen worden, de schoenen moeten er nog in etc etc...

Ik weet onderhand echt niet meer wat ik nou maar thuis moet gaan laten en wat er toch mee moet.

Belangrijk om te weten:
Ik ga 7 weken animatie werk doen, dus kleding voor typetje mee.
Ik heb dus een blessure aan mijn schouder en ben allergisch voor muggen (dus daarvoor gaat een hoop mee). Ook ben ik een echte brokken piloot en neem ik dus maar mijn eigen ehbo koffertje mee.

Wie kan mij helpen :D ?
Tips om alles erin te krijgen mogen ook!

Sani

Re: Problemen met inpakken.. Wie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:08

Is er de mogelijkheid tot het wassen van kleding ed?
Want dan hoef je niet een grote tas vol kleding mee te nemen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:09

Erg belangrijk naar wat voor land ga je ? :)
Als je in nederland blijft moet je warme kleding maar ook luchtige kleding mee.
Ga je naar het buitenland, dan is vaak 1 a 2 lange broeken genoeg en 1 a 2 vestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:10

Sani schreef:

Er is wel een mogelijkheid, maar moet er vanuit gaan dat dat maar 1keer per week kan.
En aangezien we niet weten wat voor weer het wordt, korte broeken.. Middel broeken en lange broeken en dikke truien mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:10

Cchanny schreef:
Erg belangrijk naar wat voor land ga je ? :)
Als je in nederland blijft moet je warme kleding maar ook luchtige kleding mee.
Ga je naar het buitenland, dan is vaak 1 a 2 lange broeken genoeg en 1 a 2 vestjes.

Inderdaad in Nederland.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:13

maroescha schreef:
Sani schreef:

Er is wel een mogelijkheid, maar moet er vanuit gaan dat dat maar 1keer per week kan.
En aangezien we niet weten wat voor weer het wordt, korte broeken.. Middel broeken en lange broeken en dikke truien mee.

Waarschijnlijk ben je de hele dag actief bezig dus zullen dikke truien niet nodig zijn. Je kan hooguit een dik vest en een dun vest meenemen om 's avonds aan te trekken.
Verder zou ik een jas meenemen die je overdag aan zou kunnen doen wanneer je veel buiten bent.
Heb je dit al eerder gedaan? Ben je bekend met de locatie?
Persoonlijk zou ik als je persé die drie broeken meewilt 2-2-2 meenemen..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:13

Neem aan dat je niet voor 7 weken kleding mee hoeft (50 onderbroeken, 50 paar sokken....).
Wassen zal dus wel een optie zijn.

Als je kan wassen dan heb je aan max 5 setjes toch genoeg? Dan was je max 2x per week, misschien kan je samen met andere mensen wassen, jij 1x per week en een ander ook, scheelt ook tijd en een volle machine draait voordeliger dan een beetje was.

Gewoon heel secuur gaan kijken wat je echt nodig bent. Kan je anders niet ook nog bv een rugzak meenemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:16

Sani schreef:
Waarschijnlijk ben je de hele dag actief bezig dus zullen dikke truien niet nodig zijn. Je kan hooguit een dik vest en een dun vest meenemen om 's avonds aan te trekken.
Verder zou ik een jas meenemen die je overdag aan zou kunnen doen wanneer je veel buiten bent.
Heb je dit al eerder gedaan? Ben je bekend met de locatie?
Persoonlijk zou ik als je persé die drie broeken meewilt 2-2-2 meenemen..

Dat klopt, maar 's avonds wil het nog flink af koelen, en dan ben je bij de playback shows etc niet erg actief.
Regenjas gaat mee, veder geen jas. Maar die hoeft niet in de tas.
Is voor mij de eerste keer, eerst 2 weken in een hotel en daarna 5 weken op campings. Handdoeken/theedoeken moeten ook mee.
En ben bang dat ik het niet met 2 korte en 2 lange niet ga redden. Want je draagt op een dag al snel 1 korte en 1 lange, en 7 dagen is dan erg lang met maar 2 stuks.

Anoniem

Zou spul als shampoo enzo daar pas kopen, waarom hier al meenemen? Scheelt gewicht

odenxia

Wij hebben van die vacuum zakken. Daar doe je je kleding in, zet de stofzuiger erop en het neemt 3 kwart minder ruimte in als zonder zo`n zak.
Echter weet ik niet of je voor de terug reis aan een stofzuiger kan komen om de zakken weer vacuum te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:17

MarliesV schreef:
Neem aan dat je niet voor 7 weken kleding mee hoeft (50 onderbroeken, 50 paar sokken....).
Wassen zal dus wel een optie zijn.

Als je kan wassen dan heb je aan max 5 setjes toch genoeg? Dan was je max 2x per week, misschien kan je samen met andere mensen wassen, jij 1x per week en een ander ook, scheelt ook tijd en een volle machine draait voordeliger dan een beetje was.

Gewoon heel secuur gaan kijken wat je echt nodig bent. Kan je anders niet ook nog bv een rugzak meenemen?

Nee, maar onderbroeken en sokken nemen ook niet zoveel ruimte in, dus daar gaat het niet echt om.
Wassen is inderdaad een optie, maar waarschijnlijk dus 1 keer per week. Samen met andere mensen gaat hem sowieso niet worden, geloof me, die machine zal vol zat zitten voor 1 persoon.

Rugtas gaat al mee, maar daar zitten belangrijke papieren etc in.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:18

Draag jij 2 broeken tegelijk?
Ik doelde overigens op 2 lange, 2 middel en 2 korte dus dan zit je al op 6 broeken.
Waar je rekening mee moet houden is dat je vies kan worden of nat, maar dat het dan wel opdroogt.
Ik heb drie jaar vrijwilligerswerk gedaan wat twee weken duurde en had daarbij ook altijd een koffer kleding mee, maar achteraf bleek ik meer dan de helft niet aangehad te hebben..

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:19

kleding oprollen en dan in de koffer. Ik weet niet hoe het werkt, maar er kan 2x zo veel in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:20

@anthea: zoals net al gezegd, ik kan waarschijnlijk niet naar een winkel, en ga bovendien naar verschillende locaties, ga niet elke week nieuwe shampoo kopen.

@odenxia: Ik denk wel dat er stofzuigers zijn, maar geld is op!

@sani: nee, maar je begint met een korte voor de ochtend/middag en een lange voor de avond.
Twee weken is iets anders, maar ik ga 7 weken achter elkaar weg.

@Mikey, die kan ik inderdaad nog eens proberen! Wel een rot werkje haha!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:22

Ja en je geeft aan elke week te kunnen wassen..
Dat was bij mij geen optie.. Maargoed, je komt er vanzelf achter, hoop in elk geval dat je toch iets van tips meeneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:22

Geld is op :') Zo'n vacuumzak kost 99 cent :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:23

Anthea schreef:
Geld is op :') Zo'n vacuumzak kost 99 cent :+

Serieus? Ik dacht dat die veel duurder waren..

@sani, ik zal niet voor niets naar tips vragen, maar ik moet er wel echt iets mee kunnen. Ga morgen zeker nog eens mijn kleding doorspitten, maar 2 korte en 2 lange broeken vind ik gewoon te weinig. Er kan altijd nog 1 stuk gaan, dan heb je er dus nog maar 1 over.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:24

Waar lees jij 2 korte en 2 lange?

Jij begint over kort, middel en lang, dus ik benoem dat je totaal 6 broeken mee zou kunnen nemen maar blijkbaar lees je daar overheen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:25

Sani schreef:
Waar lees jij 2 korte en 2 lange?

Jij begint over kort, middel en lang, dus ik benoem dat je totaal 6 broeken mee zou kunnen nemen maar blijkbaar lees je daar overheen..

Nee hoor dat heb ik gelezen, en 2 middel is inderdaad te doen. Maar 2 korte en 2 lange vind ik gewoon te weinig.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:27

Zo'n vacuumzak inderdaad, scheelt enorm veel ruimte :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:30

Je zult toch op die manier ruimte moeten besparen.

In de praktijk zijn middellange broeken niet nodig. Als een korte te koud is trek je toch niet eerst een middel aan en dan een lange. Dan doe je gelijk een lange aan.
Dus ik zou zeggen, middel thuis laten, 3 lange en 3 korte aan. Zoals wij het op het werk zeggen: 1 aan de bast, 1 in de kast, 1 in de was. Dat moet toch lukken per week. Kan je om de dag een schone broek aan.

Oprollen scheelt idd qua ruimte.

Waar ga je naar toe?

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:31

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:35

_Mikey_ schreef:
kleding oprollen en dan in de koffer. Ik weet niet hoe het werkt, maar er kan 2x zo veel in :D

Doe ik ook, voordeel is dat het minder kreukt.

TS, ik zou i.i.g. op de reis veel aan doen (hemdje, t-shirt en vest over elkaar heen) en je grootste/zwaarste schoenen (gympen) aan. Toilletartikelen kan je overal kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:47

@Marlies: Dat is nog wel een goede om over na te denken, heb 2 middellange broeken (van die harem broeken) die zou ik dan nog wel mee kunnen nemen en de rest thuis laten. Ik blijf wel binnen Nederland, daarom vind ik het ook moeilijk met inpakken, het weer is zo wisselvallig de laatste tijd!

@odexina: Zal morgen nog eens langs de action als ik het met nog wat uit selecteren niet red.

@electra: De zwaarste schoenen doe ik inderdaad aan, en de overige dingen die je noemt doe ik sowieso wel aan op de heen / terug reis inderdaad. Toiletartikelen kun je inderdaad overal kopen, maar ik kom donderdag avond aan, moet vrijdag direct beginnen, de rest kom ik op vrijdag avond aan en zaterdag ochtend direct beginnen. Heb alle toilet artikelen in huis, dus waarom zou ik die daar iedere keer nieuw kopen? Scheelt misschien voor de heen reis, maar moet 3 keer wisselen, en moet nu inpakken wat naar alle drie de keren mee moet en ook weer mee naar huis moet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:01

Ik ga dus in ieder geval morgen:
- Alle kleding op mijn bed leggen.
- Sorteren.
- Stapels maken met wat mee moet, wat eventueel thuis kan blijven en wat toch thuis kan blijven.
- kleding setje klaar leggen wat ik aan ga doen op de heenweg.

Dan kijken hoe ver ik kom als ik weer inpak en dingen oprol. En mocht het dan nog niet lukken kijken voor die vacuumzakken en hopen dat ik overal een stofzuiger kan regelen!