Bagaga in de CityNightLine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kallandso

Bagaga in de CityNightLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:06

Ik heb een vraagje waar ik met googelen niet uit kom. De informatielijn van NShighspeed maakt je arm en DB kan mij niet verder helpen.

Ik ga van de zomer met vier vrienden naar Zweden. Om in Zweden te komen hebben we de citynightline naar Kopenhagen geboekt met een slaapstoel. Nu hebben wij allemaal gewone bagage (koffer/tas met kleren) bij ons, maar ook nog een slaapzak en luchtbed mee te nemen.

Hoe kunnen we deze het beste vervoeren en kunnen deze gewoon kosteloos mee de trein in?
Via verschillende sites kom ik erachter dat 'redelijk grote' tassen/koffers gewoon mee mogen. En de DB heeft me kunnen vertellen dat je één stuk handbagage en een koffer/tas mee kan. Maar hoe groot dat mocht zijn konden ze me dus niet vertellen.

Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben, aangezien ik me er totaal geen inschatting bij kan maken? Alvast bedankt voor het reageren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:41

Citaat:
City Night Line
Normale bagage en wintersport benodigdheden (ski’s, snowboards etc.) worden kosteloos vervoerd. Ski’s, snowboards etc. moeten uit veiligheidsoverwegingen in het bagagedeel van het ligrijtuig worden vervoerd. In de compartimenten 'DeLuxe' mogen op verzoek deze zaken wel worden neergezet.

Voor afwijkende bagage zoals dozen, instrumenten, schilderijen, etc. geldt een toeslag van € 15. Deze toeslag kan in de trein worden betaald.

Dus je mag gewone koffers meenemen. Alle andere treinen mogen max 2 koffers dus ik zou me daar gewoon aan houden. :)