16 jaar en alleen vliegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

16 jaar en alleen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 22:17

:wave:

Eerst even een inleiding:
Vorig jaar juli kreeg ik vanuit het niets hele erge rugpijn. Ik kon bijna niks meer behalve liggen, ik kon niet langer als 2 uur zitten (ging ook maar 2 uur naar school) en kon niet meer sporten. Het gaat ondertussen weer een stuk beter (ga weer hele dagen naar school en sport weer) maar het zitten in de auto lukt nog steeds niet erg goed.

Over een maand ga ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk met de caravan samen met mijn ouders, zusje en vrienden van ons. We zijn van plan om hier 2 dagen over te doen met een overnachting. Dit betekend dus dat we per dag ongeveer 6 uur in de auto zitten (met pauzes). Dit ga ik helaas nooit volhouden.
Dus hadden we de keuze uit:
-of alleen met het vliegtuig
-of we gaan binnen nederland op vakantie en annuleren onze vakantie in Zuid-Frankrijk
-of ik blijf alleen thuis.
Van de 3 keuzes leek 1 ons het beste omdat mijn vader nog punten over heeft, dus ik kan dan gratis business class vliegen (hij vliegt heel vaak).

Mij leek dit ook een erg fijne oplossing, alleen vind het ik het feit dat ik alleen moet vliegen best wel een beetje beangstigend. Vragen als: Kan ik de gate wel vinden? Straks krijgen we vertraging, en dan? Kan ik na die tijd de uitgang wel vinden? Raak ik mijn koffer niet kwijt? Spoken constant door mijn hoofd.
Ik kan nog niet eens alleen met de trein naar Amsterdam (paar x overstappen) en ik stap al in de verkeerde trein, hoe ga ik dan in godsnaam dit doen? :+

Het zal vast allemaal wel goed komen, maar toch kan ik nog wel tips, do's en vooral dont's gebruiken.
Zo, wie kan mij van mijn angst afhelpen? :D

alvast bedankt voor dit (lange) verhaal lezen! :evaw:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:20

ik denk dat als toeristen uit Japan zich kunnen redden op een europees vliegveld, dan kun jij dat ook hoor ;)
Waar ga je heen in Zuid frankrijk?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:21

Ik ben toen ik 16 was ook alleen naar Amerika gevlogen incl overstappen.(10 uur in totaal) Toen ook een keer vanuit Amerika weer een kleine binnenlandse vlucht naar NY en weer terug, en toen ik weer naar huis ging ook weer vlucht van 8 uur terug en keer overstappen en dan nog 2 uur. :)

Is goed te doen hoor!
En ik heb gewoon veel gevraagd als ik iets niet wist, maar meestal staat het goed aangegeven!

Enne, trein krijg ik het ook voor elkaar om verkeerd in te stappen :')

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:21

kan je geen hulp krijgen op schiphol als je dat aanvraagd?! ik zou ook peentjes zweten hoor in mijn eentje en ben 38! :D

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:22

Jahoor dat moet je echt wel lukken.

Ik was ook 16 had nog nooit gevlogen. En ging gewoon alleen :D

Dani

Re: 16 jaar en alleen vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:36

Joh, niet zo stressen. :)
De gate níet vinden is onmogelijk, het staat heel duidelijk aangegeven en er loopt altijd genoeg personeel rond aan wie je 't kan vragen. Vertraging bij zo'n korte vlucht zal wel meevallen, en zo wel, nou..dan wacht je gewoon wat langer. :D Uitgang staat ook aangegeven, en je volgt gewoon de mensenmassa, iedereen wil naar de douane - koffers ophalen - uitgang. En koffer kwijtraken gebeurt ook niet zomaar. En zo wel - zorg dat je van tevoren een foto maakt van de koffer, dan kan je die gewoon laten zien aan de balie en zorgen zij dat de koffer bij jou komt. Maar ga er maar van uit dat je gewoon je koffer krijgt.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:40

Haha, inderdaad, als Japanners hun weg kunnen vinden lukt dat jou makkelijk ;)

1 tip: neem de tijd. Zorg dat je ruim tijd inpland, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken. Niks is zo vervelend is moeten stressen als je alleen bent en het niet goed kan vinden :) maar, alles staat echt super goed aangegeven en als je er niet uitkomt kan je het altijd vragen.
Ik vloog op mijn 12e alleen, ik vond het heerlijk! Lekker snoepjes gekocht want dat mocht nooit van mama en gáán! :D

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:40

Idd...niet zo stressen! Ik was 12 toen ik alleen naar curacao ging (KLM was even vergeten dat ik nog zo jong was en hebben me fijntjes alles zelf laten doen) en daar ben ik ook goed aangekomen.
Dus waarom zou jij niet goed kunnen aankomen in Frankrijk? Goed op de bordjes letten en er loopt meer dan genoeg personeel rond!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:08

ik heb me met een vriendin op een vliegveld midden in shanghai nog weten te redden, en wij zijn beide 16 jaar :D ..

Gewoon optijd aanwezig zijn, niet teveel stressen en er loopt genoeg personeel rond om het aan te vragen :)