Eerst even een inleiding:
Vorig jaar juli kreeg ik vanuit het niets hele erge rugpijn. Ik kon bijna niks meer behalve liggen, ik kon niet langer als 2 uur zitten (ging ook maar 2 uur naar school) en kon niet meer sporten. Het gaat ondertussen weer een stuk beter (ga weer hele dagen naar school en sport weer) maar het zitten in de auto lukt nog steeds niet erg goed.
Over een maand ga ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk met de caravan samen met mijn ouders, zusje en vrienden van ons. We zijn van plan om hier 2 dagen over te doen met een overnachting. Dit betekend dus dat we per dag ongeveer 6 uur in de auto zitten (met pauzes). Dit ga ik helaas nooit volhouden.
Dus hadden we de keuze uit:
-of alleen met het vliegtuig
-of we gaan binnen nederland op vakantie en annuleren onze vakantie in Zuid-Frankrijk
-of ik blijf alleen thuis.
Van de 3 keuzes leek 1 ons het beste omdat mijn vader nog punten over heeft, dus ik kan dan gratis business class vliegen (hij vliegt heel vaak).
Mij leek dit ook een erg fijne oplossing, alleen vind het ik het feit dat ik alleen moet vliegen best wel een beetje beangstigend. Vragen als: Kan ik de gate wel vinden? Straks krijgen we vertraging, en dan? Kan ik na die tijd de uitgang wel vinden? Raak ik mijn koffer niet kwijt? Spoken constant door mijn hoofd.
Ik kan nog niet eens alleen met de trein naar Amsterdam (paar x overstappen) en ik stap al in de verkeerde trein, hoe ga ik dan in godsnaam dit doen?

Het zal vast allemaal wel goed komen, maar toch kan ik nog wel tips, do's en vooral dont's gebruiken.
Zo, wie kan mij van mijn angst afhelpen?

alvast bedankt voor dit (lange) verhaal lezen!