Ik sta op het punt om een vakantie naar Egypte te boeken...maar is dat niet te warm midden juli. 40 graden...is dat uit te houden? Graag ervaringen....
1234
Geplaatst: 23-06-12 22:29
Het schijnt echt heel erg warm te zijn in Egypte in de zomer, als ik zo op google kijk Het regent er dan niet, en je hebt dus ook geen echte verkoeling, behalve het zwembad dan. Het schijnt echt niet fijn te zijn om 's middags bezienswaardigheden te bezoeken, je moet haast wel een siësta houden omdat het te warm is. Zelf zou ik het niet doen ,gezien de vele ervaringen op het internet. Ze zeggen daar allemaal dat je beter in de winter kunt gaan wanneer het 25 graden ofzo is. Beetje zonde he, als je bijna niets kunt zien van het land door de hitte.
__denise
Geplaatst: 23-06-12 22:32
Ligt er gewoon aan wat je wilt doen op je vakantie. Houdt er maar rekening mee dat het wel warmer gaat worden dan 40 graden. Ik heb een keer in Side, Turkije gezeten met 48 graden, dan is zelfs liggen op een bedje al te veel.
Ik denk dat die hotelcomplexen dat allemaal wel goed geregeld hebben. Ik zou er niet voor kiezen om er in het hoogseizoen naar Egypte te gaan.
Narya
Geplaatst: 23-06-12 22:46
Ik (zonaanbidder, kan goed tegen hitte) vond Egypte wel een beetje aan de warme kant, ja. Normaal lig ik altijd in de volle zon, nu was schaduw af en toe ook wel zo prettig. Vriendin wilde zelfs niet eens in de schaduw op 't heetst van de dag. Weet niet of het bijzonder warm was in de periode dat wij er waren, maar ik vond het in vergelijking met Turkije of zelfs Tunesië toch wel een beetje heftig
Ik ben jaren geleden eind juli, begin augustus is Egypte geweest. Het hoogtepunt van hitte is the coloured canyon rond het middaguur. Doe dat nooit!!! Door een foutje in de planning zijn we er niet 's ochtends beland, maar 's middags op het heetst van de dag. Geen aanrader Ik heb niet gauw echt last van de warmte, maar heb daar in het dal der koningen ook wel eens gewenst dat ik elders was... Het kan best hoor, maar je moet dan wel je plannen erop aanpassen en van jezelf weten of je enigszins tegen hitte kunt. De steden vond ik wel prima te doen, maar de echte woestijngebieden, nee.
wij gaan er dit jaar ook heen maar we gaan duiken en aan zwembad liggen volgens mij went het na paar dagen weet niet hoelang je gaat wij 2.5 week maar wij wennen snel aan temperaturen
Ik ben er vorig jaar half juli geweest maar ik heb gewoon in de zon gelegen aan het zwembad en nooit het idee gehad dat ik het niet uit kon houden. Het koelt er wel heel slecht af 's avonds, zoals je in europa wel hebt. Het is zus echt ALTIJD heet en best wel drukkend warm, ook om 2 uur 's nachts kan je in je nakie over het balkon . Ik was er eigenlijk vrij snel aan gewend en in hotels heb je natuurlijk altijd airco. Ik zat wel redelijk dichtbij zee, dat maakt natuurlijk ook wel verschil.
kehdra
Geplaatst: 24-06-12 08:31
Jup, veel te warm... Heb er een vol jaar gewerkt, en juni, juli, augustus en september waren belachelijk warm... Ik ben d'r aan gaan wennen, maar zelfs dan is het nog alsof je je hoofd in een oven steekt. De wind is ook erg warm. Ik heb eerder in een warm land (Curacao) gewerkt en werk nu ook weer in een warm land, en kan dus best tegen een stootje, maar Egypte sloeg wel alles...
Als je in een resort gaat verblijven en de hele dag in de airco blijft zitten (snotneus ) dan kan het natuurlijk wel.
Erpel
Geplaatst: 24-06-12 09:29
Ik vond het wel te doen, als je maar je planning erop aanpast. Heb zelf toen een hele rondreis gemaakt. Wij stonden 's ochtends vroeg op en gingen dan ergens heen. Daar veel in de shaduw staan en standaard flesje water bij de hand. 's Middags deden we niks en dan 's avonds trokken we er weer op uit. Ik vond het goed te doen en vond het heerlijk!
Ik zou het zelf nooit doen En al helemaal niet als je naar het binnenland gaat. Ben zelf eind augustus/begin september in Marrakech, Marokko geweest. Toen was het 30-35 graden. Is dan wel een droge hitte en totaal niet te vergelijken met 30 graden hier maar het is wel wárm. Je past je ritme er automatisch aan aan, dat kan haast niet anders. Maar veel warmer hoeft van mij echt niet Zeker als je veel wilt zien en doen is 40+ graden gewoon te warm.
Ik ben een keer geweest in begin augustus en zou het nooit meer doen zo in de zomer. Het is werkelijk bloedheet, te warm om ook maar iets te doen. Ik raad het je af.
Nee in Juli/Augustus naar Egypte,raad ik niet aan!
Horseware
Geplaatst: 24-06-12 18:50
Ik zou het ook absoluut afraden. Ik zelf hou het daar echt niet uit in die tijd van het jaar, hoeel ik doorgaans erg goed tegen warmte kan. Mijn zus woont al 12 jaar in Egypte en kan prima tegen hitte, maar zelfs zij "vlucht" ieder jaar in juli en augustus naar Nederland.
Jaren geleden zijn wij ook in Egypte geweest en het was 's morgens vroeg al rond de 40 graden. Dat was vroeg voorjaar, nog niet eens in de zomer. Ik denk ook dat het echt veels te warm is in de hoogzomer!
xNicolx
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-12 17:15
Bedankt voor alle reacties We hebben besloten om niet naar Egypte te gaan.
Het is nu al 50 graden in de zon daar dus zou inderdaad niet gaan in juli. Een wat koelere vakantie bestemming gekozen?
xNicolx
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-12 09:10
xTammyy schreef:
Het is nu al 50 graden in de zon daar dus zou inderdaad niet gaan in juli. Een wat koelere vakantie bestemming gekozen?
We kunnen niet echt wat vinden wat binnen ons budget valt (zijn laagseizoen gewend). Dus gaan of echt helemaal last minute/ vakantie veilingen of alsnog in oktober (maar heb nu zin om te gaan whaha:P)
Ik ben vorig jaar in Augustus in Caïro geweest en vooral in de woestijn bij de piramides was het erg heet... Maar ik vond het wel uit te houden in de schaduw en bij de piramides hadden veel mensen een paraplu bij zich, dat hielp ook erg! Maar in de zon is het wel snikheet en daar moet je zeker niet te lang in blijven staan... Ik ben dus niet in een resort geweest, het was een reis met mijn studie, dus heb geen ervaring met hoe het op het strand of aan het zwembad is...
Ik was er 3 weken geleden, toen was het er rond de 40 a 43 graden. Heerlijk als je aan het strand licht en zo nu en dan een lekkere douche of duik in de zee neemt. Of lekker op het luchtbedje...
We zijn ook een dag in de woestijn geweest met een jeepsafari, daar was het (volgens de gids) 56 graden, maar ik voelde het verschil eigenlijk haast niet...