Autorondreis Den-Zwe, route, overnachtingen, ect?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Autorondreis Den-Zwe, route, overnachtingen, ect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:21

In juli willen we 2 weken met de auto richting Denemarken en Zweden.
Ik heb al aardig in beeld waar we naartoe willen maar er zijn toch nog een hele hoop vragen!

De belangrijkste vraag die in mijn hoofd zit is het overnachten. Hotels zijn vrij prijzig om 2 weken in de overnachten, en we zijn niet echt tent-mensen.
Een trekkershut lijkt me helemaal super, maar ik ben bang dat deze in het hoofdseizoen al volgeboekt zijn? Heeft daar ervaring mee? Zijn er nog andere alternatieven voor overnachten? Vooraf boeken vind ik erg moeilijk omdat ik niet goed kan inschatten wanneer we waar zijn.

Daarnaast de route, hoeveel km leg je af per dag? Als je ook overal dingen gaat bekijken?
Ik heb geen idee hoeveel tijd ik moet vrijhouden per bezichtiging en het aantal km dat we gaan rijden.

En natuurlijk hoor ik graag tips qua bezichtingen of zaken waar we op kunnen/moeten letten tijdens de autorondreis.

Kallandso

Re: Autorondreis Den-Zwe, route, overnachtingen, ect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 21:58

Ik ga er morgen eventjes voor zitten om een uitgebreid verhaaltje te typen over leuke plaatsen enzo.

Maar je zou in ieder geval kunnen kijken naar stuga's dit zijn een soort trekkershutjes, vaak op camping, maar je hebt er ook wel parken van. Deze kun je meestal vlak van te voren of op het moment zelf bespreken.
Vorig jaar zaten we in Zweeds Lapland om deze tijd van het jaar voor 24 euro met twee personen in een basic (bedjes, zithoekje en kraantje) stuga. Meer naar het Zuiden toe zal dit duurder zijn. Maar meestal wel goed te doen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:56

De stugor zijn meestal wel goed te boeken vooraf of op de camping zelf. In het zuiden zijn ze inderdaad wat duurder en met slecht weer zitten ze eerder vol.
In Zweden kun je best flinke afstanden afleggen op een dag, je kunt vaak wel tussen de 90 en 110 km/h rijden op de snelwegen. Maar Ik heb ervaren dat het, het fijnste rijdt als je niet meer dan 4 rijuren op een dag plant zodat je tussendoor ergens kunt stoppen of even van de weg afwijken om iets te bezichtigen. Wij reden max. 2 uur per persoon (achter elkaar) omdat het rijden zelf behoorlijk saai is (niet altijd veel verkeer), en je toch ook graag om je heen kijkt.
Vorig jaar heb ik in 3 weken ongeveer 5000 km afgelegd. Denemarken hebben we alleen doorgereden en overnacht op de heen en terugreis. Duitsland moet je zorgen de eerste dag door te zijn, dat is een rotstuk. Houd ook rekening met files rondom Hamburg, je kunt daar flink vast komen te staan en dus veel tijd verliezen.
Via welke overtocht ga je? Wij hebben goede ervaringen met Puttgarden - Rodby gevolgd door Helsingor - Helsingborg, maar dan mis je Denemarken..

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:41

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 12:55

Dank jullie wel voor de tips, ook de PB! Ik moet even de tijd nemen om alles door te nemen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:51

Tip: Glaskogen natuurgebied in Värmland, prachtig natuurgebied! Er is een camping met huisjes, maar ik weet niet of ze nog vrij zijn.