Vakantie Zuid-Frankrijk, mooie routes/plaatsen onderweg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lieff_

Vakantie Zuid-Frankrijk, mooie routes/plaatsen onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 17:07

Hoi! :wave:

Deze zomer ga ik met de familie naar Castellane, in Frankrijk. Wij staan daar 10 dagen op de camping,maar we hebben meer dagen vakantie. En om die dan ik dit koude kikkerlandje te besteden is een beetje zonde. :D Dus is mijn vraag: Weet iemand ook nog leuke plekjes of routes door Frankrijk, waar wij heen kunnen gaan onderweg naar onze bestemming? We hadden al een dagje Parijs in gedachten maar dat is in de zomer vaak wel erg druk. Voor de duidelijkheid , waar we heen gaan:

Afbeelding

Het hoeft niet persé op de route te liggen maar een beetje in de buurt is wel zo makkelijk. :) We hebben trouwens ook nog geen route in gedachten (voor zover ik weet :P ) dus er is nog veel mogelijk!

Ik ben benieuwd, wie heeft er een idee? :)

Groetjes Christel!

Ik hoop trouwens dat het hier goed staat. Mocht dat niet het geval zijn, sorry!

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:08

Ik kan Montpellier en Marseille aanraden en zeker Monaco! Denk alleen dat Montpellier een beetje te ver voor je ligt, maar misschien is Monaco wel te doen :)

Creatas

Re: Vakantie Zuid-Frankrijk, mooie routes/plaatsen onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:02

Castellane!!!!!!!! NOSTALGIE!!!!

Paardje Eyeoor!
Lamarijden!
Sterrenregen!
Gitaar en Couscous!

Ik eet deze week btw voor het eerst in 19jr couscous sinds ik er daar heeeel ziek van ben geweest! :')

Oke, terug naar je vraag... Kustroute is leuk om te doen: Monaco, Marseille, Nice en Cannes bijv.
Op weg er naar toe met een omweg door de alpen (Briancon is een aanrader!) of langs het meer van Geneve?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:03

Het meer van Genève is leuk! Ben ik ook geweest op gemotoriseerde soort waterfietsjes. Heel erg leuk.... :-) :-)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:54

Dijon, Lyon, Avignon, Cannes, Marseile (Monaco vast ook, maar ben der nooit geweest) zijn erg leuke plaatsen, gezellige sfeer, goed te winkelen! En als je zin hebt om nog een eind verderweg te gaan zijn Toulouse en Perpignan ook zeker aan te raden. (Oh frankrijk heeft zo veel leuke plaatsen! Alleen vallen de mensen in sommige plaatsen een beetje tegen)
Verder is het ook heel leuk om soms even van de weg af te gaan (al heeft mijn moeder dat soms haar hart gekost :x bergjes van 30% enso onderweg... dus eerst even google maps checken haha)
Geen idee of jullie in 1x rijden, maar een leuk idee anders is om een bed & breakfast te zoeken,
dat doen wij ook altijd, het is dan meestal wel een x aantal kilometers omrijden, maar zeker de moeite waard. Even van de snelweg af, en met een beetje mazzel (die hebben wij meestal) heel lekker eten en heerlijke bedden! Kleine plaatselijke restaurant zijn vaak ook goed te vertoeven, al durf ik geen dingen te bestellen die ik niet ken daar :')
Als je in een grootte stad ben, ga vooral een paar zijstraten in, weg van de hoofdstraten, daar zijn veel leuke kleine restaurantjes te vinden en vaak vele malen beter dan die in de hoofdstraten al trekken de meeste wel eigen volk iets voor, maar het is maar net hoe gezellig je het zelf maakt.

En in castellane moet ook heel leuk te survivallen zijn!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:17

Oh inderdaad, als je er kan canyoningen: Doen!!!
Paardrijden vond ik er iig alle keren heerlijk (keertje of 3-4)..

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 09:44

Bedankt voor die reacties! Hier kunnen we wat mee! :D Zal vanavond even alles opzoeken en overleggen met de familie. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:53

En als je zin hebt om eens ergens minder 'toeristisch' te komen en de bergen een beetje in te rijden onderweg naar je bestemming weet ik wel een paar leuke dorpjes :)

De afgelopen 3 weken ben ik daar voor mijn studie geweest, práchtige natuur en gewoon heel rustig.

Iets ten westen van de stad Gap vind je dorpjes Bourdeaux, Crest, Saillans en Die en iets meer richting het zuiden nog kleinere gehuchtjes zoals St Nazaire le Désert (waar wij verbleven). Daar in de buurt is een officieel Middle of Nowhere punt (http://www.mofn.org) in het dorpje Rochefourchat. Niks te beleven (1 kerk en 1 huis) maar wel fantastisch uitzicht en een gaaf plekje om eens geweest te zijn.
In St Nazaire le Désert is een herberg (Auberg du Désert) waar je heerlijk kan eten, gerund door de liefste mensen op aarde <3 daar hebben wij 3 weken elke dag gegeten, als lunch of diner plek echt een aanrader! (€16,50 voor 3 gangen waar je je vingers bij aflikt :~)

Afbeelding
Uitzicht vanuit Rochefourchat, vorige week gemaakt :)

Verder op de route naar het zuiden vind je nog de stadjes Orange en Nyons, ook erg leuk!

Niet iets om meer dan 1 a 2 dagen over te doen maar wel een heel mooie tussendoor route naar je bestemming :)

GlitfaxiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:29

Val 'd Iseré <3

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 13:19

Okee ik ben me er even in gaan verdiepen, had het deze week erg druk dus ben er nu pas aan toe gekomen. :)

Monaco gaan we sowieso heen, las ergens iets dat we vlakbij onze camping met een treintje er 's ochtends heen kunnen en dan 's avonds weer terug, dus dat doen we!

Zo'n kustroute lijkt me ook heel leuk inderdaad, maar dat schijnt heel druk te zijn, vooral in de zomer.

Meer van Geneve is een leuk idee, daar zouden we wel langs kunnen! Ligt ook wel aardig op de route.
We rijden het niet in 1 keer, we willen sowieso ergens overnachten, dus dat zou bij het meer van Geneve kunnen maar dat is erg duur.

Dus weet nog iemand een leuk plaatsje vlakbij het meer van Geneve?
@Peer_hvj, heb jij misschien nog aanraders wat de Bed & breakfast betreft? Lijkt me erg leuk, iig veel leuker dan een groot hotel.

Bourdeaux, Saillans en Crest zouden we inderdaad ook langs kunnen rijden, maar dat moeten we op het laatste moment even kijken of we daar zin in hebben haha :D

@MariekeS mooie foto! Krijg er al helemaal zin in. :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 13:29

Het meer van Annecy. Daar is het ook erg mooi en het ligt voor jullie aardig op de route naar Zuid-Frankrijk.

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 18:55

Meer van Annecy zijn we al vaker geweest, maar bedankt voor je reactie! :)

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 22:19

Weet iemand verder nog leuke plekjes in de buurt van het meer van Geneve? hoeft er niet perse dichtbij te liggen, maar het liefst wel op de route :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 12:52

Daar onderin Frankrijk zijn veel leuke dingen te doen, ik ben zelf vooral bekend in de Languedoc en Rousillion en dan denk ik dus aan dingen als de waterscheiding, de romeinse waterleiding, de camarque, het dorp Arles enzovoort. Er is zo ontzettend veel te doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:49

Castallane, daar zijn wij 2 jaar geleden op vakantie geweest. Zit je toevallig op camping International?
Ik kan je wel vertellen wat je vanuit Castellane kunt gaan doen, maar dat was je vraag niet.

Wij zijn zelf toen in 1 dag heen gereden, onderweg alleen gestopt voor tanken of eten. Op de terugweg zijn we wel gestopt in Remuzat. Daar zijn we de berg op gereden om de gieren te fotograferen. Dat was echt geweldig!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:57

Gorges du Verdon zijn erg mooi :D En Saint Tropez is ook leuk, dagje Nice en Monaco :)

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:16

Euhm Bed en Breakfasten tjah er zijn er heel wat.. Meestal zoekt mn moeder en keur ik ze haha.
Even kijken of ik die site kan vinden hoor
Wij gaan dit jaar in iedergeval weer naar hun: http://www.domaine-les-escargots.com/
Die mn is chefkok en kan echt werkelijk heerlijk koken _O-
Als je googled op Chambre d'Hotes komen er veel sites uit oa deze zoeksite:
http://www.chambresdhoteswijzer.nl/

Voor plaatjes in de buurt van Geneve, is Bonne ook heel leuk verder ben ik niet echt bekend in die streek :')