Koelbox in tent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Koelbox in tent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 11:32

Hallo,

Wij gaan voor het eerst met de tent naar een camping op vakantie dit jaar.
Nu zitten we alleen te denken hoe we dat doen met een koelbox.
We gaan 4 dagen en we willen toch wel een aantal dingen koel houden. (Drinken, broodbeleg, vlees.)
Het hoeft niet heel groot te zijn, want we hebben ook maar een kleine auto.

Nu is dus de vraag hoe doe je dat, want een normale koelbox koelt maar een dag ongeveer met van die elementen en dan is het over.
Nu vind ik wel op internet van die koelboxen op stroom, maar dan is er nog verschil tussen 12 en 220/230, 240v.
En je kan ze in de auto insteken. (Al durf ik dat misschien weer niet aan, omdat ik bang ben dat we de auto dan niet meer gestart krijgen na 4 dagen en daarbij komt dat we met de auto ook wel een dag weg gaan.
Op de meeste campings heb je wel van die palen waar je een stekker in kan steken als je met de caravan gaat, maar is dat ook bij tenten?
En gaan die dan op de gewone 220v die we thuis ook hebben?

Ben bang dat als we een verkeerde koelbox kopen dat we er nog niks aan hebben.

Nu hoop ik dat er hier genoeg bokkers zijn die vaker met een tent op vakantie gaan/zijn geweest en voor mij met de oplossing komen.
(Ik ben echt een enorm kampeerleek.. Altijd maar op vakantie naar hotels in Spanje e.d. geweest. )

Alvast bedankt voor het verhaal te lezen en me uit de brand te helpen! :o

Groetjes.

Silence

Re: Koelbox in tent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:34

Wij hebben vorig jaar ook een week in een tent geslapen met koelbox.
Hebben tegen een betaling van ik geloof 1€ per dag de elementen steeds opnieuw laten invriezen.
Dus één set in de box en één set in de vriezer.
Zo konden we mooi alles koel houden.
Bij de meeste campings is zo'n service wel voorhanden.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:34

Wij hebben een koelbox die op 220V kan, gewoon in de stekkerpaal op de camping dus, eventueel met een verlengsnoer naar je tent. Best handig voor een pak melk en vleeswaren maar heel veel meer past er niet in omdat het koeldeel met motortje veel ruimte inneemt.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:46

Wij hadden op vakantie met onze tent gewoon een mini koelkast. Zo een als van de minibar in je hotelkamer :p Die gaat op 220 en kost 60 euro bij de blokker

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:49

Wij nemen altijd een vrij grote mee met een eigen 'transformkastje' voor de stroom, geruisloos, de box zelf neemt alleen wel wat plek in, maar zelfs het Pinksterweekend dit jaar bleef alles gewoon 4 dagen lekker koel.

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 12:06

Bedankt voor de reacties. Ik kan inderdaad eens navragen op de campings of ze zo een service voor handen hebben. Maar ik zou het ook wel fijn vinden om eentje te hebben op stroom die gewoon in die paal kan.

@galley: Wat is een transformkastje? Ik ben ze wel tegengekomen op internet, maar zonder beschrijving van wat ze doen?